Най-големите български SEO специалисти разкриват част от своите тайни

| Публикувана на
seo-expertite-razkrivat-chast-ot-svoite-tayni
Васил Тошков

Васил Тошков - Cloxy




В момента правя едни експерименти и стигам до извода, че има Google наказание, когато дадена страница премине определен брой редиректи към нея. То важи и на ниво домейни, но реално е реализирано на ниво страници. Имаме два случая последните месеци, при които купуваме домейни с връзки, редиректваме и страницата, към която редиректваме се срива. Различни клиенти, единият е за америка, другият е БГ сайт. След редуциране на пренасочванията (пренасочваме към други страници, а не всичко към няколко), веднага започват позициите да се възстановяват. Иначе бяха сринати, буквално изчезват от ТОП 100.

Изведнъж се появи този рязък спад в позициите, единият сайт има редиректите от почти 2 години и беше в ТОП-а, изневиделица се сринаха и двата, започнахме да търсим причината и я открихме.


Георги Стефанов

Георги Стефанов - Ganbox



Наложи се да вляза в “бизнеса с домейни” по SEO причини. Следя голямо количество български сайтове в различни бизнес ниши и тяхното развитие. Макар много рядко, се случва сайт да отпадне и неговият домейн да се освободи. Тогава купувам този домейн и го ползваме за подсилване на клиентски сайт или наш тематичен сайт. Ползвам автоматични инструменти като Justdropped.com - периодично изпраща имейли с нови отпаднали домейни. Разбира се това не е достатъчно. Трябва някой с много опит да направи оценка на домейна: да прегледа линковете сочещи към сайта, история на съдържанието, история на собствеността и др.

Понеже подобно отпадане на .bg сайт се случва много рядко, в Ganbox редовно следим обявите за продажба на сайтове и домейн и ако видим сайт, който има SEO стойност го придобиваме и развиваме с цел в бъдеще да го ползваме за линкове към сайтове на наши клиенти.

Към този момент притежаваме голям ресурс от сайтове и домейни, които развиваме, за да можем да осигуряваме качествени линкове към сайтове на клиенти, които трябва да се класират по-добре в дадена бизнес ниша. Освен всички друго, понякога търговията с домейни може да бъде и много забавна


Велислав Вакарелски

Велислав Вакарелски - Magic Creative



Като Full Service Digital агенция, в Magic Creative се стараем да свързваме творчеството и логиката. Много често използваме възможностите на един маркетинг канал, за да определим потенциала на друг. Така например, като говорим за техники, ще си позволя да разкрия нещо интересно от нашата кухня за оптимизация на сайтове (SEO). Към всеки един проект подхождаме индивидуално, като следваме няколко основни стъпки:

ON-Page - Качествено релевантно съдържание; Техническа част и стандартизиране

Конкуреция - Детайлно проучване на конкуренцията; Извличане на положителни сегменти; Надграждане

Уникалност - Добавяне на поне един положителен сегмент, липсващ при конкурентните резултати

Чудите се къде е техниката за която говорих? Като сертифициран Google партньор, ежедневно използваме платформата AdWords, за да менажираме рекламни кампании за нашите клиенти. Един ден се роди идеята, да използваме възможностите на AdWords, за да изследваме поведението върху определени текстови карета. Така стартирахме А/B тестинг, за определяне на подходящи заглавия и описания на страници, които оптимизираме. Имайки предвид, че един от най-важните фактори за Google вече е потребителското изживяване и релевантността на резултата, мисля, че тази техника действа безотказано.


Станислав Димитров

Станислав Димитров:



След анализ на съществуващите линкове от други домейни, и подаване на disavow file и нужната документация към Google / Bing, забелязваме плавен ръст на органичния трафик като това започва в рамките на месец.

За следващите 4 месеца органичният трафик почти се удвоява, като няма зависимост от сезонност, пускане на нови продукти/страници, съществени промени по съдържанието, или текущи платени кампании, които да предизивикват ръст и на органичния трафик. Растеж се забелязва както при Google, така и при Bing (около 25% от органичния трафик идва от там), макар и с по-малък процент.

Сайтовете са американски онлайн магазини в конкурентни ниши, и не са получавали съобщения за наложени наказания. Целта беше да се види дали изчистването на линк профила би повлияло положително на органичния трафик като цяло, както и профилактично да се дистанцираме от нежелания асоциации с нерелевантни домейни. Считаме, че силата на линковете като фактор (особено при оналйн магазини) ще намалява все повече, и линкове от нерелевантни сайтове могат по-скоро да навредят на домейна. Прилагам и скрийншот за единия случай.

гугъл анализи

Теодор Захариев

Теодор Захариев - Kipo

1. Анкър текст с точно съвпадение


Google напоследък изключително много покачи силата на exact anchor текстовете (анкъри с точно съвпадение на ключовата дума) и на релевантното съдържание. Оттам се повиши и успеваемостта на така наречените от едно време „сателитки“ (микро сайтове). Използвайте сателитки с разнообразни текстове и exact match anchor текстове за линкове към вътрешни страници. Няма да сбъркате.

2. Процент на анкър текста на връзките


Anchor текста се определя не спрямо всеки отделен линк, а спрямо всеки линк от различен домейн. Точно за това покачвайте различните анкори от различните домейни. Познатите ни онлайн инструменти за анализ на anchor текст показват процент на текста на общия брой линкове. Правете си обаче собствена графика с проценти. За пример ще кажа, че ако вземеш sitewide линк, с еднакъв анкър от сайдбара на сайт с 1000 страници е същото като да вземеш един линк от една страница. Вечната заблуда на неопитния SEO специалист е, че ако направи линкове с еднакъв anchor от 100 домейна и купи sitewide линк от сайт с 1000 страници, но сложи за anchor бранда или домейна, то ще си оправи съотношението на "точно съвпадение" (exact match) спрямо натуралните анкър текстове, като вариациите на домейна или бранда.

3. Семантични (сродни) ключови думи


Добре е да се използват като анкър текстове на линковете. LSI ключовите думи са термини, пряко свързани с нишата и дейността - семантични вариации на важната ключова дума. Например, ако желаете да се класирате напред по фраза като “SEO оптимизация”, можете да използвате anchor текстове като например: SERP, анкър текст, google penguin, semantic search, линк билдинг, оптимизация на сайтове и др. Разбира се е желателно да използвате LSI Keywords и в текстовете си, не като линкове, а като обикновен текст. Гугъл ще асоциира тези фрази с вашия сайт и ще класифицира по-лесно вашата пазарна ниша.

Славчо Панов

Славчо Панов - WebsiteDesign



"Най-добрият начин да накарате някого да направи нещо, е като му създадете желание за това." Вместо да водите безсмислени спорове с медиите и с колеги, за по-добри цени за публикации, или да съхранявате голяма база ваши сайтове, като всичкото това е прилично скъпо, създайте нещо наистина стойностно, важно, силно, безкрайно интересно, значимо! Понякога това е нормално лесно, друг път - не чак толкова, но при всички положения си заслужава. След това просто го покажете на медиите... Не забравяйте, че те се хранят с интересно съдържание.


Ако Ви харесва статията,
споделете я.