Съвети за
успешен онлайн бизнес,
новини от бранша.

30 начина да монетизирате вашия уеб сайт

30-nachina-da-monetizirate-vashiia-ueb-sait
Да правите пари чрез вашия уебсайт, всъщност не е мит. Това е нещо, достъпно за всеки.

Няма нищо странно в това, когато човек има блог, който до момента му е бил само хоби, да се превърне в основен източник на генериране на приходи, с малко късмет и усилена работа.

Най-малкото, би трябвало да изкарвате достатъчно, за да покриете основните си разходи, за домейна и хостинга. Дори може постепенно да успеете да замените основния си източник на приходи.

Имайте предвид, че стратегиите описани по-долу варират от лесни и пасивни, до такива, които изискват тонове постоянна работа (затова се уверете, че сте си избрали нещо, което пасва на сайта ви и на начина ви на живот).

Има 30 съвета в това ръководство, но нека да започнем с 10-те най-популярни (и предвидими) за монетизиране на вашия сайт.
Няма значение дали сте започнали блог или сте създали сайт. Тези съвети трябва да сработят и при двете.

10-те най-често използвани начина да правите пари от вашия уеб сайт


Да правите пари от вашият сайт, не е така лесна задача, както може би си мислите. Но тези десет съвета вероятно са най-добрия ви залог.

1) Афилиейт маркетинг (.. и афилиейт линкове)
афилиейт маркетинг


Афилиейт маркетингът е един от най-популярните (да не споменаваме, че е и най-бързият) начин да правите пари от вашия уеб сайт или блог.

Започнете с намирането на продукт, който харесвате и бихте препоръчали. След това вие споделяте на вашия уебсайт, че харесвате продукта и го рекламирате на вашите потребители и абонати. Ако продукта или услугата се хареса на тези хора, те ще кликнат върху вашия афилиейт линк купувайки продукта (а вие получавате част от продажната цена).

Комисионната може да е от 30% от стойността на продукта или сервизната цена, че чак до 70%. Например, ако уговорката е за 50% и рекламирате е-книга, която струва 30.00 лева, вие ще получите 15.00 лева, само защото сте я препоръчали на купувача. Сладка сделка, нали?!

Къде мога да намеря продукти, които да рекламирам?

Някои по-големи сайтове за онлайн търговия имат вече разпространена система за афилиейт маркетинг. Съществуват и цели платформи като profitshare.bg, които лесно се интегрират и настройват.

2) Плати за клик (Pay Per Click - Google Adsense)

плати на клик
AdWords са рекламите, които се показват начело на страниците с резултати на Google. Подобни реклами има и в Bing, Yahoo и други...
AdSense е обратното, позволявайки на публикуващите (което включва блогъри и други собственици на уебсайтове като вас) да се потопят в огромната рекламна мрежа на Google, така че други рекламодатели да могат да пускат реклами на техните уебсайтове.

Най-хубавата част от тази система е колко простичко е всичко. Новия панел е много по-добър, усъвършенстван и подреден.

След като се регистрирате веднъж, Google ще сложи един опростен код на уебсайта ви, който ще идентифицира съдържанието на сайта ви и ще започне да поставя съответстващи реклами. Например, ако сайтът ви е за домашни любимци (кучета и котки), Google AdSense ще започне да показва на посетителите ви реклами за котешка храна, обучение на кучета и други подобни (стига да има такива налични).

Въпреки, че според наши наблюдения, таргетирането в Бългрия е около 20%.
На вас ви се плаща всеки път, когато някой кликне на рекламата (наистина е толкова лесно!)
Вашият дял може да е някъде от 0.01$ до 4.51$ на клик. И все пак, когато вашият сайт има достатъчно трафик, може да изкарвате добри пари всеки месец.

Как да кандидатствате за Google Adsense?
Кандидатстване за AdSense; Преди да да го направите, уверете се, че все пак отговаряте на техните последно актуализирани
Условия за ползване. Google има стриктни правила, така че не е чак толкова лесно да бъдете (и да останете) одобрени.

3) Продавайте рекламно място

продайте рекламно място
Включването на AdSense на Google във вашия сайт е само един от начините да правите пари от онлайн рекламирането.
Друг начин е просто да продавате ваше собствено рекламно пространство, директно на компании, които търсят да спонсорират различни блогове. Например, може на всяко пространство, което продавате да напишете конкретната му цена, като например да поставите следния надпис: „място за странична реклама, тип банер, която струва $xxx на месец”.

На вас ще ви се плаща в зависимост от това колко посетители имате. Принципно, цената, която се предлага за този тип рекламиране е един долар за хиляда импресии (или CPM). Като пример, вие може да го виждате като: 4.51€ CPM. Ако уебсайтът има 100,000 посещения на месец, тогава цената на рекламата ще е 450.86€.

Хубавото при този подход е, че ако сайтът ви получава тонове трафик от различни източници, само една обикновена банер реклама може да ви носи добри пари на месец! И все пак, очевидната отрицателна страна на този подход е, че ако сайтът ви не получава много трафик, то тогава няма как да очаквате да печелите много.

Друг обичаен метод, когато продавате рекламно място директно от вашия уеб сайт е с обикновена директна цена. Тук просто определяте една конкретна цена (базирана на преценката ви колко може да струва, и в сравнение с това, което предлага конкуренцията). Тази цена е просто такса и не е обвързана с цена и за клик като при AdSense.

4) Продавайте ваш собствен дигитален продукт (като например е-книга)

продайте свой продукт
Вие имате потенциал да направите най-много пари на база продажби, когато директно продавате ваш продукт.

Това е така, защото няма посредник между вас и купувача, който взима „дял” от печалбата. Този подход изглежда значително праволинеен, защото просто продавате директно продукта чрез вашия сайт и ви се плаща незабавно. За съжаление, в реалността не е така просто.

Създаването на добре изглеждащи продукти, изисква ужасно много време и допълнителни ресурси (като дизайн, съдържание и т.н.). Така че има доста „скрити разходи” както в изразходеното време, така и заради професионално свързаните с вашия бизнес хора, с които си сътрудничите. Да продавате ваши собствени продукти на вашия сайт също така носи и други несгоди, като например с плащането (какви ще са вариантите), с транспорта (по какъв начин ще изпращате продуктите) и такси (е, тук по-добре да не започвам темата).

И ако това не ви се вижда достатъчно много работа, ще имате нужда и от добре проектирани, убедителни лeндинг страници, за да се уверите, че продуктите ви имат висока степен на конверсия и достигат до правилната аудитория.

Допълнителни източници: Как да продавате продукти на вашия уебсайт.

5) Приемайте дарения

дарения
Нямате тонове многобройни посещения, но пък имате силна и ангажирана общност? Просто помолете вашите читатели да дарят пари!
Да получавате еднократни дарения не е от начините да забогатеете, но все пак това ще ви помогне да покриете разходите по сайта в краткосрочен план, ако на хората им допада това, което пишете и искат да ви подкрепят да продължите да го правите.

PayPal например предлагат такава опция – бутон за дарения, за който трябва да отделите само 10 минути, за да го инсталирате на уебсайта ви, предлагайки ви бърз начин да ви помогнат за това, което може да похарчите за хостинг, създаване на нови продукти, интересно и полезно съдържание, проучване и всякакви други разходи, които възникват при поддържане на един стабилен, активен блог.

Например, web.archive.org, прави много пари от дарения (което много вероятно се дължи на техните милиони посещения всеки месец).

Вижте как да поставите бутон за дарения във вашия сайт

6) Приемане на платени постове и статии

платени постове и статии
Един от най-често използваните начини за правене на пари от уеб сайта ви, също е свързано с това, че трябва да увеличите посещенията на потребителите си.

След като веднъж вече приключите с тази трудоемка задача да изградите стабилен трафик към сайта ви и да имате ангажирана общност, има няколко различни начина да монетизирате тази работа, която сте свършили до момента.

Например, много компании търсят блогове, които ще характеризират спонсорираното им съдържание. „Рекламиране на местно ниво”, като това работи добре, стига да е тематично и актуално.

Вие също така може да разгледате продукти на компании, които са ‘advertorial’ – смесен термин, означаващ, че отчасти това е интересно съдържание, отчасти реклама. Например, ако вашият сайт се отнася за последните iOS игри за iPhones и iPads, на създателя на една от тази реклами много ще му допадне да има ревю и характеристика на техните приложения, което е отправено към вашите фенове.

Когато се направи както трябва, това може да създаде печеливш сценарий. Когато обаче не е направено както трябва, с лошо съдържание или публикациите да са за нерелевантен сайт, то може да разруши цялата добра воля на читателите ви, за което толкова сте се трудили да изградите в началото.

7) Свързвайте компании с техни потенциални клиенти

свързване на копании и клиенти
Бизнесите толерират нови лийдове, които идват към сайта им за да питат за съответните продукти или услуги.

Затова не е учудващо, че те винаги се оглеждат и търсят креативни начини да намерят нови източници, които да им помогнат да се разраснат.

Например:
Да кажем, че имате уебсайт за обучение по математика. Информацията за вашите потребители (като техните имейл адреси и телефонни номера) ще бъде ценна за различни онлайн училища, които търсят начин за продажба на техните онлайн курсове на амбициозни ученици.

Принципно обяснено, вие свързвате точките; плаща се на свръзката, която представя двете страни една на друга. Докато това е подобно на начина, по който работи афилиейт маркетинга, в този случай няма значение дали вашите читатели ще закупят в крайна сметка продукта. На този етап се търси само представяне.

8) Изградете „списък с имейли”

имейл маркетинг
Прекарайте известно време в четене на съвети, касаещи това как да разраснете вашия блог, и със сигурност ще попаднете на хора, които казват следното: „парите са в списъка“.

Това се отнася за вашия списък с имейли, в който са включени най-лоялните ви читатели. Целта е да превърнете в страстен последовател всеки един посетител, появил се на сайта ви за първи път, и то така, че той да иска да бъде непрестанно осведомяван за най-новото съдържание или публикации на вашия сайт.

Несъмнено, това е дългосрочна стратегия (и вие определено няма как да я постигнете за една нощ). Но това е един от най-добрите, методи за доходно разработване на вашия блог в едно пълноправно предприятие за правене на пари.

Никога не забравяйте колко е важно да създадете отношения с вашите последователи. Предлагайки голям обем информация или безплатна помощ, е наистина един чудесен начин да поставите началото на тези отношения. Да спамите имейлите на хората с оферти, които те не са искали, е един от най-бързите начини да злоупотребите с доверието на вашите читатели и да саботирате дългосрочните си цели.

Как точно работи това?
Как да изградим списък с мейли – в полза на вашия бизнес


9) Създаване на сайт за електронна търговия

(тук се изисква много усилена работа)

електронна търговия
Не е нужно един уеб сайт да е само съдържание. Той може да бъде концентриран и около инструменти или продукти в онлайн магазин.

Но сте предупредени, че:
В интернет пространството буквално има стотици хиляди сайтове за електронна търговия или онлайн магазини. Затова се уверете, че вашият уеб сайт запълва някоя уникална ниша, като използвате детайлна стратегия и най-новите маркетингови техники, така че да изпъкнете сред тълпата.

Как да създам успешен онлайн магазин?
Как да стартирам онлайн магазин  
• Повишаване на конверсиите в електронната търговия
• Законите на търговците в интернет

10) Продайте уеб сайта ви (създайте, продайте, реинвестирайте)

уеб сайт за продажба
Вярвате или не, но почти винаги има пазар за вашия уеб сайт.
Това означава, че ако сте изградили един сайт (и вероятно дори сте продали няколко продукта или сте включили няколко реклами), то може да го продадете на някой друг и да направите бързи пари.
Нека бъдем честни, ние обикновено не предлагаме този план на хората, именно да продават своите блогове и уебсайтове. (фенове сме на създаването на нещо в по-дългосрочен план.)

Но не може да отречете колко доходно може да бъде това. Например, ако уеб сайтът ви изкарва 100 лева на месец, може да успеете да го продадете за 2000 лева - (което е 20 месечен приход).

Друга интересна опция е да продавате готови, нови сайтове. Това е много по-евтино, но пък пак може да се правят пари и от този вариант.


Къде мога да продам моя сайт?
Flippa – Най-популярният пазар за уеб сайтове.
Предприемач – Добър вариант за България
SearchEngines – IT форум с възможности за продажба

Дотук отметнахме десетте най-популярни начина да печелите пари от вашия уебсайт.

Но все пак ние реално сме все още само на повърхността.

По-долу има изредени още

20 начина как да изкарвате пари от вашия уеб сайт


(Имайте предвид, че някои от тях са до известна степен свързани с начините, които изброихме по-горе, но все пак те са малко „извън кутията”)

11) Продавайте SEO текст-линкове

Все още има търсене за текст-линк реклами (вярвате или не). Но моля ви, имайте предвид, че това нарушава общите условия на Google и го правете на ваш риск, а най-добре не казвайте на никого за това. За да избегнете евентуални наказания, там където има възможност, направете връзката ‘nofollow‘ (нофолоу линкове).

12) Създайте RSS поток от реклами

Това е точно както звучи. Рекламното място за продажби онлайн със съдържание от RSS.

13) Продавайте уникално съдържание за допълнителни пари

Ако сте от хората, които могат да пишат и да създават страхотно и уникално съдържание, на което читателите не могат да се наситят… то може винаги да ги помолите да платят за получаването на такова съдържание! (Луда концепция, нали?!) Все пак, не карайте хората да плащат веднага. Вместо това, останете фокусирани върху идеята първо да разраснете публиката и броя на посетителите.

14) Стартирайте собствен форум или коучинг клас (класове)

Повечето от нас имат уникални умения, които могат да са полезни за други хора. Започнете собствен форум или класове, като това е най-лесният начин първо, да помагате на другите и второ, да генерирате в същото време доход, правейки нещо което можете и обичате.

15) Предложете консултации

Предлагането на консултации и предоставянето на услуги може да ви помогне да получите добра сума пари, докато други форми на „пасивен” доход изискват малко време да се изградят. Вие може да предлагате този тип услуги чрез имейл, форум или дори чрез Skype. В Linkedin, има възможност много доволни клиенти да оставят добра препоръка за вас и вашата работа.

16) Добавете на сайта ви страница “наеми ме”

Вашият нов уебсайт или блог също така е перфектно място за отличите фрийланс услугите, които предлагате. Показване на примери или доказателства за отминали проекти, ще ви помогне много да увеличите шансовете си да бъдете наети.

17) Използвайте опцията за заключване на съдържание

„Заключването на съдържание” е опция, подобна на скриването или защитата на части от съдържанието, докато посетителят не предприеме някакво действие, за да го освободи. Например, вие може да искате от читателите да платят някаква малка сума или пък да кликнат върху реклама.

18) Показване на аудио реклами

Това са сравнително нов вид реклами, но стават все по-често срещани.

19) Станете влогър

Ако ви се отдава, влогърството е един много мощен тренд, като се има предвид, че почти всички интернет ресурси на големите гиганти в момента са насочени към видеото и мобилните устройства.

20) Продавайте е-книга

За тази идея не се изисква мислене. Много хора продават електронни книги чрез техните сайтове. Някои примери: Ако имате уеб сайт за SEO и дигитален маркетинг и наистина разбирате от тези неща, може много лесно да направите и да започнете да продавате ваша собствена книга със експертни съвети. Можете да продавате книга с ваши кулинарни рецепти. Същото ваши и за почти всяка друга ниша.

21) Създаване на конференция около вашия уеб сайт

Много работа, но също така има и потенциал за голяма отплата. Само за по-сериозни начинания.

22) Бъдете домакин на платени уебинари

Ако сте експерт е дадена област, бихте могли да организирате платени уебинари, нещо като смес от консултиране и разкриване на работещи методи и техники от вашата сфера.

23) Организирайте безплатни уебинари

Тяхната цел е малко по-различна. Да дадете полезна, интересна и важна информация, но не цялостно, ами рекламирайки си някое ваше платено събитие, уроци, книга, услуга и т.н.

24) Създайте сайт с членство

Още един съвет, касаещ „инфо-бизнес” модела, който има допълнителна полза, носейки приход от записаните посетители.

25) Предлагайте купони (или афилиейт линкове)

Хората с нетърпение чакат отстъпки и промо кодове за всичко – от дрехи до ваканции. Ако можете да предложите (да намерите) такава оферта, то може също да получите дял от печалбата.

26) Бъдете домакин на анкети, които да се провеждат на сайта ви

Може да ви е трудно да повярвате, но това е много лесно да се направи!

27) Предлагайте копирайтърски услуги

Може лесно да изкарате 10 до 50 лева за статия (за България), когато я пишете за други компании или хора и в зависимост от вашия професионализъм и талант. Също така има голям потенциал за хора, които свободно говорят различни езици, тъй като много компании искат техните сайтове да бъдат преведени от хора, за които съответния език за превод е техен роден език.

28) Създайте платена директория/бизнес страница

Може да таксувате хората за регистрацията им в страницата или за подаване на информация от нея. Разбира се, за да започнете да изкарвате пари от това начинание, ще трябва самия сайт да е доста силен, за да поискат хората да плащат за него.

29) Възползвайте се от Google Adgrants 

Това е съвет, който няма директно да ви донесе пари, но би могъл да ви донесе хиляди нови, правилно таргетирани потребители за вашия сайт, което, като нищо ще ви се отрази и парично.

30) Просто копирайте това, което правят другите

Бихте могли успешно да го правите, копирайки, тези, които се справят най-добре!


П.П: Ако знаете други начини за монетизиране на уебсайта ви, моля, споделете ги в коментарите.

Какво мислите за този материал?
Гласували: 10, рейтинг: 5

Ако Ви харесва статията,
споделете я.


Вижте още