Съвети за
успешен онлайн бизнес,
новини от бранша.

Маркетинг чрез съдържание. Как да сме атрактивни и полезни онлайн

marketing-chrez-sadarjanie-kak-da-sme-atraktivni-i-polezni-onlain
Не е ли страхотна популярната тенденция в която всички говорят за маркетинг чрез съдържание? И Вие ли сте съгласни? Има някаква готина енергия покрай всички писания които излизат по тази тема. Добре, да направим тогава едно кратко анализиране на тази сериозна част от уеб маркетинга.

Предлагам преди да започнем, да определим семантичното значение за „съдържание“ върху което ще работим заедно с Вас. Ако направим един прост експеримент и попитаме няколко наши познати, колеги или приятели какво е тяхното определение за съдържание, почти е сигурно, че ще чуете множество абсолютно различни тълкувания и мнения за този въпрос. Интересно е, че освен просто изказани мнения, има и доста порочна практика която лесно можете да проследите в мрежата.

В родното ни интернет пространство има множество сайтове които бъркат в главите на потребителите, като пишат за маркетинг на съдържание, а прилагат прийоми и похвати от сферата на маркетинг чрез съдържание. Но това е само началото….. в някои сайтове дори се твърди, че извършват услуги за маркетиране чрез съдържание, а пишат и използват термина „ маркетинг на съдържанието”. С огромно уважение към колегите в тази област ще си позволим да кажем – колеги отръскайте се, поправете се, обърквате аудиторията си…… вероятно и губите клиенти с тази огромна неточност. Поради тази причина, бихме искали да предложим значението и рамката с която работи WebsiteDesign по отношение на дигиталното съдържание:

Основните параметри които определят диг. съдържание са:


 Създадено от човек, или софтуерно генерирано по алгоритъм информационно послание.

 Взаимодействащо с потребителя посредством зрителен, слухов или тактилен канал.

 Записвано/запаметявано или разпространявано от потребителя посредством уеб сайтове, социални мрежи, имейл, чат или директна вербална комуникация.

Забелязали сме през годините, че за жалост е наложена недостатъчно акуратна тенденция в която, когато се говори за маркетинг чрез съдържание, да се разбира и асоциира текста от него. Наблягането на текстовата форма обаче, изкривява и опорочава много идеята на самия процес. Освен въздействието от текста, би следвало да се помисли доста и за останалите форми които взаимодействат с потребителя и носят информация. Такива като анимации, видео, снимки или графики, форми, звук …. обединени в различни структури като статии, инфографики, трейлъри, видео лекции, звукови фонове и т.н. Всеки от изброените елементи намира своето място в пъзела който съставлява съдържанието.
маркетинг чрез съдържание

Надяваме се, следващите редове да хвърлят яснота и светлина върху много от видовете елементи, структура и използвани похвати в сферата на маркетинг чрез съдържание. А именно:

Текстова форма и елементи

Ще пишем за това, как може да се оптимизира текста, чрез който да се предаде предварително определено от нас чувство или емоция, което да изпълни предназначението на съдържанието ни, как да наложим ритъм, за да увеличим достоверността при възприемането на статиите си, ще Ви запознаем с процесите които протичат в човешкия мозък (на неврално и поведенческо ниво) когато работи с текст.

Едновременно с това ще видите и как може, да се управлява и оптимизира скоростта на четене на потребителите когато взаимодействат с Вашето съдържание – като това е много важен фактор при положение, че в днешната ера информационния шум има екстремно високи нива. Ще се погрижим да научите как чрез даден текст може да се насочва и работи с потребителското внимание, как част от текста да се превърне в атракция за потребителите и… разбира се много много друга информация, която няма, или много рядко можете да намерите в свободна форма извън платени проучвания и клинични изследвания.

Изображения, графики и видео клипове

Всичко това е силно свързано със зависимостите в потребителското поведение по време на визуалната обработка на статични изображения (снимки, графики) и видео, които отдавна са неизменна част от съвременното уеб съдържание.

Знаете ли че….
- 90% от предадената информация към мозъка постъпва визуално
- Мозъкът обработва визуалната информация 60000 пъти по-бързо, отколкото текстовата.
- 40% от хората реагират по-добре на изображение от колкото на 1000 думи.
- 46% казват, че дизайна на уеб сайта е критерий номер 1 за разпознаване на бранда и като тръст фактор.
- Публикации с инфографики помагат за ръста на трафик средно с 12% повече, отколкото тези, които нямат.
- 700 клипа от YouTube се споделят в Twitter на всяка минута.
- Pinterest генерира повече реферален трафик от Google+, YouTube и LinkedIn, взети заедно.
- Снимка в публикация на Facebook събира по-голямо взаимодействие, отколкото текст, видеоклип или връзки.
- Посетителите прекарват 100% повече време на страници, на които има видео клипове.
- Потребителите, които гледат видео продукти са 85% по-склонни да купуват този продукт.
Източник на данните: tax.thomsonreuters.com

Убедихме ли Ви във важността на визуалното съдържание?

Звук в маркетинга чрез съдържание

Знаете мелодийката на мистър Пропър, нали? Тя е много забавна и лесно запомняща се. Може би само заради нея ще си купите точно този препарат за почистване… Звука има силно влияние върху моментната/импулсна реакция и поведението на потребителя.
Познатата мелодия затвърждава бранда и помага още по-силно за осъществяването на покупка.

Форми и обекти

архитектура на съдържанието
Хората които професионално се занимават с маркетинг чрез съдържание, както и информационите архитекти, освен с текст изображения, графики, видео и звук, боравят и проектират други елементи, които за жалост масовата „публика“ не причислява към съдържанието. А това са обекти и форми – изключително важни елементи от общата архитектура на съдържанието.

Маркетинга чрез съдържание работи изключително добре когато има почва върху която да се положи стратегията и инструментите за работа. Има един важен момент който не се дискутира често, а професионално погледнато, подлива вода постоянно. Кой е той ли…… нека да наречем момента – проблем. А проблема е:

Среда за изпълнение на маркетинга чрез съдържание

Огромна част от хората/колегите с по-малка опитност оставят в ръцете на готови системи за управление на съдържание (CMS), целия дизайн на информацията която имат за цел да предоставят на своите потребители/консуматори или клиенти. По-точно е да се каже, че дизайна на съдържанието, се оставя на системи които изпълняват една, да я наречем универсална / обща функция.
Тя обаче, НЕ Е, и НЯМА КАК да е оптимизирана според изискванията на Вашия бранд/продукт и съдържание.

Ако ни позволите една бегла заигравка, бихме желали да предложим следното: Да си представите, едно…… плачещо две годишно дете. Асоциирайте това дете като информация и манифест които се предават чрез съдържанието с което маркетирате продукт, услуга, бранд и т.н.

И така, визуализирайте си картина, в която това дете се намира в болница. За по-голяма детайлност да приемем, че плачещото дете се намира в коридора на болнично заведение. В много голяма част от случаите ако видите подобна картина, ще предположите, че това дете е болно, загубило е родител или нещо го боли в момента. В много голяма част от случаите чувството ще се завърти около подобни асоциации. И това е нормално…… като човешки същества имаме общи модели за асоциации и поведение и в огромна степен сме предвидимо ирационални.

Ако си представите обаче, че виждате същото плачещото дете, но сега да стои пред витрина в сладкарница, най-вероятно ще изразите предположение и ще получите чувство, че детето иска сладкиш или нещо от витрината, но не го е получило. В това и се състои есенцията на примера който искахме да предложим с тази “аналогия” – една и съща идея (информация) може да промени, подсили/намали значението и достоверността си в зависимост от структурата и дизайна на средата в която се намира. Разбира се, този пример е само работен и не претендира за идеално послание но, убедени сме, че сега разбирате акцента който искаме да поставим.

Софтуерната среда чрез която ще излъчвате Вашето съдържание трябва да е пригодена и да обезпечава Вашите нужди и изисквания. В противен случай, да говорите за добри резултати от маркетинга ви чрез съдържание ще бъде равносилно на това, да говорите, че ще спечелите шестица от Българския Спортен Тотализатор :)
кънтент маркетинг

Извода който следва е, че:

На практика, за да правиш професионално маркетинг чрез съдържание, е нужно да се покрият няколко категории и раздели с прилежащите им задачи и умения. Като извод искаме да акцентираме върху това, че контент маркетинга не е някаква наскоро открита ниша или дупка в системата, която позволява “без да си даваме много зор” да постигнем резултати, като от голяма, добре планирана и оптимизирана маркетингова кампания.

Въпросните резултати могат да бъдат дори по-високи при правилно структуриране и изпълнение на стратегията но…… има доста работа за да стане това. “Китайския и Индийския модел” в интернет популяризацията и маркетинга вече са минало, сега на дневен ред са креативността, уникалността, интелектуалната собственост и най-вече самият човек. Аз бих потрил доволно ръце на Google за усилията, които полагат в тази посока. Човешкият труд има цена и тя е различна според това, какво, как и с какви усилия е постигнато.

Какво мислите за този материал?
Гласували: 8, рейтинг: 5

Ако Ви харесва статията,
споделете я.


Вижте още