Опитайте един прост тест – помислете за нещо по-специфично като информация, за което трябва повече „ровене“ в Google и кликнете върху линк, който изглежда, че отговаря на търсеното от вас. Колко време ви отне да намерите информацията, която търсите? Дали е бързо и лесно или е трудно? Гугъл отдавна се стремят да показват в призовите места на търсачката само най-заслужилите резултати, като по този начин силно улесняват потребителите, пестят времето им и внушават доверие към качеството на своята услуга.
Същото трябва да бъде и за всеки уважаващ себе си сайт.
Ако можете да намерите това, което търсите бързо и лесно, това означава, че сайта е проектиран добре. Сборът от дизайн характеристики правят навигацията лесна за потребителите и те се справят без усилия когато влязат в един сайт с повече информация. Дизайнът е важен, защото е ключов за това колко бързо посетителите могат да намерят това, което търсят, а пък и да не забравяме, че той е първото нещо, което евентуално би привлякло потребителя или не.
Ако е неясен или претрупан, хората ще напуснат вашият сайт и ще опитат на друго място - и това е пропусната възможност. Добрият дизайн винаги е лесен за употреба и помага на потенциалните клиенти да намерят това, от което те имат нужда.
Ако смятате, че вашият проект не е точно това, което трябва да бъде, мислете върху следните аспекти:
Едно нещо е ясно: един сайт трябва да изглежда добре. Това не означава, че трябва да се жертва добрата функционалност само и единствено, за да се постигне някакъв космически, често объркващ окото външен вид.
Дизайнът трябва да води окото от това, което е най-важно към вторични елементи. Това може да бъде направено с начина, по който се използва пространството, цветови комбинации и добро съчетание на текст, снимка, видео и т.н. Снимки и цветове могат да служат като подтикване към действие. Професионалния и модерен външен вид може веднага да изгради доверие. Възможностите са безкрайни, но добрия дизайн ще създаде чусвтво на сигурност в потребителя, което ще доведе автоматично до желание да работи с вас.
Една част от бизнеса пренебрегва този факт като спестява разходи за сметка на качеството, но хората и по-точно младите потенциални клиенти не са с подобни разбирания. Те имат богата интернет култура и правят разлика между евтино и „майсторско“ изпълнение, когато говорим за сайт или продукт. Тези млади хора искат да бъдат асоциирани с „cool“ неща и те винаги ще изберат дизайнерската изработка, затова не се чудете ако имате недостатъчно потребители.
Най-вероятно дизайнът ви е скучен и неприветлив и е място, където никой не би си губил времето при положение, че има по-добро такова. Или пък все още сте с този отпреди 10 години?! Често красивите продукти достигат от уста на уста до хората само заради външния си вид.
Може би най-важната част от един сайт е навигацията. Точно както в къща, всичко в един сайт трябва да има логичнa подредба и място. Разбира се, че можем да монтираме тоалетен блок в средата на всекидневната само, за да бъдем уникални, но това не би било уютно и приятно за вашите гости.
Когато строим една къща и искаме тя да е здрава и да е място, където се чувстваме щастливи и защитени то материалите, от които я градим трябва да предлагат тези възможности. Някои хора използват предлаганите евтини възможности, като готови темплейти за техния уеб сайт. Това е толкова погрешен подход, колкото да си купите бавен и немощен автомобил от автокъща и да искате да се състезавате във Формула 1. Каквито и подобрения да правите няма да достигнете и 10% от потенциала на булида.
Замислете се колко много средства отделят водещите марки по света за реклама. Това включва и дизайна по всички техни интернет продукти. Дизайнът е нещо, без което няма как да си лидер. Той е всичко онова, което се върти в съвременните ни глави. Той е Кока Кола, Фейсбук, Ферари...той е това, което кара човек винаги да иска още и още и винаги да е на гребена на вълната, да бъде в най-добрата компания, да носи най-известните марки дрехи и т.н. Това е комерсиалната част от живота, който живее всеки използващ интернет.
Навигацията на сайта трябва да бъде лесно достъпна. Трябва да е ясно, какво е основното съдържание на страницата, и къде се намират, какви са останалите елементи, въз основа на размера и местоположението. Всичко на една страница трябва да има недвусмислена цел. Разполагаме буквално с няколко секунди, за да направим впечатление и ако организацията не е логична, посетителят ще се разочарова и ще напусне.
Трябва да има акцент на вашия уеб сайт, който да се хареса на хората, нещо, което хваща окото им. Интернет е визуална среда и затова е важно да се използват изображения или видео, което е с добро качество, нещо което отличава професионалистите от посредствените търговци. Пестенето на средства за визуалното обличане на идея не е добър подход. Това може да е временно решение, но в дългосрочен план ако сайтът не е с необходимите показатели и качество, то несъмнено ще бъде изместен от конкуренцията.
Борбата за клиенти е безмилостна и изключително динамична. Всеки ден се предлагат нови продукти и милиони нови посетители прекарват времето си в интернет. Те искат същото, което и вие, а именно успех и добре прекарано време. Замислете се дали искате хората да гледат на вас като на нещо, което е излязло от употреба и буквално кара човек да отмести поглед от него или искате да привличате окото като чисто нов, супер модерен автомобил, до който всички искат да се доближат и да се снимат?
Дизайнът на вашия сайт ще накара посетителите да решат дали да останат и да предприемат действия или да напуснат - това е съвсем просто. Той трябва да се създаде добро първо впечетление и да позволи на хората да намерят това, от което се нуждаят бързо и лесно.
Същото трябва да бъде и за всеки уважаващ себе си сайт.
Ако можете да намерите това, което търсите бързо и лесно, това означава, че сайта е проектиран добре. Сборът от дизайн характеристики правят навигацията лесна за потребителите и те се справят без усилия когато влязат в един сайт с повече информация. Дизайнът е важен, защото е ключов за това колко бързо посетителите могат да намерят това, което търсят, а пък и да не забравяме, че той е първото нещо, което евентуално би привлякло потребителя или не.
Ако е неясен или претрупан, хората ще напуснат вашият сайт и ще опитат на друго място - и това е пропусната възможност. Добрият дизайн винаги е лесен за употреба и помага на потенциалните клиенти да намерят това, от което те имат нужда.
Ако смятате, че вашият проект не е точно това, което трябва да бъде, мислете върху следните аспекти:
Естетика
Едно нещо е ясно: един сайт трябва да изглежда добре. Това не означава, че трябва да се жертва добрата функционалност само и единствено, за да се постигне някакъв космически, често объркващ окото външен вид.
Дизайнът трябва да води окото от това, което е най-важно към вторични елементи. Това може да бъде направено с начина, по който се използва пространството, цветови комбинации и добро съчетание на текст, снимка, видео и т.н. Снимки и цветове могат да служат като подтикване към действие. Професионалния и модерен външен вид може веднага да изгради доверие. Възможностите са безкрайни, но добрия дизайн ще създаде чусвтво на сигурност в потребителя, което ще доведе автоматично до желание да работи с вас.
Една част от бизнеса пренебрегва този факт като спестява разходи за сметка на качеството, но хората и по-точно младите потенциални клиенти не са с подобни разбирания. Те имат богата интернет култура и правят разлика между евтино и „майсторско“ изпълнение, когато говорим за сайт или продукт. Тези млади хора искат да бъдат асоциирани с „cool“ неща и те винаги ще изберат дизайнерската изработка, затова не се чудете ако имате недостатъчно потребители.
Най-вероятно дизайнът ви е скучен и неприветлив и е място, където никой не би си губил времето при положение, че има по-добро такова. Или пък все още сте с този отпреди 10 години?! Често красивите продукти достигат от уста на уста до хората само заради външния си вид.
Организация
Може би най-важната част от един сайт е навигацията. Точно както в къща, всичко в един сайт трябва да има логичнa подредба и място. Разбира се, че можем да монтираме тоалетен блок в средата на всекидневната само, за да бъдем уникални, но това не би било уютно и приятно за вашите гости.
Когато строим една къща и искаме тя да е здрава и да е място, където се чувстваме щастливи и защитени то материалите, от които я градим трябва да предлагат тези възможности. Някои хора използват предлаганите евтини възможности, като готови темплейти за техния уеб сайт. Това е толкова погрешен подход, колкото да си купите бавен и немощен автомобил от автокъща и да искате да се състезавате във Формула 1. Каквито и подобрения да правите няма да достигнете и 10% от потенциала на булида.
Замислете се колко много средства отделят водещите марки по света за реклама. Това включва и дизайна по всички техни интернет продукти. Дизайнът е нещо, без което няма как да си лидер. Той е всичко онова, което се върти в съвременните ни глави. Той е Кока Кола, Фейсбук, Ферари...той е това, което кара човек винаги да иска още и още и винаги да е на гребена на вълната, да бъде в най-добрата компания, да носи най-известните марки дрехи и т.н. Това е комерсиалната част от живота, който живее всеки използващ интернет.
Навигацията на сайта трябва да бъде лесно достъпна. Трябва да е ясно, какво е основното съдържание на страницата, и къде се намират, какви са останалите елементи, въз основа на размера и местоположението. Всичко на една страница трябва да има недвусмислена цел. Разполагаме буквално с няколко секунди, за да направим впечатление и ако организацията не е логична, посетителят ще се разочарова и ще напусне.
Акцент
Трябва да има акцент на вашия уеб сайт, който да се хареса на хората, нещо, което хваща окото им. Интернет е визуална среда и затова е важно да се използват изображения или видео, което е с добро качество, нещо което отличава професионалистите от посредствените търговци. Пестенето на средства за визуалното обличане на идея не е добър подход. Това може да е временно решение, но в дългосрочен план ако сайтът не е с необходимите показатели и качество, то несъмнено ще бъде изместен от конкуренцията.
Борбата за клиенти е безмилостна и изключително динамична. Всеки ден се предлагат нови продукти и милиони нови посетители прекарват времето си в интернет. Те искат същото, което и вие, а именно успех и добре прекарано време. Замислете се дали искате хората да гледат на вас като на нещо, което е излязло от употреба и буквално кара човек да отмести поглед от него или искате да привличате окото като чисто нов, супер модерен автомобил, до който всички искат да се доближат и да се снимат?
Дизайнът на вашия сайт ще накара посетителите да решат дали да останат и да предприемат действия или да напуснат - това е съвсем просто. Той трябва да се създаде добро първо впечетление и да позволи на хората да намерят това, от което се нуждаят бързо и лесно.