Линк билдинг - какво представлява и как да го ползваме правилно

| Публикувана на
link-bilding-kakvo-predstavliava-i-kak-da-go-polzvame-pravilno
Какво е линк билдинг? Това е придобиването и изграждане на мрежа от хипервръзки от други сайтове към вашия.

Тези връзки (линкове) помагат на потребителите да навигират по лесно между различни страници в интернет. Правилната дефиниция на характеристиките на линковете като цяло, би трябвало да бъде, че това са връзки, които обогатяват определено съдържание и дават бърз път към тази нова информация, но за съжаление това не винаги е така.

Търсачките се възползват от линковете, за да обхождат мрежата и намират чрез тях нови сайтове или да разбират колко силни и популярни са старите.



линк

1. Начален таг на линка
Наричан анкър таг, той дава началото на връзка, като казва на търсачките, че следва линк към нещо друго (друга страница или ресурс).

2. Адресът към който препраща линка
Href е съкращение от hyperlink referral, а текста между кавичките показва URL адреса към който сочи връзката. Това не винаги е задължително да е уебстраница. Може да бъде адреса на изображение, документ или друг файл за сваляне.

3. Анкър текст на линка (котва)
Това е дума или малък откъс от текст, който потребителите виждат на страницата и на който те трябва да кликнат (натиснат) за да се отвори връзката. Самия текст е така направен, че лесно се разпознава че е препратка – или е с маркиран с друг цвят и/или е подчертан, а има възможност и да е удебелен (болд, стронг).

4. Краен таг на линка
Дава ясен сигнал на търсещите машини, че това е края на самия линк.

Линк билдинга е част от комплексния процес на seo оптимизацията. Това е може би една от най-сложните, скъпи и времеемки части на работата.

мрежа от линкове

За да разберете от какво важно значение са входящите връзки за придобиване на сила, и за повишаване на показателите Domain Authority и Page Authority на вашия сайт, ще ви дам един малко по-особен пример.

Представете си, че вие сте изключителен seo специалист, който си търси работа в Google. Не скачайте да спорите, че Гугъл нямат нужда от сео специалисти – това е само пример. И понеже вие сте много добър във вашата работа, тридесетина ваши колеги ви препоръчват на работодателя, от който всичко зависи. Някои от тях са големи и популярни експерти, други не чак толкова, но всичките са от бранша. Мястото ви изглежда сигурно вече...

Сега си представете, че вместо вашите колеги, ви препоръча някоя чистачка на гарата. Изглежда малко странно и не на място, нали? Първо, защото тя не е seo експерт и нищо не разбира от професията. Второ, защото тя се намира на най-ниската служебна йерархия и на дали би могло да й се има доверие за такова нещо.

връзки към сайта

Същото е и с линковете към вашия сайт и как google ги възприема! Ако те са от релевантни източници би било най-добре. И нямам предвид някаква строга релевантност – добра работа биха ви свършили всякакви сайтове от бранша. Нека да има разнообразие, което по-пълно да характеризира дейността на вашата сфера.

Ако случайно или не, се появи хиперлинк към някоя от страниците на вашия сайт от друг такъв, който няма никаква връзка с вашия бранш и никакви допирни точки, и не е много силен, то това няма как да ви предаде позитиви. Същото е като с препоръката на чистачката. Даже може да ви навреди!

Съвсем по друг начин обаче стоят нещата, ако някой министър реши да ви „напише“ добра препоръка – той може и да е запознат с вашия бизнес или пък не, но неговото мнение тежи. Става дума за линкове от силни сайтове на обща тематика, новинарски, блогове или в краен случай такива, които нямат нищо общо с вашия бранш, но са достатъчно значителни и популярни, за да ви предадат част от силата си на вашия сайт.

Ако искате да изработите и изпълните правилно, наистина добра линк билдинг стратегия, то тя трябва да изглежда така, все едно всичко се случва съвсем натурално и постепенно, без вашата намеса. Имайте предвид, че търсачките не обичат големите сътресения, нито много сериозни промени, които да се случват по едно и също време.

анкър профил 
   
Колкото по-разнообразен линк и анкър текст профил имате, толкова е по-вероятно да постигнете добри резултати. Не прекалявайте с ключовите думи в анкър текста (надписа на самия линк), нека по-големия процент да са вариации на бранда и домейна.

Добре е линк билдинга да започне почти веднага след създаването на новия сайт, който за да просперира, трябва да има ново съдържание. И не е задължително то да е всеки ден. Може да е 2 пъти в седмицата, или 3 пъти в месеца – всичко зависи от нишата и от това, какво имате да кажете на потребителите си.

И помнете: търсачките не обичат да ги манипулираме, нека всичко да става постепенно, натурално и така все едно се получава от само себе си 


Ако Ви харесва статията,
споделете я.

Вижте още