Single-Page сайтове – добри ли са или не за SEO

| Публикувана на
single-page-saitove-dobri-li-sa-ili-ne-za-seo
Ако сте в SEO или в отдела за програмиране (или ако искате да създадете уеб сайт за собствения си бизнес), вероятно сте чували термина "сайт от една страница" (на английски е single-page website).

Просто казано, това са сайтове, които се състоят само от една HTML страница и всички необходими секции на сайта се намират на същата тази страница. Както всеки друг уеб сайт, едно-страничните обикновено имат лента с менюта отгоре. Но вместо да зареждате ново съдържание на нови страници, това меню просто превърта една страница нагоре или надолу, като навигира потребителя към определена част от съдържанието.

SPW- сайтовете са тренд напоследък, изглеждат компактни и модерни. За това все повече компании започват да се спират на тях, вместо на нормалните и отдавна наложили се сайтове с много страници. Въпреки това, освен редица предимства, уебсайтовете от този тип имат своите недостатъци, като SEO е най-големият от тях.

Така че, трябва ли да изберете едно-страничен сайт за вашия бизнес? И как да се възползвате максимално от това по отношение на SEO? Отговорите са тук за вас в днешния ни пост.

Вземете обосновано решение дали SPW е добър вариант за вашия бизнес


Тъй като ние сме IT компания, нашата най-голяма загриженост е очевидна:

SPW сайтовете подходящи ли са за SEO?

И краткия отговор е НЕ!

Няма да ви лъжем, с уеб сайт от една страница няма да можете да имате много трафик от търсенето, каквото и да направите. Просто защото няма да имате достатъчно съдържание, за да насочвате към широк спектър от ключови думи и теми. По този начин, ако се надявате, че Google ще бъде основният източник на нови клиенти за вашия бизнес, SPW може да бъде най-голямата ви грешка. И ако имате вече такъв сайт, по-добре да го промените на по-голям сайт с няколко страници. Търсачките обичат на една страница да има една тема и така да бъдат сигурни за какво точно иде реч.

Различните дейности обаче имат различни потребности. И в даден момент може да нямате ресурси и стратегически планове за стартиране на пълна SEO кампания. Ако това е така, и ако целта ви за SEO е просто да бъдете откриваеми, когато хората търсят вашия бранд (плюс няколко най-важни ключови думи), сайта от една страница може да е много подходящ.

spw или не
И ако по отношение на SEO текущите Ви намерения съвпадат с втория сценарий, имаме още няколко точки за вас, на които да обърнете внимание.

1. SPW сайтовете са по-евтини, бързи за направа и лесни за поддръжка


С многобройни динамични сайт генератори (като Wix, Alle и Strikingly) и множество доставчици на шаблони там, създаването на един сайт от една страница стана много лесно. И дори ако наемете агенция, изграждането на SPW също ще бъде значително по-евтино.

2. Уеб сайтовете на една страница се представят по-добре на мобилни устройства


Първо, SPW сайтовете са лесни за приспособяване към мобилните устройства, защото техният дизайн ще остане до голяма степен същият (няма комплексна навигационна структура, която да усложнява нещата за мобилни устройства). Освен това, повечето такива шаблони са направени риспонсив и обикновено изглеждат страхотно на смартфони, таблети, както и на настолни компютри.

На второ място, превъртането на мобилни устройства печели над кликването. С по-малки екрани, които правят скролното движение много естествено, хората предпочитат да се „придвижват“, вместо да кликват върху връзките и да чакат съдържанието да се появи.

3. Уеб сайтовете на една страница имат по-голям потенциал за реализиране на конверсии


Със SPW, навигацията обикновено става по-ясна. И тъй като всички фази на фунията ви за конверсия се сглобяват на едно място, с една страница, процесът на конвертиране работи по-гладко и по-бързо.

Не звучи чак толкова лошо, нали? Ако вие или вашите клиенти решите да изберете едно-страничен уебсайт, ето какво трябва да знаете за оптимизирането му за търсачките.

Направете вашия SPW сайт SEO friendly

Да видим, какви са съветите и триковете за оптимизиране на сайт от една страница? Не е изненадващо, че вашият процес ще се състои до голяма степен от същите стъпки, както винаги. Въпреки това, има малки разлики.

1. Изработване на семантично ядро и планиране


Ако се занимавате не отскоро със SEO, то няма нужда да обясняваме колко е важно да се изследват обстойно и да се мапват ключовите думи, особено за големите сайтове с много страници.

При едностраничните сайтове нещата хем изглеждат съвсем елементарни (все пак имаме една страница), хем са малко по-объркани. Добрия съвет тук е:

 Изследвайте ключовите думи още по-обстойно!

Със SPW няма почти никакъв шанс, да получавате случаен трафик за търсене от случайни ключови думи с дълга опашка (long-tale). И вие няма да можете да настроите всички подходящи ключови думи в ограниченото си съдържание. Ще трябва да изберете и да включите най-добрите ключови думи, тъй като няма да можете да използвате всички, които искате. Означава да направите труден избор за това, какво да оставите и какво да махнете. Така че, прекарайте известно време в проучването на ключовите си фрази.

 Групирайте ключовите ви думи тематично и ги разхвърляйте в различните раздели (секции) на сайта.

групиране на ключовите думи Не е тайна, че в ерата на RankBrain и семантичното търсене, не става дума толкова за ключови думи, а за уместност. Колкото по-подходяща е Вашата страница да се появи на заявката на търсещия, толкова повече шансове има тя да се класира по-напред.

Но ... Доста вероятно е ключовите думи, които сте избрали за бизнеса си, да варират много в темите им. Някои от тях са за планове за ценообразуване, някои са за различни типове услуги и продукти, други са за вашето местоположение и какво ли още не. Смесването на всички тези различни теми заедно, никак не помага на вашето съдържанието и бота реално се обърква, за какво точно става дума.

2. Структуриране и оптимизиране на съдържанието ви


След като вече сте определили подходящ набор от ключови думи за всяка секция на сайта си, трябва да направите така че различните секции да се разграничават лесно от роботите и от потребителите. Добре е и да оптимизирате съдържанието и да го форматирате.

 Разделете отделните секции със съдържание с < div >-ове.

Най-добрият начин за разделяне и класифициране на всяка секция на сайт от една страница е чрез маркиране на всяка от тях в отделен < div >. Ако не сте сигурни какво е < div >, можете да се обърнете към вашия уеб програмист за това.

 Създайте отделно заглавие с маркер H1 за всяка секция.

Не се изненадвайте. Обикновено се препоръчва да използвате само един маркер H1 на всяка страница на уеб сайта ви, но тъй като H1 трябва да покаже за какво точно става дума в цялата ви страница, а пък и без проблем може да има H1 хединг във всяка отделна секция, дори и на нормален сайт от много страници, така че това е един не просто добър, ами направо задължителен съвет. Не забравяйте че в случай на SPW се опитваме да имитираме няколко страници в един HTML документ. H1 хедингите, ще изиграят и ролята на разделител в самото съдържание.

 Оптимизирайте всяка секция за нейните ключови думи.

Сега се върнете към набора от ключови думи, които сте определили за всяка от вашите секции на съдържанието. Уверете се, че сте ги включили в маркера H1, alt таговете на изображенията, самото съдържание и вашия < div > ID.

3. Настройване на анкърите на връзките (навигацията)


Анкър текста е това, което пише на самите навигационни менюта, които водят до определените секции от сайта. И тъй като знаем, че Google ги взема предвид при обхождането на уеб сайтове, трябва да използваме тази възможност за оптимизиране на ключовите думи.

За да постигнете това, ще трябва просто да закачите< a >таговете си с ID-та към мястото което искате да ги насочите:

Слагате ID-то на дива където искате да отиде потребителя след клик < div id="flower-delivery-services". Нека ID-то е уникално и да е свързано смислово със съдържанието в него.

Слагате в < a href="#flower-delivery-services" >, в този случай е ид-то от точка едно, това 'flower-delivery-services'. 
Знайте, че ид-тата трябва да съдържат най-важните ключови думи, трябва да са уникални, и е правилно да съответстват на съдържанието в този абзац, така че да не се бъркат когато видят променен URL-a с това ID.

Имайте предвид обаче, че освен богата на ключови думи, вашата навигация трябва да има смисъл в цялостния контекст на вашия сайт, така че вашите потребители да не се объркват.

4. Оптимизиране на скоростта на страницата


След като цялото съдържание и ресурси се намират в рамките на една страница, тя може да стане доста голяма и да се зарежда бавно. Ето защо ще трябва да се уверите, че в сайта Ви се използва добре ефекта "lazy load", както и да спазите повечето препоръки на Google PageSpeed Insights.

"Lazy load" означава, че новите секции със съдържание се зареждат динамично, докато потребителят скролира или се придвижва към тях. По този начин се зарежда само съдържанието, което се разглежда в браузъра на потребителя в този момент. Това по-малко товари сървъра и осигурява по-добра практическа работа на юзерите (особено при мобилни устройства).

5. Изграждане на връзки


Линк билдинга е важен за всички сайтове, но е особено важен за малки сайтове без изобилие от съдържание. Тъй като обичайната ви оптимизация на страницата може да е ограничена, ще трябва да разчитате още повече на връзки за класиране и трафик.

Имплементиране на Гугъл Анализи


Друга специфична черта на уеб сайтове от една страница, за които трябва да сте наясно, е анализът.

Много по-трудно е да се анализира ефективността на SPW уеб сайт от този на многостраничен. С многостраничен можете да разгледате показванията на страници и реализациите, за да разберете какво работи и какво не. С едно-страничен сайт (със стандартна настройка на профила ви в Google Анализ) всичките ви показвания на страници ще бъдат изчислени общо като една.

А решението тук е да настроите Google Аналитикс да проследява фрагменти от URL адреси (yoursite.com#section-one) като показвания на страници:

анкъри и навигация за spw

Заключение


Въпреки че уеб сайтовете от една страница не са идеални за всеки бизнес, все още може да се окаже че са подходящи точно за вас и вашите конкретни бизнес цели сега. Това, което трябва да имате предвид, е, че ще се нуждаете от малко усилия, за да ги направите и настроите както трябва. И ако смятате, че съм пропуснал някои от най-важните съвети за SPW SEO сайт, моля, споделете вашите виждания в коментарите по-долу.


Източник: Link-assistant


Ако Ви харесва статията,
споделете я.