Наръчник на стартиращия бизнесмен

| Публикувана на
narachnik-na-startirashtiia-biznesmen
Добрите идеи са всичко, казват, но без да имаш солидна подготовка да ги реализираш, може те да не дадат онези „плодове“, които се очаква. В този дух обикновено са основните притеснения на стартиращите предприемачи.

Бизнес не се прави толкова лесно, колкото смятат мнозина. Когато имаш шеф на главата си, ти винаги си склонен да го критикуваш и да търсиш слабите му места, да недоволстваш и да таиш негативни чувства, копнеейки за момента, в който ще избягаш от тази фирма. Но какво става, когато ти се озовеш от другата страна на „барикадата“?! Става така, че осъзнаваш как нещата може и да не ти се получат по начина, по който си си ги представял, при това не защото не те бива и не си креативен, а просто не познаваш в детайли процеса.


Напоследък бумът се случва онлайн. Бизнесмените предпочитат да развиват своята дейност във виртуалното пространство, защото чрез него имат достъп до всички. Поне на теория. Ако не са си наели специалист по маркетинг, програмист или seo оптимизатор, то бъдещите им планове може да се окажат по-невъзможни, отколкото им се иска. Но в крайна сметка началото е трудно и не всеки може да отдели средства за целта.

Да започнем отначало. Вие имате една отлична идея, но тя трябва задължително да е в синхрон с вас, а и трябва да се стремите почти никой да не се е сетил за нея. Ще реагирате сега, че вече всичко е измислено и вие няма как да превземете пазара със супер, страхотната идея. Не бъдете толкова сигурни. Светът винаги се движи напред, дори понякога да прави крачка назад, прогресът върви с пълна сила и вие имате потенциала да сте следващите новатори. Ако сте специалист в определена област, например, може да прецените как се движат пластовете там, за да „ударите“ в точния момент. Ако все пак се спрете на идея, която не е единствена по рода си, направете така, че крайният резултат да е блестящ, много по-добър от този на конкурентите ви. Професионализмът се цени навсякъде!
Ето няколко стъпки, които е удачно да следвате:

Пазарът трябва да се проучи


Щом предвиждате да създавате сайт, поставете си за задача да научите какво е търсенето във вашия отрасъл. Анализирайте бъдещите си клиенти, набележете варианти как ще стигнете до тях и ще презентирате идеята си. Разбира се, че конкуренцията не трябва да се подценява. Започнете с нея – проучете я, сравнете дори световният пример в областта, в която ще се развивате, уговорете си срещи с правилните хора. Не е лошо да систематизирате мисълта си и ходовете си, като си напишете бизнес план.

Къде ще е офисът


Не е за подценяване локацията, това го знае всеки добър бизнесмен. За вас е важно да изберете достъпно място, което не е изолирано от комуникациите, но в същото време да не е в неподходящ и неприветлив район. Ако е възможно, мислете първо къде се събират най-често вашите потенциални потребители, за да може да се настаните и вие там – в „сърцето“ на горещите сделки.

Нивото на служителите


Тук вече ще си припомним какво е да сме нает персонал, както и с какво усърдие сме се трудили за бившия си работодател. Този път обаче ще сме начело на „кораба“ и ще подбираме ценен персонал. Няма как да успеете, ако не подберете качествени и умели служители. Проверете кандидатите си чрез различни тестове – интервюта с делови въпроси, ситуационни задачи, за да видите как се справят на „терен“, психологически изследвания. Комбинирането на всички тези методи ще ви помогне да отсеете ненужните ви подчинени, които не се вписват във вашата фирма.

Сайтът



У нас всеки счита, че изработката на сайт е шега работа, която може да се свърши и с помощта на безплатна платформа, докато си пием кафето вкъщи. Всъщност това е най-същественият момент, след който вие вече ще се сдобиете с лицето на компанията си. Електронният дом на бизнеса ви трябва да бъде не само атрактивен, удобен и бърз, но и да вдъхва някакво доверие в потребителите. Задължително търсете фирма за създаване на вашия сайт, която е реална, съществува на истински физически адрес. Отворете техния сайт и вижте дали ви харесва. Ако имате сериозни забележки, зачеркнете ги от списъка. Ако се колебаете и не сте убедени, че сте наясно с материята, посъветвайте се с познат или приятел, който може да изкаже мнение по въпроса. Проверете и какви са отзивите от клиенти на фирмата, която сте избрали да направи вашия сайт.

И след като се запознаете и добиете лични впечатления, тогава вече дайте парите си и продължете напред. Има фрийлансъри, които подбиват цените, но не се подлъгвайте да спестявате от това, после ще ви излезе поне два пъти по-скъпо. Заедно с изработката на сайта върви и Onpage оптимизацията, тя е част от SEO-то, но ако забележите че се опитват да прескочат този процес, наемете си допълнително човек. Хубаво е да слушате какво казват професионалистите, когато сте си наумили нещо, а те се опитват да ви откажат, защото няма да е полезно за вас.

Бранд


Дали бизнесът ви ще пробие или не, няма как да се гадае отсега, но ако имате успешен бранд, то и сайтът ви ще бъде такъв. Историята го доказва. Когато интернет посетителите използват търсачката, четат, искат да пазаруват или се нуждаят от някаква услуга, те остават привлечени от сигурността, спокойствието и доверието.

Брандът, това е името с което хората познават вашия бизнес и всички визуални знаци и сигнали свързани с него. Изграждането му не е никак лесен процес, но си заслужава. Значението на марката ще расте с всеки изминал ден и потребителите ще разпознават и различават продуктите само по бранда. Именно той е един от малкото източници за създаването на конкурентно предимство.

Бизнеси, които не са свързани с бранд, постепенно ще западат, докато не ги застигне неизбежен край.

Съдържанието


Стигаме до това с какво ще нахраните гостите си, когато седнат на масата ви. Сравнението не е случайно. Всеки ваш посетител ще иска да дегустира от стоката ви, да усети атмосферата и да си тръгне очарован. Вие можете ли да му го осигурите?!

Съдържанието е това, което ще привлече хората към вас и те ще се връщат отново и отново. Успехът няма да закъснее, ако се грижите за полезността, свежестта и уникалността на информацията на вашия сайт. Не само аудиторията, но и google ще ви обича – какво по-хубаво от това? Търсачката реагира на предпочитанията на масовия потребител. Каквото харесва той, тя също го харесва, а ако покривате критериите, това автоматично ви прави една крачка пред другите.

SEO и маркетинг


SEO оптимизацията (оптимизация за търсачки) и маркетинговата стратегия са ключови при развиването на вашия сайт. Не си мислете, че ще се справите, ако сте решили сами да го вършите. Ще бъде грешка, ако спестите от специалисти. Чрез оптимизацията вие избирате най-ефективният метод за превръщането на вашата инвестиция в печеливш бизнес.

Социалните мрежи


Активността ви в социалните мрежи е важна, за да може да промотирате съдържанието си, да ги използвате като маркетингов канал, а и да държите връзка с вашите клиенти. Попитайте професионалистите, как по-правилно да присъствате в платформите, или прочетете в интернет - има много писания за това как да постигнете успех в социалните мрежи

Анализи и измервания


Стигнали сте до тук, значи сте упорит и ще вложите максималното, за да бъдете успешен. Пътят ви не свършва, напротив – тепърва започва, и вие трябва ще се усъвършенствате, ще се развивате и ще експериментирате. В никакъв случай не копирайте, а създавайте! За да бъдете интересни и полезни на хората, ще трябва да сте гъвкави и да се движите напред.

Правете си ценни изводи от грешките си, дори да падате, ставайте и не изпускайте от контрол „машината“, с която ръководите бизнеса си. Анализирайте непрекъснато и следете изкъсо нещата, за да бъдете винаги на върха, а когато не сте, да потърсите нови варианти как да го превземете. Обичайте това, което правите, и независимо дали вярвате или не, усърдието ви ще бъде щедро възнаградено.


Ако Ви харесва статията,
споделете я.