Ако не понасяте да виждате споделянията и лайкванията на своите постове да отброяват винаги „0”, то тогава този пост ще пробуди вашия интерес.
Да добиете голям брой социални взаимодействия е нещо, върху което повечето кънтент маркетолози и блогъри полагат неимоверни усилия. Но как всъщност се постигат тези успехи?
Всичко зависи от типа съдържание, което създавате, по какъв начин го промотирате пред широката публика и какви взаимоотношения градите.
Начинът по който ние създаваме и популяризираме своето съдържание постоянно се променя. Определени маркетингови активности хващат окото и стават популярни, докато други изчезват с времето. И това е неоспорим факт.
Със сигурност сте виждали някои постове, които генерират хиляди социални споделяния и определено сте си помислили, „аз мога да пиша по-добро съдържание”. Да, може би това е така.
Но има ли значение? Истината е, че трябва да научите вярната формула за това, какво прави някои постове по-успешни от други – защо някои трудове преминават тестовете на времето, докато други бързо залязват.
Нека погледнем кои са 4-те златни съставки, които ще подпомогнат вашия блог пост да генерира огромен брой социални действия.
Ако не искате вашия Фейсбук, Гугъл+ и Туитър нюзфийд да изглеждат като гробище, вие трябва да улесните читателите в споделянето и коментирането на вашите публикации. Провокирайте любопитство, въодушевление и изненада във вашето съдържание.
По този начин труда ви ще изпъкне от над 2 милиона блог постове, които се публикуват в мрежата всеки ден. Това е достатъчно съдържание да изпълните страниците на списание Time за 770 години!
Социалните сигнали са също така важни. Повечето хора, които създават съдържание не мислят, че социалните споделяния са от такова съществено значение. Все пак, тези дни ние наблюдаваме голямо внимание насочено към социалното ангажиране. Нещо много по-важно, социалните сигнали могат да бъдат от полза на вашата seo и маркетингова стратегия – и това положително въздействие само ще се увеличава за в бъдеще.
Вие вече знаете, че вашата перфектна аудитория е някъде там. Но какво можете да направите за да доведете повече читатели към вашия блог? Просто е: създавайте полезно, качествено и уникално съдържание и го промотирайте чрез публикуване в социалните мрежи.
Споделянето ще популяризира вашето съдържание пред приятелите на вашата аудитория, фенове, членове на семейството, клиенти и колеги.
Хората искат да се свързват, споделят и комуникират с вас на своите любими социални мрежи. Вече не е достатъчно да създавате съдържание и да се молите вашата аудитория магически да се появи. Трябва да ги водите, да ги насочвате, да им показвате кое съдържание си струва да се чете и препрочита отново и отново.
Съдържание, което провокира емоционален отговор винаги получава огромен брой социални взаимодействия.
В копирайтинга ние знаем, че купувачите закупуват продукти, базирани на емоционални въжделения и след това оправдават своите покупки чрез логика. Това показва защо емоцията е такъв мощен стимулатор на действие.
Ако искате вашите читатели с охота да споделят съдържанието ви, то трябва да ги грабва вътрешно чрез емоционални знаци и спусъци.
Не всички емоции са равни по тежест обаче. Например, някои от тях като любопитство, въодушевление и изненада обикновено са по-силни от други.
5-те емоции, които провокират хората да интерактират повече със съдържанието от другите са:
- любопитство
- въодушевление
- интерес
- удивление
- несигурност
Тези емоции имат по-скоро позитивно, отколкото негативно въздействие.
Да, доста хора са привлечени от негативните истории. Виждаме това в популярността на информационите сайтове. Негативните новини винаги ни следват. Има един лаф, че най-добрата новина е най-лошата.
Въпреки това, хората предпочитат да споделят положителни истории. Може да го забележите и сами.
Стига вашето съдържание да провокира позитивни емоции като любопитство, потребителите ще го споделят. Това би бил и много мощен инструмент за привличане на повече посещения към вашия сайт, чрез блога.
Винаги инспирирайте емоции като въодушевление, когато искате вашето съдържание да вълнува хората в мрежата, и да предизвиква харесвания, шерове и коментари.
Ето, сега вече знаете как да пишете съдържание, което да провокира интерес. Единствения съвет, който можем да ви дадем е просто да опитате – целете се да оставите положителни емоции във вашата публика като любопитство, въодушевление, изненада и задоволство и само гледайте как вашите социални интеракции започват да набъбват.
Когато искате да се сдобиете с огромен брой социални споделяния, трябва да елиминирате разликата между споделяне и ангажираност. Още по-добре, да премахнете всяка пречка, която стои между тези две понятия.
Трябва ясно да разберете, че някои хора ще четат вашето съдържание и ще го споделят, независимо от всичко, но има и други, които са апатични, тъй като за тях това е твърде голяма работа за вършене, а те не са в настроение за такива неща.
Трябва да направите всичко възможно за да улесните вашите читатели да взаимодействат със съдържание ви, без да чувстват какъвто и да било тормоз или несгода.
Уверете се че следните неща са на лице:
Тези бутони за споделяне трябва да са разположени в непосредствена близост до вашето съдържание. Важна е и големината, да не са прекалено големи или малки.
Ако използвате платформата Wordpress например, някои от най-популярните плъгини за добавяне на бутони за социално споделяне на вашите постове и страници са:
* Sharebar
* WP Socializer
* Digg, Digg
* Flare
* Share this
Истината е, че повечето хора споделят съдържание без да го четат напълно по различни причини. Ако забележите това на вашия сайт, в идеалния случай, най-добре би било да поставяте вашите бутони за социално споделяне над постовете ви.
Може да експериментирате като ги поставите над съдържанието и под него.
Има разлика между това да се молите и да попитате. Моленето ви кара да звучите отчаяно, а пък и ако го правите често, ще изглеждате като нахален спамер. А звучите ли отчаяно или спамерски когато се опитвате да ангажирате хората с вашето съдържание, в повечето случаи те най-вероятно ще го отхвърлят.
В конктекста на онлайн маркетинга, това може да означава, че вашето съдържание може да не е достатъчно полезно или вдъхновяващо.
Когато имате доверие на някого, то най-вероятно ще споделите поста му, независимо дали ви е помолил или не. Ето защо граденето на връзки с абонатите ви е чудесен начин да популяризирате вашето съдържание.
Има два начина да попитате хората дали искат да споделят вашето съдържание:
Много по-лесно е да накарате хората, които сте споменали във вашия пост да го споделят със своите приятели и клиенти. Може да достигнете до тях чрез email и по този начин да ги уведомите.
Ако споменавате други хора и ги промотирате, те най-вероятно ще предприемат действия да представят вашето съдържание пред тяхната публика.
Може да споделите вашата страхотна публикация в тематични форуми или групи в социалните платформи, там където хората биха наистина се заинтересовали от вашето съдържание.
Не молете за социални интеракции. Просто този начин няма да проработи. Но, ако използвате тактиките, описани по-горе да попитате за социални споделяния (а не да молите), то най-вероятно ще ги получите.
Тук всичко е възможно благодарение на визуалния кънтент маркетинг.
Визуални атрибути като: снимки, скрийншотове и инфографики привличат повече посетители, отколкото обикновения текст. Ето защо постове, които включват картинки от Фейсбук получават:
104% повече коментари
84% по-добра честота на кликвания
54% повече лайкове
За да докарате повече хора, които да харесват и споделят вашето съдържание, трябва да включите данни и визуални ефекти в своите постове.
Въпреки това, не всяка публикация ще извлече най-добрия резултат за вас.
Разбира се, не е нужно да правите професионален уеб дизайн, но избирането на произволна снимка няма да проработи в този случай.
Продължавайте да създавате висококачествено съдържание, защото това е критерият за всяка една успешна кампания в областта на социалните медии.
Не забравяйте да споделяте вашето най-добро съдържание със своята публика и тези, които са най-активни в социалните медии. Това ще ви гарантира, че ще достигнете правилните хора в правилното време. От техническа гледна точка е също така добре да персонализирате своите социални мета тагове и по този начин социалните интеракции неимоверно ще скочат.
Обърнете сериозно внимание на социалните интеракции, защото това може да доведе до повече трафик към вашия сайт, увеличаване на продажбите, по-голяма видимост на бранда ви и в един по-дългосрочен план, може да повлияе благотворно и на вашето seo.
източник: https://neilpatel.com/
Да добиете голям брой социални взаимодействия е нещо, върху което повечето кънтент маркетолози и блогъри полагат неимоверни усилия. Но как всъщност се постигат тези успехи?
Всичко зависи от типа съдържание, което създавате, по какъв начин го промотирате пред широката публика и какви взаимоотношения градите.
Начинът по който ние създаваме и популяризираме своето съдържание постоянно се променя. Определени маркетингови активности хващат окото и стават популярни, докато други изчезват с времето. И това е неоспорим факт.
Със сигурност сте виждали някои постове, които генерират хиляди социални споделяния и определено сте си помислили, „аз мога да пиша по-добро съдържание”. Да, може би това е така.
Но има ли значение? Истината е, че трябва да научите вярната формула за това, какво прави някои постове по-успешни от други – защо някои трудове преминават тестовете на времето, докато други бързо залязват.
Вижте още и Тайните на успеха в социалните мрежи
Нека погледнем кои са 4-те златни съставки, които ще подпомогнат вашия блог пост да генерира огромен брой социални действия.
1. Създавайте съдържание, което да генерира любопитство, въодушевление и изненада
Ако не искате вашия Фейсбук, Гугъл+ и Туитър нюзфийд да изглеждат като гробище, вие трябва да улесните читателите в споделянето и коментирането на вашите публикации. Провокирайте любопитство, въодушевление и изненада във вашето съдържание.
По този начин труда ви ще изпъкне от над 2 милиона блог постове, които се публикуват в мрежата всеки ден. Това е достатъчно съдържание да изпълните страниците на списание Time за 770 години!
Социалните сигнали са също така важни. Повечето хора, които създават съдържание не мислят, че социалните споделяния са от такова съществено значение. Все пак, тези дни ние наблюдаваме голямо внимание насочено към социалното ангажиране. Нещо много по-важно, социалните сигнали могат да бъдат от полза на вашата seo и маркетингова стратегия – и това положително въздействие само ще се увеличава за в бъдеще.
Вие вече знаете, че вашата перфектна аудитория е някъде там. Но какво можете да направите за да доведете повече читатели към вашия блог? Просто е: създавайте полезно, качествено и уникално съдържание и го промотирайте чрез публикуване в социалните мрежи.
Споделянето ще популяризира вашето съдържание пред приятелите на вашата аудитория, фенове, членове на семейството, клиенти и колеги.
Хората искат да се свързват, споделят и комуникират с вас на своите любими социални мрежи. Вече не е достатъчно да създавате съдържание и да се молите вашата аудитория магически да се появи. Трябва да ги водите, да ги насочвате, да им показвате кое съдържание си струва да се чете и препрочита отново и отново.
Съдържание, което провокира емоционален отговор винаги получава огромен брой социални взаимодействия.
В копирайтинга ние знаем, че купувачите закупуват продукти, базирани на емоционални въжделения и след това оправдават своите покупки чрез логика. Това показва защо емоцията е такъв мощен стимулатор на действие.
Ако искате вашите читатели с охота да споделят съдържанието ви, то трябва да ги грабва вътрешно чрез емоционални знаци и спусъци.
Не всички емоции са равни по тежест обаче. Например, някои от тях като любопитство, въодушевление и изненада обикновено са по-силни от други.
5-те емоции, които провокират хората да интерактират повече със съдържанието от другите са:
- любопитство
- въодушевление
- интерес
- удивление
- несигурност
Тези емоции имат по-скоро позитивно, отколкото негативно въздействие.
Да, доста хора са привлечени от негативните истории. Виждаме това в популярността на информационите сайтове. Негативните новини винаги ни следват. Има един лаф, че най-добрата новина е най-лошата.
Въпреки това, хората предпочитат да споделят положителни истории. Може да го забележите и сами.
Стига вашето съдържание да провокира позитивни емоции като любопитство, потребителите ще го споделят. Това би бил и много мощен инструмент за привличане на повече посещения към вашия сайт, чрез блога.
Винаги инспирирайте емоции като въодушевление, когато искате вашето съдържание да вълнува хората в мрежата, и да предизвиква харесвания, шерове и коментари.
Ето, сега вече знаете как да пишете съдържание, което да провокира интерес. Единствения съвет, който можем да ви дадем е просто да опитате – целете се да оставите положителни емоции във вашата публика като любопитство, въодушевление, изненада и задоволство и само гледайте как вашите социални интеракции започват да набъбват.
2. Елиминирайте разликата между споделяне и социална ангажираност
Когато искате да се сдобиете с огромен брой социални споделяния, трябва да елиминирате разликата между споделяне и ангажираност. Още по-добре, да премахнете всяка пречка, която стои между тези две понятия.
Трябва ясно да разберете, че някои хора ще четат вашето съдържание и ще го споделят, независимо от всичко, но има и други, които са апатични, тъй като за тях това е твърде голяма работа за вършене, а те не са в настроение за такива неща.
Трябва да направите всичко възможно за да улесните вашите читатели да взаимодействат със съдържание ви, без да чувстват какъвто и да било тормоз или несгода.
Уверете се че следните неща са на лице:
а) Добавете бутони за социално споделяне
По принцип, добавянето на подобни бутони може да изглежда като твърде елементарен съвет. Но ще се учудите, като разберете, че много собственици на сайтове и блогъри все още не са го направили.Тези бутони за споделяне трябва да са разположени в непосредствена близост до вашето съдържание. Важна е и големината, да не са прекалено големи или малки.
Ако използвате платформата Wordpress например, някои от най-популярните плъгини за добавяне на бутони за социално споделяне на вашите постове и страници са:
* Sharebar
* WP Socializer
* Digg, Digg
* Flare
* Share this
b) Изберете добри локации за вашите бутони: позиционирането наистина е доста важно.
Истината е, че повечето хора споделят съдържание без да го четат напълно по различни причини. Ако забележите това на вашия сайт, в идеалния случай, най-добре би било да поставяте вашите бутони за социално споделяне над постовете ви.
Може да експериментирате като ги поставите над съдържанието и под него.
c) По-малко е винаги по-добре
Колко бутона за социално споделяне трябва да използвате? Ами, по този въпрос няма еднозначен отговор. Както винаги трябва да опитате за да разберете кое действа най-добре на вашата публика. Къде са вашите потребители - във Facebook, Twitter или някъде другаде?3. Не молете за споделяния, а просто попитайте
Има разлика между това да се молите и да попитате. Моленето ви кара да звучите отчаяно, а пък и ако го правите често, ще изглеждате като нахален спамер. А звучите ли отчаяно или спамерски когато се опитвате да ангажирате хората с вашето съдържание, в повечето случаи те най-вероятно ще го отхвърлят.
В конктекста на онлайн маркетинга, това може да означава, че вашето съдържание може да не е достатъчно полезно или вдъхновяващо.
Когато имате доверие на някого, то най-вероятно ще споделите поста му, независимо дали ви е помолил или не. Ето защо граденето на връзки с абонатите ви е чудесен начин да популяризирате вашето съдържание.
Има два начина да попитате хората дали искат да споделят вашето съдържание:
а) да уведомите абонатите си чрез email
Това е просто. Когато публикувате нов пост с който се гордеете, изпратете email на своите абонати. Може да включите едно или две изречения под писмото. Вмъкнете нещо като: „Ако мислите, че вашата мрежа/приятели ще имат полза от този пост, моля споделете го с тях, наистина ще го оценя”.b) споменете и други хора във вашето съдържание
Колко често го правите? Важно е да споменавате и други блогъри, колеги, инфлуенсъри или хора, които са ви повлияли във вашия бранш (а защо не и извън него).Много по-лесно е да накарате хората, които сте споменали във вашия пост да го споделят със своите приятели и клиенти. Може да достигнете до тях чрез email и по този начин да ги уведомите.
Ако споменавате други хора и ги промотирате, те най-вероятно ще предприемат действия да представят вашето съдържание пред тяхната публика.
Може да споделите вашата страхотна публикация в тематични форуми или групи в социалните платформи, там където хората биха наистина се заинтересовали от вашето съдържание.
Не молете за социални интеракции. Просто този начин няма да проработи. Но, ако използвате тактиките, описани по-горе да попитате за социални споделяния (а не да молите), то най-вероятно ще ги получите.
4. Получете повече социални импресии с релевантни визуални ефекти
Тук всичко е възможно благодарение на визуалния кънтент маркетинг.
Визуални атрибути като: снимки, скрийншотове и инфографики привличат повече посетители, отколкото обикновения текст. Ето защо постове, които включват картинки от Фейсбук получават:
104% повече коментари
84% по-добра честота на кликвания
54% повече лайкове
За да докарате повече хора, които да харесват и споделят вашето съдържание, трябва да включите данни и визуални ефекти в своите постове.
Въпреки това, не всяка публикация ще извлече най-добрия резултат за вас.
Разбира се, не е нужно да правите професионален уеб дизайн, но избирането на произволна снимка няма да проработи в този случай.
Заключение
Продължавайте да създавате висококачествено съдържание, защото това е критерият за всяка една успешна кампания в областта на социалните медии.
Не забравяйте да споделяте вашето най-добро съдържание със своята публика и тези, които са най-активни в социалните медии. Това ще ви гарантира, че ще достигнете правилните хора в правилното време. От техническа гледна точка е също така добре да персонализирате своите социални мета тагове и по този начин социалните интеракции неимоверно ще скочат.
Обърнете сериозно внимание на социалните интеракции, защото това може да доведе до повече трафик към вашия сайт, увеличаване на продажбите, по-голяма видимост на бранда ви и в един по-дългосрочен план, може да повлияе благотворно и на вашето seo.
източник: https://neilpatel.com/