Съвети за
успешен онлайн бизнес,
новини от бранша.

7 SEO насоки в електронната търговия, които предвиждаме за 2016

7-seo-nasoki-v-elektronnata-targoviia-koito-predvijdame-za-2016

Малко други видове онлайн бизнес могат да се възползват от SEO оптимизацията по начин, по който успяват уеб сайтовете за електронна търговия, тъй като при тях има възможност за директно взаимодействие с потребителите. Вие може да осигурите не само повече уеб трафик (както и по-висок поток на възвращаемост), но също така може да оптимизирате специфичните страници за продукти за фуниен трафик към най-печелившите ви и популярни страници.

Но SEO оптимизацията (и е-търговията като цяло) винаги се развива. Нови технологии, нови прозрения и нови най-добри практики се появяват непрестанно през някакъв период от време, и най-добрите уебмастъри на е-търговията веднага започват да използват тези промени, за да не изостават от конкуренцията. Малко по-надолу в статията ще прочетете за няколко важни SEO насоки в сферата на е-търговията, на които да обърнете внимание.

  • SEO оптимизацията „извън кутията” е по-добра от всякога

seo извън кутията


SEO технологията
се развива също толкова бързо, колкото и търсачките, които са ни вдъхновили. И под „SEO технологии” имаме предвид приложенията на трети страни, джаджи и инструменти, които уебмастърите могат да ползват, за да оптимизират своите сайтове и да подобряват резултатите – като изискват минимално ръчно въвеждане.

Всъщност, някои интересни решения се появяват още в темплейта на уеб дизайн индустрията, давайки възможност на уебмастърите да подсигурят онсайт оптимизацията на сайтовете им само с няколко стъпки още при пускането им. Една добра част от онсайт SEO оптимизацията, като например Yoast SEO, също до момента се поемаше от плъгините в Wordpress.

Тези продукти и разработки са изкушаващи и наистина могат да се ползват, но понастоящем няма решение, което автоматично да може да изпълни всяка онсайт функция. Все още е нужно да се персонализират неща като например таговете на заглавия, навигация, фрагменти и т.н., ако искате да получите възможно най-добрите резултати.

  • Изключително важно е съдържанието в дълга форма

дълго съдържание


Доскоро, страниците за продукти в сайтовете за електронна търговия се запълваха с кратко съдържание: заглавие, кратко описание, подбрана група от снимки и няколко коментара от клиенти и още по-лошото беше, че доста често те бяха напълно дублирани от друго място. Обаче, изискванията на потребителите и предпочитанията на търсачките се насочиха към дългото съдържание, и то почти във всяка ниша.

Дългото съдържание предоставя повече детайли, повече дългоопашати и разговорни фрази (като самите те водят към по-релевантни запитвания в търсачките) и по-голямо пазарно разграничаване от увеличаващата се конкуренция, която доста нарасна в последните години.

Силно ви препоръчваме да разработите по-мащабно и описателно съдържание за блога на вашата компания, описвайки вашите продукти и предлагайки вътрешен поглед за компанията ви, като по този начин предоставяте подкрепа на вашите теми, която има необходимата дължина, без ненужно раздуване.

  • Споделянето е ключов фактор

социални мрежи


От доста години социалните мрежи придобиха популярност, но някак си тяхната важност продължава да нараства. Наскоро Джейсън деМерс осъществи едно проучване, в което взеха участие 357 онлайн маркетьора, като темата беше – Какво работи при онлайн маркетинга? 52 процента от участниците споделиха, че в момента виждат положителна ROI (възвращаемост на инвестициите) от маркетинга в социалните медии, докато 65 процента смятат, че в следващите пет години това ще стане дори още по-важно.

Най-впечатляващо в резултатите е, че 96% от участниците споделят, че планират да увеличат бюджета си или поне да го запазят на това ниво и следващата година. Все повече потребители се регистрират във вече утвърдили се популярни платформи като Facebook и в нови, авангардни платформи като Instargram и SnapChat, които се оформят като голям хит сред по-младите поколения.

Един от най-добрите начини да генерирате повече видимост, както и първични и вторични сигнали за класиране (като например входящи връзки и съответни социални сигнали), е да окуражите по-голямото споделяне в социалните мрежи чрез процеса на пазаруване и отбелязване. Дайте възможност на вашите потребители да споделят продуктите ви. Поискайте от тях да споделят впечатленията си в коментари. Нека взаимодействат по всякакъв начин.

Добре е да държите вашата публика ангажирана със социални дейности чрез вашия сайт, и вашата видимост в търсачките и каналите на социалните медии ще процъфти.

  • Видео съдържанието превъзхожда в представянето си почти всеки друг вид съдържание

видео


Тъй като мобилните устройства, достъпната безжична интернет връзка и възможността за видео споделяне стават все по-популярни и напреднали, потребителите изискват повече видео съдържание. То може да се окаже много богата медия по отношение на резултатите при търсене (ако е в YouTube) и има по-голям потенциал за повече гледаемост от който и да е друг вид съдържание. Всъщност, ако вие не използвате видео съдържание в продуктовите си страници и в блога на компанията ви, вече сте изостанали. Видео съдържанието ще става все по-популярно, затова не се бавете, а действайте.

  • В момента оптимизацията за мобилни устройства е изключително важна

оптимизация за мобилни устройства


Основите на мобилната оптимизация вече са обединени от Mobilegeddon ъпдейтите на Google, но само да достигнете праговете, които Google е поставил за мобилната оптимизация вече не е достатъчно, за да се откроите в света на търсачките.

Оптимизацията за мобилни устройства се отнася до това да предложите възможно най-доброто съдържание и функционалност на потребителите, които ползват смартфони и таблети, а техния брой ежедневно нараства в сравнение с тези, ползващи интернет през настолните си компютри.

Мобилната оптимизация също така започва да включва и оптимизацията на приложенията, към която Google е доста благосклонен, показвайки това с разработки като стрийминг на приложенията – един ден, и то много скоро, платформите за е-търговия ще имат нужда да разработят свои собствени мобилни приложения, за да могат да оцелеят по отношение на видимостта.

  • Гласовото търсене и дигиталните помощници придобиват популярност и употреба

гласово търсене


Само допреди няколко години, дигиталните помощници изглеждаха като безполезен ефектен трик, тъй като не можеха правилно да разпознават гласовото командване и предоставяха доста незадоволителни резултати дори когато успяваха да разпознаят командата.

А сега, много голям процент от хората разчитат точно на гласовото търсене, и всяка голяма технологична компания като Siri, Alexa, Cortana и Google Now изглежда има свой собствен дигитален помощник, способен на невероятни постижения. Разбиращите маркетьори в е-търговията започват да инвестират капитал в тази посока, предлагайки по-разговорни фрази, по-сериозна оптимизация за дългоопашатите фрази (long-tale keywords) и „по-богати отговори”, които дигиталният помощник може директно да предостави.

  • Все по-популярни стават и местните резултати

локално seo


Локалната SEO оптимизация
 мина през голям брой основни промени през последните няколко години, и е много вероятно новите технологии (като например преносимите устройства) да увеличат още повече важността на локалните резултати.

Компаниите за електронна търговия често не се замислят за стратегия на местно ниво, след като оперират глобално и поради тази причина искат да таргетират по-голяма публика в национален мащаб. Все пак, като допълнение преследването и на местна стратегия може да помогне на компаниите за е-търговия да се разграничат от конкуренцията и да таргетират по-малка, но вероятно по-релевантна ниша, която техните конкуренти умишлено се опитват да избегнат.

Може да се получи и ефект на натрупване, тъй като все повече компании за електронна търговия започват да осъзнават какви ползи има тук, което е една добра мотивация да се включите възможно най-скоро.
 

Финални мисли

Дръжте под око тези седем насоки, за да сте сигурни, че вашата кампания ще има необходимото съответствие и видимост в тези модерни времена. В зависимост от целите ви и колко сериозна роля играе оптимизацията в цялостното разрастване на вашия бизнес, предложенията споделени по-горе в статията трябва да заемат по-голям приоритет в маркетинговите ви разходи.

Определено, това не са единствените насоки, които предричаме да се развият за електронната търговия, и е трудно да се предвиди какво точно ни чака зад ъгъла – затова нека кампаниите ви са гъвкави, и винаги бъдете наблюдателни, за да забележите следващото важно откритие.

Източник: http://searchengineland.com/7-e-commerce-seo-trends-seeing-2016-250826


Какво мислите за този материал?
Гласували: 2, рейтинг: 5

Ако Ви харесва статията,
споделете я.