Съвети за
успешен онлайн бизнес,
новини от бранша.

Пълно ръководство за ползване на Google search console като мощен SEO инструмент

palno-rakovodstvo-za-polzvane-na-google-search-console-kato-moshten-seo-instrument

Всеки SEO специалист, уеб разработчик или дигитален маркетолог си има мощен инструмент/и на разположение. Ще задълбаем, като ви кажем какво трябва да има един такъв инструмент без което не можете да правите СЕО.

Kакво е мощен SEO инструмент?

Казва се Google Search Console или GSC, което е бившето Google Webmaster Tools или GWT.

Сърч конзолата е безплатен инструмент предоставен от Google, с който можете да променяте функционалността на вашия сайт спрямо търсачката. Той е сбор от репорти и инструменти, които ви предоставят възможност да поправяте грешки свързани с изискванията на Гугъл, както и добри оптимизационни практики за класирането на вашия сайт.

Ще споделим с вас колко точно е мощен този инструмент за подобряване на вашето SEOКазано директно, Сърч конзолата за СЕО-то е като кислорода за хората. Вие се нуждаете от него. Вашият сайт не може да се класира добре без него.

В тази статия, която ви предстои да прочетете ще ви дадем сериозни познания за GSC. Веднъж разбирайки информацията споделена тук, вие ще се превърнете в нинджа. И именно това ще ви даде една огромна преднина пред всички останали.

Но първо нека ви дадем бързо превю. Статията е сравнително дълга, за това ще е нужно да се настаните и да отделите половин час за да я прочетете.

Материала е разделен на секции и под секции, базирани на менюто на Google Search Console. Съдържанието е с кликаеми линкове, които водят директно към въпросната част от текста. 



През повечето време ще говорим за първите четири части, от А до D. Останалите са важни разбира се, но са с доста ясна и лесно разбираща се функционалност.

Част A: Облик на търсенето (Search Appearance)

Тази секция ще ви помогне да визуализирате как вашия сайт ще изглежда в търсачките.

В нея има няколко инструменти, като разширени карти (rich cards), обогатени снипети (rich snippets), и различни библиотеки като Accelerated Mobile Pages (AMP) както и нормалните HTML коректори, които могат да помогнат на вашият уеб сайт да сияе в SEO пространството и да изглежда информативен и сериозен в резултатите на търсачката.

Вижте какво трябва да репрезентира всеки елемент от тази секция и как трябва да го използвате във ваша полза: 

(a) Структурирани данни (Structured Data)

Структурираните данни са вид обогатени снипети (rich snippets), сложени във вашия HTML код. Те маркират желаното от вас съдържание и го приоритизират така, че Гугъл да може да го индексира по лесно. Google го ползва за да го покаже под формата на визуално и информационно обогатени резултати.

SERP резултати който имат снимка, звездичков рейтинг, дата на публикуване, ревюта от потребители и други открояващи се и различни елементи от тези, които сте свикнали да виждате в нормалните резултати, са такива които ползват структурирани данни.

структурирани данни

Потърсихме за 'мъфини рецепта' в гугъл. Снимката горе показва първите четири резултата. Погледнете внимателно. Два от тях, 2 и 4 изглеждат по-богати, защото съдържат и рейтинги, вотове и отзиви. Някъде резултатите показват дори и информация за калориите.

На кой от резултатите ще сте по склонни да кликнете? Разбира се, това зависи от предпочитанията ви, но може би това ще са 2 и 4. Защо ли? Защото богатите резултати не само ще покажат как се правят мъфини, но също ще ни дадат и ревюта на потребители който са ги правили. В допълнение ще знаем за колко време се правят. Освен това ще имаме и увереността на други хора, които имат опит с тях, а пък и човек винаги е по-склонен да кликне на нещо, което има изображение.

Видяхте ли силата на богатите резултати?

Бидейки визуално интересни, обогатените снипети ще ви помогнат да подобрите трафика си.

В момента, Google поддържа подобни екстри само за:

  •  Статии (само за ускорени мобилни страници, ще може да разберете повече надолу в статията)
  •  Събития
  •  Локални бизнеси
  •  Музика
  •  Рецепти
  •  Продукти
  •  Ревюта
  •  ТВ & филми и видеа.

Може да не изглежда като много голям списък, но ще се изненадате колкото много обогатена информация може да добавите в сайта ви.

Това прави голямата разликата!

Как да използвате структурираните данни като средство за постигане на целите ви за SEO: помолете вашия програмист да направи обогатени снипети за вашите услуги или продукти. Бихте могли да ползвате протокола Schema.org като помощно средство.

Как?

Съобщава ви ако сте сгрешили някой от елементите или таговете, като ви позволява да тествате промените си с инструмента Тестване на данните онлайн (Синия бутон на снимката).

тестване на структурирани данни

(b) Разширени карти (Rich Cards)

Те са от сравнително новите идеи на гугъл. Работят подобно на структурираните данни (вижте предишната точка, в случай, че сте я пропуснали), но са визуално по-привлекателни. Вижте снимките, за да направите разликата между нормалните резултати - обогатени снипети - разширени карти:

обогатени карти (Rich cards)

Когато резултатите са визуално по привлекателни, то това се свежда и до по-голяма ангажираност от страна на потребителите, следствие на което и по голям трафик и продажби. Гугъл скоро позволи на потребителите си да слагат обогатени карти за рецепти и филми.

Как да спечели вашето SEO от разширените карти:  Така както и за обогатените снипети, помолете програмиста си да направи и карти за рецептите ви или информацията за филмите ви. Може да започнете с този помощен материал.

Как Гугъл търсеща конзола -> Облик на търсенето -> Разширени карти помага ?

Дава ви информация за това, дали има нередни карти и колко от тях са активни. Подобно на обогатените снипети, гугъл ви предоставя инструмент за онлайн тестване.

image04

(c) Открояване на данни (Data Highlighter)

Инструмента 'Открояване на данни' е чудесен заместител на структурираните данни и не се нуждаете от програмист, който да ви пише код за него във вашият HTML.

Той маркира част от съдържанието, така както структурираните данни го правят. Но за жалост, този инструмент си има и свойте недостатъци. Трябва да пишете тагове индивидуално за всеки различен URL адрес и ако имате хиляди страници на сайта ви, това може да предизвика сериозни проблеми.

Как може да ви е от полза за SEO?

      Кликнете на бутона 'начало на открояването'.

      Въведете URL и селектирайте категория за открояването.

      След което гугъл ще ви препрати на специална страница, в която може да селектирате релевантните данни за всеки от таговете.

      Трябва да селектирате текст и снимки за всяка страница която искате да откроите. Също така може да откроявате и категория, рейтинг, телефон, адрес и т.н.

      Гугъл ще ви напомни да селектирате данните и на други страници.

Ето и полезно видео което показва работа с този инструмент (на английски).

(d) Подобрения в HTML (HTML Improvements)

Това е инструмент който дава доклад за всякакви проблеми които гугъл е открил докато е обхождал сайта ви.

Ето и списък с потенциални проблеми който могат да излязат:

     Дублирано/дълго/късо мета описание.

     Дублирано/дълго/късо мета заглавие.

     Съдържание което не може да бъде индексирано от гугъл.

Как да го ползвате като плюс за SEO:

Това е лесно. Просто оправете проблемите за който Google ви е подсказал.

Ето и някой базисни SEO правила, с които може би сте запознати вече, но си заслужава да ги споменем:

     Бъдете сигурни, че вашите заглавия са до 70 символа (или до 612 пиксела дълги).

     Вашите описания са 160-165 символа.

     Всяка страница трябва да има уникални заглавия и описания.

     Гугъл трябва да има достъп до всяка ваша страница ако искате да бъде обходена от ботовете. Уверете се, че тези страници които искате да бъдат обходени не са блокирани от robots.txt или от .htaccess файловете.

Те са автоматично генерирани от гугъл. Не можете да ги променяте защото той ползва свой алгоритъм, за да решава кога и как да ги показва.

Ето и как изглеждат те в търсачката:

сайт линкове

Въпреки че не можете да ги пипате, все пак можете да направите някой неща за потенциално добавяне или подобряване.

За да насърчите гугъл да добави сайтлинкове от вашите урл адреси в търсачката, добавяйте релевантно, полезно и значимо съдържание. Когато сайта ви достигне значителна аудитория, гугъл автоматично ще покаже вашите важни страници като сайтлинкове.

(f) Ускорени мобилни страници (Accelerated Mobile Pages (AMP))

Това е сравнително нововъведение в Сърч конзолатаТехника позволяваща на програмистите да разработват много бързо зареждащ HTML и javascript страница базирана на библиотеки с отворен код. Идеята е да се направи така, че тези страници да се рендират (визуализират) бързо на мобилни устройства. Броя на хората които ползват смартфони, таблети и лаптопи в интернет расте експоненциално. Ускорените мобилни страници имат за цел да премахнат мудното зареждане през мобилни устройства особено на такива места без 3g.

Как да го ползваме за SEO:

Прегърнете новите технологии. Дайте задание на вашия програмист да се възползва от бързината и да конвертира обикновените HTML страници в ускорени мобилни такива.

AMP е подсекция в Сърч конзолата, която информира програмистите за потенциални грешки в кода. Тя рови надълбоко и дава репорти за връзки във вашия сайт, как ключовите ви думи се класират, наказания от гугъл и други. Има толкова много в този инструмент. Смятаме го за един от най-значимите в ГСК за SEO действени данни.

 

Част B: Трафик от търсене (Search Traffic)

(a) Анализ на търсенето (Search Analytics Report)

Анализира сайта ви и показва на какви думи (фрази) и позиции в резултатите на търсачката се класирате.

Този инструмент дори ви дава информация за това колко пъти са кликвали на отделните ключови думи, как всяка е позиционирана географски, както и click-through съотношението на думата и други. На снимката по-долу може да видите какъв богат набор от филтри са на ваше разположение и как можете да се възползвате от всяка една функционалност за подобряване на вашето SEO.

анализ на търсенето

  1. Броя на кликовете на всяка ключова дума. Помага да разберете как всяка дума се класира в търсачката и колко кликове получава. Можете да инвестирате във външни препратки (backlinks), да добавите/оптимизирате съдържание или просто да добавите нова страница с желаните от вас ключови думи, за да подобрите кликаемостта към сайта ви на определена тема.

  2. Общия брой импресии според ключова дума. Помага ви да разберете как потребителите си взаимодействат с ключовите думи. Например голям брой импресии, но малко кликове говори, че заглавието или описанието не са написани добре, или не сте използвали обогатени снипети (rich snippets).

  3. CTR (click-through рейт) всъщност представлява процентното отношение на кликовете от общия брой импресии на даден урл адрес.

  4. Позиция е мястото на която се позиционирате в SERP-a на търсачката според ключовата дума. Например позиция #120 предполага, че определена ключова дума се класира на 12-та страница. Можете да оптимизирате определени страници от вашия сайт, базирани на тези ключови думи, които искате да се класират по-напред.

  5. Филтрирането по заявки ви помага да потърсите определена дума от резултата, да проверите как се класира спрямо друга или да сортирате ключовите думи. Този инструмент ви дава и по-дълбок поглед върху думите. Ползвайте го за да задълбаете в анализа на ключовите думи (семантичното ядро), което да ви помогне за кликаемостта.

  6. Филтърът за страници ви помага да избирате URL адреси за сравнение (отлично се използва за A/B тестове) и да сортирате страниците по кликаемост. Използвайте тази функция, за да разберете коя страница как се представя и дали трябва нещо да се промени, за да стане тя по-ефективна. 

  7. Филтрирането по държави може да ви послужи ако таргетирате глобално. Помага да проследите ефективността на сайта ви по държави и да направите съпоставка, как се ранква той на различни места.

  8. Филтърът устройства показва, дали от настолни компютри, таблети или други мобилни устройства най-често се отворя сайта ви. Ползвайте този инструмент, за да подобрите визията и функционалността на сайта, базирано на тези, от които най-често се отваря.

  9. 'Тип търсене' дава статистика за обема търсения за уеб, снимки и видеа. Да предположим, че имате галерия, но снимките ви се класират лошо. Значи трябва да оптимизирате алт таговете и заглавията на самите изображения, за да подобрите този параметър.

  10. Филтъра 'дати' ви помага да проследите всичко по горе, филтрирано по дати. Можете да проследите как сайта ви се е движил в SERP между 2 периода.

Тази секция дава статистика колко външни страници сочат към сайта ви и какви ключови думи (анкъри) имат тези линкове (backlinks).

Това е един от най-важните инструменти в Сърч конзолата.

Ето две от най-големите ползи:

       Ще знаете винаги кога да забраните линкове които ви изглеждат съмнителни (фармацевтични сайтове, еротични, чуждестранни, директории, несвързани спамерски и много други който могат много да навредят на вашето SEO.)

       Ще имате добра перспектива за това, кой е свързан с вас посредством външни връзки (backlinks) и към кои страници точно сочат те от вашия сайт. Информацията може да помогне да увеличите количеството на добри линкове, като таргетирате подобни сайтове на вашия, или като увеличите видимостта/маркетинга пред правилната аудитория.

Тази секция ви дава броя на вътрешните препратки, сочещи към дадена страница.

Ето как може да ви помогне това:

  1. Много вътрешни страници сочещи към други, информират гугъл, че това може да са важни страници. Като резултат е възможно тези страници да започнат да се ранкват по-добре от други.

  2. Трябва да се фокусирате върху изграждането на вътрешен линк билдинг към важните страници, които нямат много такива връзки. Избягвайте да пренасочвате всичките към 'за нас' или 'контакти'. Вместо това ползвайте вътрешните линкове, за да заздравите силата на значимите си вътрешни страници, такива като богати на текст статии или предлаганите от вас услуги.

  3. Страници които имат много вътрешни линкове към тях, но са били изтрити или преименувани, трябва да бъдат идентифицирани от този инструмент и пренасочени (с 301 редирект.)

(d) Мерки, предприети ръчно спрямо сайта (Manual Actions)

Този иснтрумент ви информира кога гугъл е наказал сайта ви заради спам или прекалено агресивна, или недопустима SEO кампания (black-hat techniques).

Имайте предвид, че 'ръчни мерки' е различно от алгоритмичните наказания на Гугъл. Последните са автоматични и нямат общо с тази секция. Ръчните обаче са много по-сурови и изискват по-задълбочени действия. След като оправите проблемите от тази секция и осигурите значимо за потребителите съдържание, може да пуснете искане за преразглеждане на сайта ви и включването му отново в резултатите на търсачката. 

(e) Международно насочване (International Targeting)

Тази секция е валидна само, когато сайта ви таргетира и потребители на други езици, или има и други езикови версии, различни от основната ви. Например ако сайта ви таргетира и потребители от UK, и искате да презентирате продуктите или услугите си на английски. Или например Френски или Немски, то преведете сайта на тези езици за да подобрите таргетирането си. В тези случай, програмиста ви трябва да сложи hreflang и alternate релации, за да информира гугъл, че поддържате и версии на други езици, освен основния.

(f) Използваемост на мобилни устройства (Mobile Usability)

Този репорт ви дава списък със страници които не са добре пригодени за мобилни устройства.

Гугъл ви информира дали елементите са твърде близо един до друг, дали съдържанието е по-широко от използваната резолюция, съдържание която няма viewport таг, или текста е твърде малък за да се прочете нормално. Тук всичко е важно! Мобилната оптимизация е значим фактор за позиционирането в Google, и сайта ви трябва да е перфектно изпипан.

За SEO цели, поправете всички проблеми от тази секция, и бъдете сигурни, че сайта ви изглежда перфектно на всякакви мобилни устройства.

Част C: Гугъл индекс (Google Index)

Тази секция дава отчет как Гугъл обхожда и индексира страниците ви и ключовите думи.

(a) Състояние в индекса (Index Status)

Показва как УРЛ-ите ви са индексирани от гугъл, дали са блокирани от robots.txt и всички които са били премахнати.

статус на индекса

Ако срещнете такива които не са индексирани или блокирани, може да разберете какво се е случило с тях накрая и да оправите грешките.

Ако има някакви индексационни грешки, може да разгледате robots.txt файла или да прегледате подробно вашия XML сайтмап.

(b) Ключови думи в съдържанието (Content Keywords)

Тази секция дава отчет за ключовите думи в съдържанието на сайта ви и тяхната значимост в резултатите на Гугъл. Задълбаването във всяка от тях ще ви помогне да разберете топ страниците на които дадена дума (фраза) се среща или нейните варианти.

Тази информация може да ви помогне да разберете кои са важните ключови думи и страници които не са добре позиционирани в SERP. Изследвайте ги и оптимизирайте, представяйки ако трябва нови ключови думи и техните разновидности в заглавието, описанието, заглавните хединги, алт таговете на изображенията и в самото съдържание.

(c) Блокирани ресурси (Blocked Resources)

Гугъл се нуждае от пълен достъп до javascript, CSS, JQuery, изображенията и други, за да може да индексира и рендира правилно вашите страници. Ако блокирате достъпа на ботовете, търсачката ще спре да индексира тези страници и няма да ги показва в резултатите си.

Тази секция дава информация за това кои страници са били блокиране за индексиране.

Премахнете блокирането ако е необходимо за да покажете повече от своето съдържание в индекса на Гугъл.

(d) Премахване на URL адреси (Remove URLs)

Някой части на вашият сайт трябва да се пазят неиндексирани и далеч от очите на търсещите машини. Например, ако искате да предотвратите индексирането на вашите данни за потребителите, съдържание на 3-ти лица, или съдържание което няма практическа полза за вашите читатели.

Този инструмент информира Гугъл, че бота му не трябва да индексира дадени URL адреси. След като кликнете 'Временно скриване', може да въведете специфичен адрес който искате да премахнете от кеша на Google или от резултатите му, или от двете. Дори можете да скриете временно даден URL, да отстраните проблема на него и по късно пак да го покажете в индекса.

премахване на урл адреси

Част D: Обхождане (Crawl)

Тази секция показва с каква скорост Гугъл ботовете обхождат сайта ви, дали има грешки, сайтмапа, robots файла, URL параметрите и необходимия инструмент 'Извличане като Google' (Fetch as Google).

(a) Грешки при обхождането (Crawl Errors)

Ето какво може да видите в тази секция:

     Последната дата на която Google е обходил сайта ви.
 
     Грешки от сървъра (Таймаути или инстанции който блокират Гугъл).

     Меки 404 грешки (URL които несъществуват, но сървъра ви не връща подходящия 404 хедър).

     URL адреси който сочат към несъществуващи страници.

     URL адреси който пренасочват към нерелевантни страници.

     URL адреси който са блокирали мобилния бот на Гугъл.

Оправянето на тези грешки ще подобри вашето класиране.

(b) Статистически данни за обхождането (Crawl Stats)

Дава отчет как Гугъл ботовете обхождат вашия сайт, страниците който са кролирани, генерирания трафик при обхождането, и времето за което са свалили дадена страница.

Не, че цялата тази информация е наказуема, но определено трябва да обърнете внимание на бавните за сваляне страници и да ги направите възможно най-малки. Като цяло, този отчет показва колко е активен бота на сайта ви и колко тежки или леки са страниците ви. Предполагаме, че вече сте запознати и използвате друг чудесен инструмент на Гугъл Page Speed Insights, за подобряване скоростта на сайта ви. Ако не сте го направили все още, то е силно препоръчително, статистиките да са в зелените зони на 3-те части.

(c) Извличане като Google (Fetch as Google)

извличане като гугъл

Този инструмент ви позволява да тествате дадена страница така както Гугъл би я видял.

изпращане до индекса

Гугъл може да върне всеки от тези статуси:

  • - Завършено: Гугъл успешно е обходил конкретната страница.
  • - Частично: Значи, че сте блокирали част от ресурсите си като javascriptJQuery или други. Те трябва да бъдат отблокирани иначе гугъл не може да възпроизведе цялостно страницата ви.
  • - Пренасочена: Има редирект към друга страница.
  • - Не намерена: не може да намери даден URL на сървъра.
  • - Не оторизирана: Гугъл (и други посетители) са блокирани и нямат достъп до даден URL.
  • - Блокирана: robots.txt блокира достъпа.
  • - Недостъпна или временно недостъпна: Заявката на Гугъл е прекъсната поради таймаут.
  • - Грешка: някаква грешка предотвратява достъпа на гугъл до ваш URL.

Кога трябва да ползвате този инструмент и да пратите за индексиране или реиндексиране дадена страница?

  • - След поправянето на статусите горе.
  • - След оптимизирането на страница с копирано съдържание, снимки или видеа.
  • - След добавянето на нова категория или подкатегория.
  • - Когато оптимизирате сайта ви за мобилни устройства.
  • - Когато промените сайтамапа си и robots.txt файла.
  • - Когато сложите 301 редирект.
  • - Когато закупите ssl сертификат и промените урл адресите на сайта си от http на https.

(d) Инструмент за тестване на robots.txt (Robots.txt Tester)

Този файл намиращ се на (domain.com/robots.txt) информира търсачките за страници, които те трябва да обхождат и такива които не трябва. Ботовете ще обходят всичко което не е блокирано за преглед с командата в robots.txt -> disallow. Например ако нямате нужда кроулерите да обхождат вашият CGI-BIN, администраторския панел, забравена парола, данни на потребителите, които не са публични, и други подобни страници.

За да предотвратите търсачките да обхождат такива места от сайта ви, опишете правилно robots.txt файла.

(e) Карта на сайта (Sitemap)

Sitemap.xml файла е с критична важност за вашето SEO. Той информира търсачките за URL-ите на вашия сайт, заедно с дата на последна промяна. Помага на търсачките да обхождат и индексират ефективно. Тази секция ви позволява да добавите карта на сайта в XML формат в Сърч конзолата. Също така ви дава отчет за броя на URL-ите, които са били обходени и индексирани.

(f) Параметри на URL адресите (URL Parameters)

Предупреждение: Работете в тази секция само ако знаете как да програмирате.

URL параметрите са стойности, които динамично се добавят към URL адресите. Например, ако имате сайт който таргетира глобално, може да добавите параметър, който разделя отделните страници според географското съдържание, например &language=bg, &language=en и т.н.

Тази секция ще помогне на Гугъл как да борави с вашите URL адреси по-добре.

Част E: Проблеми със сигурността (Security Issues)

Проблемите със сигурността са голяма грижа за всеки сайт днес.

Гугъл приема това много сериозно. Може да видите предупредителни страници като тази:

предупреждения

Google също слага и предупреждения в SERP резултатите си.

проблемен сайт

Ако сайта ви е бил компроментиран, хакнат или просто е податлив на хакерски атаки, ще намерите информация в тази секция.

От друга страна ако няма потенциални заплахи, ще видите този екран:

проблеми със сигурността

И какво ако сте хакнат ?

Винаги бихте могли да се обърнете за професионална помощ към GanMax.

Хакнатите сайтове могат да бъдат скъпи за оправяне, едновременно като време и пари. Гугъл предоставя полезен самоучител за предстоящия процес за поправката.

Част F:  Други ресурси (Other Resources)

Това е колекция от други инструменти, помощници и тестови механизми.

Ето и списък с тях:

Инструмент за тестване на структурирани данниИзползвайте инструмента за тестване на структурирани данни, за да проверите дали Google може правилно да извърши синтактичен анализ на маркираните от вас и да ги показва в резултатите от търсенето.
Помощник за маркирани структурирани данниНе сте сигурни как да започнете да добавяте маркирани структурирани данни към HTML кода си? Изпробвайте този инструмент за посочване и кликване.
Изпитател за маркиране на имейлиПотвърдете съдържанието на структурираните данни на имейла с HTML код посредством изпитателя за маркиране на имейли.
Google My BusinessУверете се, че безплатното представяне на бизнеса ви в Google Търсене, Карти и Google+ изглежда отлично.
Google Merchant CenterМястото, където да качвате в Google данните за продуктите си и да ги правите достъпни за "Google търсене на продукти" и други наши услуги.
PageSpeed InsightsИзползвайте Page Speed Insights, за да научите как да направите уеб страниците си бързи за всички устройства.
Персонализирано търсенеВпрегнете мощта на Google, за да създадете персонализирано търсене за собствения си уебсайт.
Google ДомейниНамерете име на домейн и създайте уебсайт посредством Google Домейни.
Академия за уеб администраториНаучете как да създадете отличен уеб сайт с ценно съдържание и как да осигурите намирането му с Google търсене.


Смятаме тези инструменти за полезни, но не жизнено важни. Не мислете за тях като за инструменти, с които трябва да прекарате много време. Изберете най-важните за вашият бизнес и се фокусирайте върху тях.

Ето и нашите три главни предложения подредени по важност:

  1. Pagespeed Insights: Използвайте го за да подобрите времето за зареждане на сайта ви, както и да правите моментални подобрения, в полза на вашето SEO.

  2. Инструмент за тестване на структурирани данни: Веднъж добре запознати в SEO техниките, ще ви трябват и добре направени 'структурирани данни', за да подобрите показването на вашите резултати. Този инструмент може да ви покаже дали са направени без грешки.

  3. Академия за уеб администратори: Никога не може да научите прекалено много нали?

    Заключение

Ако успяхте да прочетете целият този наръчник, то вие знаете много повече от повечето хора на планетата за SEO. Дори вече имате нужните знания за да подобрите SEO-то на сайта ви, в полза на вашия бизнес.

Гугъл търсеща конзола е мощен инструмент и колкото повече се научавате да го ползвате, толкова по-добър ставате в SEO-то. Как мислите, готови ли сте да започнете да подобрявате класирането си?


Източник: quicksprout.com


Какво мислите за този материал?
Гласували: 11, рейтинг: 4.5

Ако Ви харесва статията,
споделете я.