5 фактора при избор на Landing Page
Решили сте, че бизнесът ви се нуждае от лендинг страница (landing page, целева страница). Пред вас възниква въпросът кой вариант да изберете: шаблон или индивидуален дизайн? И двата избора имат своите плюсове и минуси. Каквото работи добре за една компания, може да бъде неефективно за друга. За да се вземе правилното решение в тази ситуация, обърнете внимание на следните пет фактора.
1. Бюджет
Не забравяйте, че лендингът е лицето на бранда. Именно тук се формира първото впечатление за компанията. Може да спестите за всичко друго, освен за имиджа. Инвестицията в качествена лендинг страница се оправдава така или иначе. А индивидуално изработената такава струва много повече от шаблона. Ако можете да си я позволите, не се колебайте. Ако бюджетът ви е ограничен, най-добрият вариант би бил готов шаблон, въпреки че това ще доведе до намаляване на "оригиналността" на бранда ви. Просто е нужна добра надстройка на готовия темплейт, съобразена с текущите ви нужди.
2. Време
Изграждането на уникален дизайн отнема време за криейтив, оформление, подготовка на визуалното съдържание, писане на продаващи текстове, тестове, вътрешна оптимизация. Тези стъпки не са прости и изискват усилия за разработване и хармонизиране на целевата страница. Ако проектът ви е трябвало да стартира "вчера", изберете готов шаблон. Но ако разполагате с повече време - допитайте се за конкретна оферта до специалист по изработка на лендинг страници.
3. Бранд
Ако позиционирането и разпознаваемостта на марката (бранда) е една от задачите на бъдещата лендинг страница, тогава имате нужда от индивидуален дизайн. Шаблоните не изразяват индивидуалност. По-горе споменахме, че целевата страница е лицето на марката. На нея потенциалните клиенти научават за вас и вашата оферта. Страницата, направена по шаблон, не ще позволи напълно да се диференцира марката и да се подчертаят основните предимства на стойностното предложение. Докато индивидуалният дизайн ще създаде уникален UX, емоционална връзка и увеличаване на лоялността на аудиторията. Ако целта е уникалността на марката и правилно отразяване на нейните ценности, изборът е ясен - индивидуален дизайн.
4. Функционалност
Функционалността на шаблонната лендинг страница обикновено е силно ограничена и недостатъчно гъвкава. Например, не всички готови теми са напълно нагаждащи се към всякакви устройства, като се има предвид, че повече от 50% от общия трафик идва от мобилните джаджи, то ниската адаптивност ще удари върху конверсията. Индивидуалният дизайн ви е необходим и в случай, че сте ангажирани в електронната търговия. Другият недостатък на шаблонните страници е, че вие не сте в позиция да контролирате потребителското изживяване (user experience), докато индивидуалният дизайн на целевата страница ще осигури повече продажби.
5. Гъвкавост и мащабируемост
Шаблонът е универсален вариант "за всички случаи". Той решава текущите нужди, но какво се случва, когато решите да мащабирате вашия бизнес? С увеличаване на трафика, допълнителните екстри забавят скоростта на зареждане на страницата, а съществуващите ограничения се усилват. Уникалният дизайн позволява да се разшири функционалността при необходимост. Индивидуално проектираните лендинги вземат предвид текущите цели и лесно се мащабират, като издържат на рязко увеличение на трафика, без да намаляват производителността си.