Имате фирмен уеб сайт, но се чудите, дали към него ще ви е необходим блог? Ще ви носи ли някакви дивиденти? Ако искате бизнесът ви да се разраства и аудиторията ви да става все по-голяма, то тогава задължително ви е необходим блог.
Това се оказа поръчкова статия от един клиент, който ме помоли да му пратя на имейла как може максимално да се възползва от блога си, какво трябва да знае и да прави.
Представете си, че блоговете са като риболова. Колкото повече кукички имате във водата, толкова по-вероятно е да хванете риба. По същия начин, когато добавяте повече съдържание към сайта си (не случайно разбира се, ами точно конкретно насочено), повече страници от вашия домейн се индексират в търсачките на повече релевантни ключови думи и фрази. Това подобрява видимостта на органичните търсения и увеличава трафика на уеб сайта.
Търсачките обичат ново съдържание. Какъв по-добър начин да предоставяте често съдържание, отколкото с публикации в блог. В крайна сметка Гугъл силно иска да показва резултати, които са полезни за потребителите.
Тоест, това на мен много ми прилича на така наречената win-win ситуация. Но, само при условие, че го правите както трябва, а не колкото да отбиете номера....
Не е задължително, разбира се, но в най-добрия случай... Ако предлагате услуги, но нямате блог, как да са сигурни вашите потребители, че ще им свършите добра работа? По отзивите на клиенти и рейтинг от звездички - както знаем това е лесно манипулируемо и за съжаление на него не може много да се разчита. Трябва ви блог, в който потенциалните ви клиенти да се запознаят със знанията и опита, които сте придобили във вашата област, както и с експертното ви мнение по наболелите теми в бранша. Така хората ще започнат да ви се доверяват, особено ако им давате добавена стойност - полезни сте им, предоставяте им важна информация и им решавате проблеми, още преди да са станали ваши реални клиенти.
Натрупването на висококачествени входящи връзки към вашия сайт е един от важните ранкинг фактори в Google. Въпреки това, без блог, може да бъде изключително трудно да се привлекат авторитетни линкове към сайта. Когато добавяте ново съдържание, което служи като ресурс за други блогъри и медии, което решава проблеми и дава отговори, е възможно естествено да натрупвате входящи връзки към тези ваши полезни страници. Тези връзки са важни за SEO, но те също могат да генерират значителен релевантен трафик, който да препращат обратно към вашия сайт.
Всеки път, когато блогвате, създавате възможност за аудиторията си да споделя публикации от блога с други хора. Независимо дали това се случва във Facebook, Twitter, Linkedin или се изпращат по имейл, това е безплатен маркетинг и допълнително ви удостоверява като надежден бизнес.
Ако нямахте блог, вариантите ви за шер силно намаляват - остава началната страница, която рядко се харесва на потребителите, продуктите (ако сте магазин) и страниците за услуги. Понякога и там не пише нищо интересно.
Става дума за линкове към други страници от вашия сайт. Това може да се случва когато друга публикация, чудесно допълва тази (тематично), на която поставяте линка, или пък може да поставите линк към важни целеви страници от сайта ви - хем придавайки им тежест, хем правейки ги по-достъпни за ботовете, хем показвайки на търсачките, че тези страници са важни за вас. Това работи и дава резултати.
Това вече е висш пилотаж. Познаването на марката е изключително важен елемент от маркетинга и публикуването в блога ще ви позволи да покажете на последователите си личната страна на вашия бизнес. Да ги спечелите с емоция. Да ги накарате да желаят вашите продукти и услуги.
Блогването ще даде на другите ясен смисъл на корпоративни стандарти, бизнес характер, визията и личността на вашата компания.
Активният блог изпраща сигнал, че вашия бизнес е жив и добър, обичан и поддържан. Ето защо често казвам на клиентите ни, че ако не могат редовно (според нуждите) да актуализират блога си, може би е по-добре да не разполагат с такъв. Блогът с висококачествено и полезно съдържание също спомага за изграждането на лоялност към бранда (както вече знаем), като допълнително увеличава процента на реализациите. Има множество проучвания, които показват, че общата възвръщаемост на инвестициите е много по-вероятно да се увеличи за компаниите, които блогват.
Блогването ви позволява да се свържете с посетителите на сайта си. Това може да бъде постигнато, като задавате на читателите си въпроси в края на вашите публикации, за да се получи двустранна комуникация. Като преглеждате и отговаряте на коментарите на читателите, можете да създадете връзка с аудиторията си, да изградите доверие и да получите ценна информация за това, какво търсят вашите клиенти, от какво са недоволни.
Разбира се, ако в блога ви случайно няма форма за коментари, тази точка е неприложима. Напоследък тази функция почти напълно иззеха социалните канали - фейсбук, инстаграм...
Христо Стоянов от Lifehack.bg, често моли своята аудитория да отговарят на въпроси, като по този начин подобрява съдържанието си в полза на потребителите. Много обича да ползва за целта typeform.com, който е идеален инструмент за анкети. Разбира се, за да ги ангажира лично, обещава и раздава доста добри награди на участниците.
Сега ще ви разкрия една от тайните ни (всъщност ще видите, че не е никаква тайна), отговаряща на въпроса "защо сайта ни се класира толкова добре в Google?"
Това е изображение от администраторския панел на нашия уеб сайт, което показва колко пъти са прегледани публикациите в блога ни. Въпреки, че нашия блог е малък като обем и сме нишово насочени, то съвсем ясно се вижда, че статиите са доста четени. Явно са полезни, което се отразява на доброто класиране и на някои други неща, които вече изредих по-горе.
Ще се радвам, а пък и ще бъде от полза за интересуващите се, да споделите в коментарите, какви са предимствата от вашия фирмен блог, за които съм пропуснал да напиша.
Това се оказа поръчкова статия от един клиент, който ме помоли да му пратя на имейла как може максимално да се възползва от блога си, какво трябва да знае и да прави.
1. В полза на вашето SEO
Представете си, че блоговете са като риболова. Колкото повече кукички имате във водата, толкова по-вероятно е да хванете риба. По същия начин, когато добавяте повече съдържание към сайта си (не случайно разбира се, ами точно конкретно насочено), повече страници от вашия домейн се индексират в търсачките на повече релевантни ключови думи и фрази. Това подобрява видимостта на органичните търсения и увеличава трафика на уеб сайта.
Търсачките обичат ново съдържание. Какъв по-добър начин да предоставяте често съдържание, отколкото с публикации в блог. В крайна сметка Гугъл силно иска да показва резултати, които са полезни за потребителите.
Тоест, това на мен много ми прилича на така наречената win-win ситуация. Но, само при условие, че го правите както трябва, а не колкото да отбиете номера....
2. Блогът ще ви утвърди като експерти във вашата област
Не е задължително, разбира се, но в най-добрия случай... Ако предлагате услуги, но нямате блог, как да са сигурни вашите потребители, че ще им свършите добра работа? По отзивите на клиенти и рейтинг от звездички - както знаем това е лесно манипулируемо и за съжаление на него не може много да се разчита. Трябва ви блог, в който потенциалните ви клиенти да се запознаят със знанията и опита, които сте придобили във вашата област, както и с експертното ви мнение по наболелите теми в бранша. Така хората ще започнат да ви се доверяват, особено ако им давате добавена стойност - полезни сте им, предоставяте им важна информация и им решавате проблеми, още преди да са станали ваши реални клиенти.
3. Помага за генериране на натурални линкове към сайта ви
Натрупването на висококачествени входящи връзки към вашия сайт е един от важните ранкинг фактори в Google. Въпреки това, без блог, може да бъде изключително трудно да се привлекат авторитетни линкове към сайта. Когато добавяте ново съдържание, което служи като ресурс за други блогъри и медии, което решава проблеми и дава отговори, е възможно естествено да натрупвате входящи връзки към тези ваши полезни страници. Тези връзки са важни за SEO, но те също могат да генерират значителен релевантен трафик, който да препращат обратно към вашия сайт.
4. Създаване на възможности за споделяне на страници от сайта
Всеки път, когато блогвате, създавате възможност за аудиторията си да споделя публикации от блога с други хора. Независимо дали това се случва във Facebook, Twitter, Linkedin или се изпращат по имейл, това е безплатен маркетинг и допълнително ви удостоверява като надежден бизнес.
Ако нямахте блог, вариантите ви за шер силно намаляват - остава началната страница, която рядко се харесва на потребителите, продуктите (ако сте магазин) и страниците за услуги. Понякога и там не пише нищо интересно.
5. Вътрешно налинкване
Става дума за линкове към други страници от вашия сайт. Това може да се случва когато друга публикация, чудесно допълва тази (тематично), на която поставяте линка, или пък може да поставите линк към важни целеви страници от сайта ви - хем придавайки им тежест, хем правейки ги по-достъпни за ботовете, хем показвайки на търсачките, че тези страници са важни за вас. Това работи и дава резултати.
6. Фенове на марката
Това вече е висш пилотаж. Познаването на марката е изключително важен елемент от маркетинга и публикуването в блога ще ви позволи да покажете на последователите си личната страна на вашия бизнес. Да ги спечелите с емоция. Да ги накарате да желаят вашите продукти и услуги.
Блогването ще даде на другите ясен смисъл на корпоративни стандарти, бизнес характер, визията и личността на вашата компания.
7. Подобрява процента на реализации
Активният блог изпраща сигнал, че вашия бизнес е жив и добър, обичан и поддържан. Ето защо често казвам на клиентите ни, че ако не могат редовно (според нуждите) да актуализират блога си, може би е по-добре да не разполагат с такъв. Блогът с висококачествено и полезно съдържание също спомага за изграждането на лоялност към бранда (както вече знаем), като допълнително увеличава процента на реализациите. Има множество проучвания, които показват, че общата възвръщаемост на инвестициите е много по-вероятно да се увеличи за компаниите, които блогват.
8. Изграждане на взаимоотношение с потребителите
Блогването ви позволява да се свържете с посетителите на сайта си. Това може да бъде постигнато, като задавате на читателите си въпроси в края на вашите публикации, за да се получи двустранна комуникация. Като преглеждате и отговаряте на коментарите на читателите, можете да създадете връзка с аудиторията си, да изградите доверие и да получите ценна информация за това, какво търсят вашите клиенти, от какво са недоволни.
Разбира се, ако в блога ви случайно няма форма за коментари, тази точка е неприложима. Напоследък тази функция почти напълно иззеха социалните канали - фейсбук, инстаграм...
Христо Стоянов от Lifehack.bg, често моли своята аудитория да отговарят на въпроси, като по този начин подобрява съдържанието си в полза на потребителите. Много обича да ползва за целта typeform.com, който е идеален инструмент за анкети. Разбира се, за да ги ангажира лично, обещава и раздава доста добри награди на участниците.
Сега ще ви разкрия една от тайните ни (всъщност ще видите, че не е никаква тайна), отговаряща на въпроса "защо сайта ни се класира толкова добре в Google?"
Това е изображение от администраторския панел на нашия уеб сайт, което показва колко пъти са прегледани публикациите в блога ни. Въпреки, че нашия блог е малък като обем и сме нишово насочени, то съвсем ясно се вижда, че статиите са доста четени. Явно са полезни, което се отразява на доброто класиране и на някои други неща, които вече изредих по-горе.
Ще се радвам, а пък и ще бъде от полза за интересуващите се, да споделите в коментарите, какви са предимствата от вашия фирмен блог, за които съм пропуснал да напиша.