Онлайн бизнесът заема все по–голям пазарен дял. Може би и вие сте решили да разширите и преориентирате дейността си. Масовият интерес на потребителите към вашите услуги ви принуждава да се запознаете отблизо с модерните методи за оптимизация. Все пак целта е високата продуктивност. А тя си има своята цена!
Не е задължително да сте от най–добрите познавачи на подобна материя, но е наложително да започнете да навлизате в нея.
Ето, че вече сте горд собственик след дълго обмисляното навлизане в дебрите на интернет бизнеса. Но за успешното развитие няма да ви е достатъчно да се сдобиете с какъвто и да било сайт. Целта ви е не само потенциалните клиенти да влязат, а и да останат там възможно най–дълго. Затова е необходимо да се запознаете с процеса Ползваемост. Първото нещо, от което трябва да се ръководите при разработването на едно такова приложение, е удобството на хората, които решат да го използват.
Научно доказано е, че представителите на човешката популация не са добри наблюдатели. Успешното задържане на вниманието е трудна задача. Склонността на хората да се разсейват и отегчават твърде бързо може да се окаже основна пречка в напредъка на вашия бизнес. Независимо дали говорим за дигитален маркетинг, блогове, интернет сайт, рекламен банер или дори обикновен пост в социалните мрежи, неизменно ще се сблъсквате с въпроса до колко е високо нивото на удобство и ползваемост.
Колкото и елементарно да ви се вижда, подобен термин може да послужи за създаването на цяла една наука. Простотата на темата и нейното широко навлизане в съответните научни трудове не е причина за пренебрегването й. Сега ще можете да се запознаете с най–важните и основни характеристики на понятието, след което ще е въпрос на време да започнете да ги прилагате в практиката.
Информационният поток в интернет пространството може да ви удиви, както със своята бързина, така и с обема си. Вашата популярност, статии или авторитет трудно могат да бъдат управлявани след като веднъж попаднат в мрежата. Дори и да се радвате на подобни постижения, вашите посетители трябва да изпитват лекота, удовлетворение и удобство при престоя си в съответния сайт.
Точно тук се намесват технологиите и тяхното оптимизиране. Не трябва да разчитаме само на чуждото желание. Задължително е нещата да им бъдат предадени така, че да останат с впечатление за взаимност и успешна комуникация с техниката. Не трябва да се стига до там сами да търсят и откриват какво предлагате. Необходимо е информацията да е абсолютно достъпна и лесна за разбиране. Познаването и прилагането на методи за постигане на горепосоченото са основополагащи за запазване и развитие на вашия бизнес.
На всяка цена, не трябва да допускате няколко основни грешки, които могат да са пагубни:
Сложен дизайн – той не трябва да затормозява и натоварва потребителя.
Трудно откриване на продукт – дългото лутане в сайта ви за намирането на нещо конкретно може да стане причина за бързото напускане.
Трудност на ползване – колкото по–сложно, толкова по–малко желаещи да упорстват.
Ако началната страница не е опростена и приятна, няма да се радвате на дългосрочно посещаване.
Лошо структурирана информация.
Основополагащо значение има когнитивното възприятие на информацията. Това включва в себе си лесното заучаване и ориентиране на потребители, които не са използвали вашия сайт до този момент. В това число са различните техники, които сте приложили, функционалността и навигацията.
Да речем сте успели да покриете тези изисквания. Сега идва ред на бързината, с която потребителят ще се справи при намирането на информация или изпълнението на функционална задача. Най–високи резултати ще успеете да постигнете, ако съумеете да предоставите максимално интуитивни действия по отношение на дизайна на сайта.
Това неминуемо ще изиграе положителна роля, ако искате да подобрите продажбите си, да спечелите нови клиенти и да задържите старите. „Степента на отпадане“ ще намалее рязко.
Ако се чудите как ще определите ефикасността на въведените от вас промени, лесният начин е да следите времето за което се справят потребителите за изпълнението на определени задачи. Хубаво е методът да се прилага при тези, които вече са запознати със сайта. В противен случай данните няма да бъдат акуратни. Най–добрият показател е краткото време на изпълнение.
Грешките, които ще допускат посетителите са неизбежни. Но колкото по–малък е техният брой, толкова по–добре сте се справили със задачата. Тук стремежът ви трябва да е насочен към подобряване на интерфейса, оптимизиране на дизайна и функционалността. Намаляването на грешките и интуитивното им поправяне са добри показатели за успешност.
Ровенето в уеб страници е свързано с физическо усилие. Не е чак толкова невероятно, колкото може да ви се стори. Подобна дейност е натоварваща за мозъка и точно заради това той се стреми да улесни операциите, които искаме да извършим.
Подобряването на този компонент води до подобрена реакция на организма по отношение на движението на очите, брой кликове, използване на скрола на мишката, напрежение в китката и други подобни. Измерването на всички тези фактори се отчита по удовлетворението на потребителя, след като е взаимодействал с дизайна, функционалността и информацията. Колкото по–лесен достъп има, колкото по–малко объркване среща, толкова по–оптимизирани ще бъдат услугите, от които се възползва.
За да си изясните поведението на един потребител, ще трябва да вземете предвид фактори като психология, визуална манипулация, физиология и други, които ни подпомагат за постигането целите на страницата ви. Методите трябва да бъдат изпитани. Дори и да са добри на теория, докато не ги видим в действие и докажем тяхната ефективност, няма как да твърдим, че са функционални.
Не всеки метод е приложим. Дори и изпитаните варианти, защитени от високата научна степен на специалистите могат да се окажат провал, ако не пасват на целите и проектите на вашия сайт. Насоките, които трябва да следвате, са базирани на определени измервания и очаквания. Не подценявайте конкретните ситуации. Те повлияват на крайната оценка.
Елементарни тестове с истински потребители, които ще използват сайта за пръв път са най–точният метод за определяне на ползваемостта. Все пак е нужно да оценявате такива, които са близо до търсената целева група. Тук основна роля играе наблюдението. Важно е да се установи, къде влизат, какво разглеждат и т.н. Голяма част от хората предприемат частично неосъзнати действия, които е добре да бъдат анализирани. Ако вашата цел е развиването на сериозен бизнес, ще ви бъдат необходими професионални и прецизни тестове, осигуряващи нужната информация.
Големите компании обикновено се ползват от услугите на приложения, които отчитат кликовете на потребителите, бързината на скролиране и изборът на отделни елементи. От полза е снабдяването с оборудване за следене и анализиране на погледа на потребителя. Неговото фокусиране и това какво чете са важни информационни показатели, според които да подобрите ползваемостта. Може да ви се струва допълнителен и ненужен разход, но това е един от най–успешните начини да подобрите предлаганата услуга.
Целта е бързото и успешно справяне на клиентите. Ако не, трябва да се отчете това което го забавя, причините поради които се лута, какво го обърква… и съответно да се предприемат съответните корекции.
Ако се чудите колко потенциални клиенти трябва да тествате преди взимане на решение, не е необходимо да са стотици. В повечето случаи десетина души биха били идеален показател за това, към какво трябва да насочите вниманието си.
Макар съветите и изводите да изглеждат елементарни, те се нуждаят от специално внимание. Всичко изброено горе е основополагащо за успешния бизнес, стартиращ уеб сайт, продажби и др. Ако вашият продукт страда от дадена липса – наваксайте я!
Бързото възприемане и физическата лекота, с която работят потребителите, е решаваща. Ако се натъкнат на трудности, първата реакция е да напуснат. А не това целите. Основното е да разберете от какво се нуждаят и да изградите сайта в тяхна полза. Колкото по–голямо улеснение срещнат, толкова повече ще се задържат. Вашите очаквания са ясни, но за да се превърнат във факт, първо трябва да задоволите тези на потребителите.
Не е задължително да сте от най–добрите познавачи на подобна материя, но е наложително да започнете да навлизате в нея.
Как да задържите посетителите на вашия сайт?
Ето, че вече сте горд собственик след дълго обмисляното навлизане в дебрите на интернет бизнеса. Но за успешното развитие няма да ви е достатъчно да се сдобиете с какъвто и да било сайт. Целта ви е не само потенциалните клиенти да влязат, а и да останат там възможно най–дълго. Затова е необходимо да се запознаете с процеса Ползваемост. Първото нещо, от което трябва да се ръководите при разработването на едно такова приложение, е удобството на хората, които решат да го използват.
Научно доказано е, че представителите на човешката популация не са добри наблюдатели. Успешното задържане на вниманието е трудна задача. Склонността на хората да се разсейват и отегчават твърде бързо може да се окаже основна пречка в напредъка на вашия бизнес. Независимо дали говорим за дигитален маркетинг, блогове, интернет сайт, рекламен банер или дори обикновен пост в социалните мрежи, неизменно ще се сблъсквате с въпроса до колко е високо нивото на удобство и ползваемост.
Колкото и елементарно да ви се вижда, подобен термин може да послужи за създаването на цяла една наука. Простотата на темата и нейното широко навлизане в съответните научни трудове не е причина за пренебрегването й. Сега ще можете да се запознаете с най–важните и основни характеристики на понятието, след което ще е въпрос на време да започнете да ги прилагате в практиката.
Увеличете продуктивността си
Кои са трите опорни точки на ползваемостта?Информационният поток в интернет пространството може да ви удиви, както със своята бързина, така и с обема си. Вашата популярност, статии или авторитет трудно могат да бъдат управлявани след като веднъж попаднат в мрежата. Дори и да се радвате на подобни постижения, вашите посетители трябва да изпитват лекота, удовлетворение и удобство при престоя си в съответния сайт.
Точно тук се намесват технологиите и тяхното оптимизиране. Не трябва да разчитаме само на чуждото желание. Задължително е нещата да им бъдат предадени така, че да останат с впечатление за взаимност и успешна комуникация с техниката. Не трябва да се стига до там сами да търсят и откриват какво предлагате. Необходимо е информацията да е абсолютно достъпна и лесна за разбиране. Познаването и прилагането на методи за постигане на горепосоченото са основополагащи за запазване и развитие на вашия бизнес.
От какво да се пазите?
На всяка цена, не трябва да допускате няколко основни грешки, които могат да са пагубни:
Сложен дизайн – той не трябва да затормозява и натоварва потребителя.
Трудно откриване на продукт – дългото лутане в сайта ви за намирането на нещо конкретно може да стане причина за бързото напускане.
Трудност на ползване – колкото по–сложно, толкова по–малко желаещи да упорстват.
Ако началната страница не е опростена и приятна, няма да се радвате на дългосрочно посещаване.
Лошо структурирана информация.
Кои са ключовите компоненти, които оптимизират ползваемостта?
Основополагащо значение има когнитивното възприятие на информацията. Това включва в себе си лесното заучаване и ориентиране на потребители, които не са използвали вашия сайт до този момент. В това число са различните техники, които сте приложили, функционалността и навигацията.
Да речем сте успели да покриете тези изисквания. Сега идва ред на бързината, с която потребителят ще се справи при намирането на информация или изпълнението на функционална задача. Най–високи резултати ще успеете да постигнете, ако съумеете да предоставите максимално интуитивни действия по отношение на дизайна на сайта.
Това неминуемо ще изиграе положителна роля, ако искате да подобрите продажбите си, да спечелите нови клиенти и да задържите старите. „Степента на отпадане“ ще намалее рязко.
Ако се чудите как ще определите ефикасността на въведените от вас промени, лесният начин е да следите времето за което се справят потребителите за изпълнението на определени задачи. Хубаво е методът да се прилага при тези, които вече са запознати със сайта. В противен случай данните няма да бъдат акуратни. Най–добрият показател е краткото време на изпълнение.
Повишете степента на удобство
Грешките, които ще допускат посетителите са неизбежни. Но колкото по–малък е техният брой, толкова по–добре сте се справили със задачата. Тук стремежът ви трябва да е насочен към подобряване на интерфейса, оптимизиране на дизайна и функционалността. Намаляването на грешките и интуитивното им поправяне са добри показатели за успешност.
Как да повлияем на потребителското изживяване?
Ровенето в уеб страници е свързано с физическо усилие. Не е чак толкова невероятно, колкото може да ви се стори. Подобна дейност е натоварваща за мозъка и точно заради това той се стреми да улесни операциите, които искаме да извършим.
Подобряването на този компонент води до подобрена реакция на организма по отношение на движението на очите, брой кликове, използване на скрола на мишката, напрежение в китката и други подобни. Измерването на всички тези фактори се отчита по удовлетворението на потребителя, след като е взаимодействал с дизайна, функционалността и информацията. Колкото по–лесен достъп има, колкото по–малко объркване среща, толкова по–оптимизирани ще бъдат услугите, от които се възползва.
Потребителското поведение като измерителна единица за пълноценно изживяване
За да си изясните поведението на един потребител, ще трябва да вземете предвид фактори като психология, визуална манипулация, физиология и други, които ни подпомагат за постигането целите на страницата ви. Методите трябва да бъдат изпитани. Дори и да са добри на теория, докато не ги видим в действие и докажем тяхната ефективност, няма как да твърдим, че са функционални.
Не всеки метод е приложим. Дори и изпитаните варианти, защитени от високата научна степен на специалистите могат да се окажат провал, ако не пасват на целите и проектите на вашия сайт. Насоките, които трябва да следвате, са базирани на определени измервания и очаквания. Не подценявайте конкретните ситуации. Те повлияват на крайната оценка.
Реалността показва дали сте на прав път
Елементарни тестове с истински потребители, които ще използват сайта за пръв път са най–точният метод за определяне на ползваемостта. Все пак е нужно да оценявате такива, които са близо до търсената целева група. Тук основна роля играе наблюдението. Важно е да се установи, къде влизат, какво разглеждат и т.н. Голяма част от хората предприемат частично неосъзнати действия, които е добре да бъдат анализирани. Ако вашата цел е развиването на сериозен бизнес, ще ви бъдат необходими професионални и прецизни тестове, осигуряващи нужната информация.
Големите компании обикновено се ползват от услугите на приложения, които отчитат кликовете на потребителите, бързината на скролиране и изборът на отделни елементи. От полза е снабдяването с оборудване за следене и анализиране на погледа на потребителя. Неговото фокусиране и това какво чете са важни информационни показатели, според които да подобрите ползваемостта. Може да ви се струва допълнителен и ненужен разход, но това е един от най–успешните начини да подобрите предлаганата услуга.
Целта е бързото и успешно справяне на клиентите. Ако не, трябва да се отчете това което го забавя, причините поради които се лута, какво го обърква… и съответно да се предприемат съответните корекции.
Ако се чудите колко потенциални клиенти трябва да тествате преди взимане на решение, не е необходимо да са стотици. В повечето случаи десетина души биха били идеален показател за това, към какво трябва да насочите вниманието си.
Обобщение на информацията
Макар съветите и изводите да изглеждат елементарни, те се нуждаят от специално внимание. Всичко изброено горе е основополагащо за успешния бизнес, стартиращ уеб сайт, продажби и др. Ако вашият продукт страда от дадена липса – наваксайте я!
Бързото възприемане и физическата лекота, с която работят потребителите, е решаваща. Ако се натъкнат на трудности, първата реакция е да напуснат. А не това целите. Основното е да разберете от какво се нуждаят и да изградите сайта в тяхна полза. Колкото по–голямо улеснение срещнат, толкова повече ще се задържат. Вашите очаквания са ясни, но за да се превърнат във факт, първо трябва да задоволите тези на потребителите.