Съдържанието е онова послание към публиката, без което не можем да си представим интернет. Маркетингът чрез съдържание, може да се приеме като много добре свършена работа, достигнала до правилната аудитория
Съдържанието е основният мотив на потребителите да обитават интернет пространството – те го търсят, откриват, възприемат и реагират спрямо неговото присъствие. То е онова послание към публиката, без което не можем да си представим дигиталния свят. Тази ключова част от уеб маркетинга обаче има своите специфични особености.
Различните нагласи и очаквания могат да ни предложат какви ли не отговори, ако отправим предизвикателство към хората около нас, задавайки им въпроса какво точно е значението за „съдържание“. Разминаванията определено могат да внесат объркване в понятията и да подведат аудиторията, когато се промотират услуги за маркетиране чрез съдържание.
За да избегнем липсата на яснота, ще опишем в няколко стъпки основните параметри и рамката, в които се концентрираме от WebsiteDesign, когато говорим за дигитално съдържание.
Онлайн съдържанието може да се формулира накратко и съществува в следните варианти:
Продукт, генериран от софтуер чрез алгоритъм или творческо послание, създадено от човек;
Източник на информация, въздействащ директно върху сетивата – чрез зрителен, слухов или тактилен канал;
Вербална комуникация, която се предава с помощта на уеб сайт, социална мрежа, електронна поща или чат.
Съдържанието е основният мотив на потребителите да обитават интернет пространството – те го търсят, откриват, възприемат и реагират спрямо неговото присъствие. То е онова послание към публиката, без което не можем да си представим дигиталния свят. Тази ключова част от уеб маркетинга обаче има своите специфични особености.
Различните нагласи и очаквания могат да ни предложат какви ли не отговори, ако отправим предизвикателство към хората около нас, задавайки им въпроса какво точно е значението за „съдържание“. Разминаванията определено могат да внесат объркване в понятията и да подведат аудиторията, когато се промотират услуги за маркетиране чрез съдържание.
За да избегнем липсата на яснота, ще опишем в няколко стъпки основните параметри и рамката, в които се концентрираме от WebsiteDesign, когато говорим за дигитално съдържание.
Онлайн съдържанието може да се формулира накратко и съществува в следните варианти:
Продукт, генериран от софтуер чрез алгоритъм или творческо послание, създадено от човек;
Източник на информация, въздействащ директно върху сетивата – чрез зрителен, слухов или тактилен канал;
Вербална комуникация, която се предава с помощта на уеб сайт, социална мрежа, електронна поща или чат.
Не е особено правилно, когато се акцентира върху маркетинг чрез съдържание, да се фокусираме единствено върху самите текстове. Тенденцията се е наложила през годините и често подходът се свързва именно с тях. Идеята на самия процес не е да наблегне само на текстовата форма, напротив – по този начин ние бихме могли да опорочим и изкривим глобалната посока, в която би трябвало да се движим.
Въздействието е комплексно. То включва не само търсене на ефект от текста, а и чрез останалите форми, които предизвикват обратна връзка сред потребителите. Видео материалите, снимките, инфографиките, звуците и анимациите също носят информация и всеки един елемент заема своето място в цялостната концепция, когато се целим право в сърцето на таргетираната от нас ниша.
Маркетинг чрез съдържание – структура, елементи и използвани похвати
Текстовият формат
В различни наши материали ще откриете насоки как да работите върху оптимизирането на текстовете си, чрез които имате намерение да внушите определени емоции. За да изпълни предназначението си съдържанието, то има свой ритъм – как да го налагате и да увеличите стойността на статиите си. С тези процеси ще бъдете запознати с помощта на авторите ни, а също и ще научите тайните на поведенческо ниво, когато човешкият мозък борави с текстове.
Скоростта на четене е не по-маловажен детайл, когато потребителите взаимодействат със съдържанието на сайтовете ви. Днес сме свидетели на огромния поток от информация и шумът от него е екстремно висок. Нашата цел е да се разграничим и да се научим как да концентрираме потребителското внимание в посоката, която искаме. Извън платените проучвания и клинични изследвания, рядко ще попаднете на данни, които да ви подскажат как текстът може да се превърне в атрактивен продукт – ето с това можем да ви бъдем полезни.
Видео клипове, снимков материал, графики
Изображенията и видеата са неизменна част от съвременното уеб съдържание. Потребителското поведение е в силна зависимост от информацията, която се предава по този начин.
Статиите трябва да съдържат и такива елементи, защото:
Мозъкът пропуска постъпването на информация предимно визуално – на 90 на сто от случаите;
Визуалното послание се обработва 60 хиляди пъти по-бързо, отколкото когато то е под формата на текст;
1000 думи предизвикват реакция в много по-малка степен, отколкото изображенията – разликата е 40 на сто в полза на снимките;
Инфографиките имат принос за ръста на трафика с около 12 на сто;
Всяка минута в Twitter се споделят над 700 видео клипове от YouTube;
Pinterest отчита повече реферален трафик от Google+, YouTube и LinkedIn взети заедно;
Потребителите са склонни да се задържат два пъти повече време на страници, които имат видео клипове;
Потенциалните клиенти са по-склонни да инвестират в продукта ви, ако имат възможност да гледат видео.
Звукът в маркетинга чрез съдържание
Знаете, че някои реклами може да са досадни, но настанят ли се трайно в съзнанието си със своя звук и мелодия, те трудно излизат от там. Звукът въздейства върху импулсивните ни реакции и поведението ни като потребители. Музикалното послание носи не само положителни емоции, то затвърждава бранда на пазара и прави покупките по-силно осъществими.
Обекти и форми в архитектурата на съдържанието
Масовата публика може да не обърне внимание на тези елементи веднага, но те са изключително важни като част от общата архитектура на съдържанието. Маркетингът чрез съдържание функционира добре, когато има основа, върху която да се изгради стратегията и инструментите за работа.
Проблемът се състои в самата среда за изпълнение на маркетинга чрез съдържание. Готовите системи за управление на съдържание (CMS) предоставят една обща, универсална функция, но тя не е и няма как да бъде оптимизирана според изискванията на Вашия бранд и предлагани продукти.
Една и съща идея може да се промени, да се подсили или да намали значението си в зависимост от структурата и дизайна на средата, в която се намира.
Могат да бъдат дадени различни примери и всички те са свързани с реални ситуации, които срещаме и наблюдаваме ежедневно. Ако си представим едно семейство, което се грижи за дете и попаднем на тях в болнично заведение, ние не само ще станем свидетели на емоциите, които са ги завладели в този момент, но и ще ги съпреживеем. Същите участници можем да срещнем в лунапарк, където средата е в другата крайност и аналогиите, до които ще достигнем и предположенията, които ще направим, ще са в синхрон именно с нея.
Така стоят нещата и със софтуерната среда, чрез която излъчваме съдържанието си – тя трябва да е пригодена към конкретните нужди и изисквания на бранда.
Проблемът се състои в самата среда за изпълнение на маркетинга чрез съдържание. Готовите системи за управление на съдържание (CMS) предоставят една обща, универсална функция, но тя не е и няма как да бъде оптимизирана според изискванията на Вашия бранд и предлагани продукти.
Една и съща идея може да се промени, да се подсили или да намали значението си в зависимост от структурата и дизайна на средата, в която се намира.
Могат да бъдат дадени различни примери и всички те са свързани с реални ситуации, които срещаме и наблюдаваме ежедневно. Ако си представим едно семейство, което се грижи за дете и попаднем на тях в болнично заведение, ние не само ще станем свидетели на емоциите, които са ги завладели в този момент, но и ще ги съпреживеем. Същите участници можем да срещнем в лунапарк, където средата е в другата крайност и аналогиите, до които ще достигнем и предположенията, които ще направим, ще са в синхрон именно с нея.
Така стоят нещата и със софтуерната среда, чрез която излъчваме съдържанието си – тя трябва да е пригодена към конкретните нужди и изисквания на бранда.
Накратко можем да обобщим нещата така:
Професионалният маркетинг чрез съдържание трябва да покрива няколко категории и раздели със съответните задачи и способности.
Контент маркетингът може да постигне високи резултати, също като при добре планирана оптимизирана кампания, но се налага правилно определяне на целите, структуриране и изпълнение на стратегията.
На дневен ред са уникалното присъствие, интелектуалната собственост, креативните решения, без да бъдат подценявани усилията, постигнати от включването на реалния човешки труд.