5 грешки при редизайн на сайта

| Публикувана на
5-greshki-pri-redizain-na-saita
Хубаво е да избягвате тези пропуски, защото в противен случай ще изживеете същинския кошмар на провала.

Ако сте почти готови с работата и вече очаквате потенциалните клиенти, прекарали сте денонощието пред компютъра и сте се занимавали с всяка дребна подробност, вие сте на прага на „зелената светлина“ за стартирането на новото начало. Обаче сте пропуснали най-важното! SEO оптимизацията на стария ви сайт е била отлична, но след обновяването може да не ви е от полза за новия. Не сте планирали да приложите добрите практики и чувството на безизходица не ви напуска. Вместо да сте изпълнени с оптимизъм, вие сте заплашени от грандиозен провал. Унищожили сте с лека ръка високия си ранг при търсене в Гугъл, променяйки линковете на страниците, без да сте ги пренасочили, изтривайки съдържание, което е било ключово и т.н...

Такъв сценарий може да бъде избегнат, ако си съставите предварителна стратегия и се поучите от чуждия горчив опит.

Грешка №1

Добавили сте флаш-базирани или неоптимизирани изображения.

Вие имате надежда да направите сайта си визуално по-атрактивен, като слагате големи и привличащи вниманието снимки, но не пропускайте да ги оптимизирате. Ако пък предпочитате флаш елементи, то те забавят зареждането на сайта ви през мобилния телефон. Нали не искате толкова бързо да изгоните потребителите?! Търпението не е добродетел в интернет, особено в днешно време, когато онлайн търговията се използва, защото хората нямат време. Само 3 секунди са нужни на потенциалните ви клиенти да напуснат сайта ви, ако той не се зареди дотогава.

Грешка №2

Пропуснали сте да преместите съдържанието на сайта си.

Повечето от вас знаят, но не бива никога да забравят, че успешният уеб сайт означава да бъде информативен и да има уникално съдържание, насочено към съответната аудитория. В него се включват текстовете, описанията, имената и заглавията на изображенията, мета данни и прочие. Едно обновяване предоставя отлична възможност да се подобри съдържанието, което не е достатъчно добро. Следете дали по време на местенето на новия CМS, автоматичното попълване на мета описанието на продуктите не е изключено и да се окаже впоследствие, че то липсва.

Грешка №3

Имате нови URL адреси, без да сте редиректнали старите.

   Грешка 404


Заложили сте в новата версия на сайта, вашите урл адреси да бъдат изписвани правилно този път, но за да не се изгуби голяма част от натрупаната сила, то трябва да се запазят и старите адреси, редиректвайки ги с перманентен редирект 301, към своите нови еквиваленти. Не забравяйте да маркирате новите URL-и с релация каноникъл. 

Грешка №4

Блокирано е обхождането от ботовете на търсачките.

Ако уеб сайтът върви зле, обикновено може да се касае за блокиране на кролирането му от търсачките. Може да се случи така, че сте използвали robots.txt да блокира търсещите машини, докато още е бил в процес на разработка, а после сте забравили да актуализирате файла. А може също защитата да се е задействала автоматично от само себе си.

Може да сте ограничили достъпа и в .htaccess файла с командите allow и deny и пак да сте забравили. 

Грешка №5

Сайтът ви не е удобен за мобилни устройства.

Ако сте се фокусирали главно върху това сайтът ви да е удобен за потребителите на лаптоп, то вие ще му нанесете сериозни вреди, защото го правите напълно неефективен при използване на мобилни устройства. Това рефлектира и върху неговото класиране, видимост, въпреки че се стараете да отговаряте на последните актуални изисквания за позициониране в търсачките. Трафикът на сайтовете, които не са привлекателни за смартфоните, може да падне с 12 процента само за два месеца след обновяването.


Ако Ви харесва статията,
споделете я.