Как да пишем добри за SEO и най-вече за потребителите заглавия

| Публикувана на
dobri-za-seo-i-za-potrebitelite-zaglavia
SEO е много повече от едни ключови думи, фрази и изграждане на хипер връзки. Оптимизационния процес е също и свързан с това, как да направите така, че да се забелязвате и откроявате пред вашата аудитория. Важното е да ви забележат и след като са ви забелязали, да ги накарате да останат с вас и при вас. Имате много по-голям шанс да постигнете това ако съумеете да изберете правилните заглавия (title tags).

Ето няколко съвета, които да спазвате, за да ускорите онлайн успеха на вашия бизнес:

1. Нека да са къси

Разполагате с видимо ограничено пространство в резултатите на Google за вашето заглавие. Добре е да се събере във видимата част, за да може да е ясно, четимо и да предаде правилното послание. Опитайте се заглавието ви да е между 50-70 символа.

2. Да съдържа важната ключова дума (фраза)

Все още е много важно ключовите думи да се използват в заглавията, въпреки че се опитват да го изкарат че не е. Гугъл "използва" точно тези важни думи, подреждайки класирането, преди да го покаже на потребителите. Колкото по-напред са в заглавието важните за темата ключови думи, толкова по-голям шанс имате за добро класиране.

3. Обмислете използване на местоположение

Ако вашия бизнес е зависим от определена локация, то е добре да го споменете и в заглавието. Например: "Бранда - ключар в София" - така всички ще знаят къде предлагате вашите услуги, ще ви търсят само там, сайта ви ще се показва с приоритет на клиентите около вас, освен това, шанса да се класирате добре по местоположение се увеличава.

4. Помислете кой искате да види вашето заглавие и защо

Вие сте бранд или поне се опитвате да се наложите като такъв - значи бранда ви трябва да присъства в тайтъла. Искате хората да знаят с какво се занимавате - ще трябва да сложите важните ключови думи също. Както споменахме по-горе, локацията е добра идея (само ако е приложимо). Ако има още нещо много характерно около вашия бизнес, може да го споменете и него, но нека не става прекалено дълго. Не забравяйте, че имате по-голямо поле за изява в описателния мета таг (meta description tag).

5. Не го усложнявайте излишно

Заглавния таг не е мястото в което да се правите на интересни. Някои онлайн магазини или новинарски медии го правят. Но, честно казано, това съвсем не работи толкова добре за тях, колкото те смятат. Главната причина е, че такива заглавия изнервят аудиторията и не дават точна и коректна информация.

6. Използвайте вертикални линии

Почти винаги се налага някои думи да се отделят в самото заглавие по някакъв начин. Използвайте вертикални черти за това - Гугъл ги харесва, знае че се ползват за разделител, освен това изглеждат добре за окото на потребителя.

7. Помислете за вашата аудитория

От какво се интересуват вашите сегашни и потенциални клиенти? Какво биха потърсили в търсачката? Ако можете да предвидите това, то вие не само ще напишете идеалното заглавие, ами ще накарате потребителите да кликнат точно върху вашия линк.

8. Използвайте номера където може

Ако вашето съдържание съдържа определен брой точки или е разделено на глави, то е много хубаво и полезно, както за търсачката, така и за потребителите, тази номерация да присъства и в самото заглавие. Цифрите създават чувство за любопитство и желание да се разбере повече...


Ако Ви харесва статията,
споделете я.