Съвети за
успешен онлайн бизнес,
новини от бранша.

Медицинският ъпдейт на Google и как да се възстановим от него

google-medic-update
Всеки SEO специалист знае, че от Google ъпдейтват услугите си всеки ден, а това означава добавяне на случайни, незначителни актуализации и понякога стартиране на големи ъпдейти, които от време на време сериозно разклащат нещата.

През 2018-та най-силно се усетиха актуализации на алгоритми през март, юли, август и октомври. През август Google представи на света най-значимия ъпдейт за тази година, който засегна многобройни уеб сайтове, свързани с бизнеса и някои блогове на здравна тематика.

Мартенският ъпдейт е поредица от актуализации, които се фокусират върху качеството на съдържанието, което ясно се вижда при рич снипетите и сериозното прекрояване на самия SERP.

Качеството на съдържанието се отразява на цялостния потребителски опит, което означава, че тази актуализация гарантира, че елементи като (таргетирани) реклами и вечнозелено съдържание ще могат да привличат повече трафик към уеб сайта Ви.

Юлската актуализация е известна най-вече като Google Speed Update, която поставя акцент върху скоростта на зареждане на мобилни страници. Mobile SEO увеличи своята значимост и вече е критично важно страниците Ви да се отварят бързо през мобилни устройства.


Какви сайтове засяга Гугъл Медик ъпдейтът


Той беше наречен The Medic Update, защото Бари Шварц го нарича така. Това не означава, че тази актуализация засяга само медицински сайтове.

Секторът на здравеопазването е съставлявал 41,5% от тези сайтове, които са били засегнати неблагоприятно. Това включва медицински, здравни и фитнес услуги, и страници със съвети за здравословен начин на живот.

Вторият най-засегнат сектор е електронната търговия, която представлява 16% от извадката, която драстично е променила класацията. (Имайте предвид, че много от тези сайтове продават медицински продукти.)
Източник на данните Seroundtable.

Какво знаем за Медик Ъпдейта



Много малко, но с течение на времето научаваме повече. Медицинският ъпдейт беше втората голяма актуализация на алгоритъма на Google през 2018 г. За първи път се усети на 22 юли, но повечето сайтове забелязаха значителна промяна на 1 август.

Google твърди, че това е глобално, основно обновление, което означава, че влияе на всички сайтове и индустрии навсякъде.

Въпреки това, някои сайтове бяха наказани без особени причини, след време търсачката възстанови позициите на някои от тях, но всичко това породи много въпроси...


Как да се възстановим от наказанието на Медик ъпдейта?

1. Пренапишете ключовите целеви страници, като наблегнете на факторите будещи доверие


Има някои чувствителни ниши, които са известни с това, че те никога нямат видима информация за контакт с тях. Повечето сайтове в подобни ниши са със същата съдба, но на някои от тях има страница "за нас", включително адрес и телефони "за контакти".

Тези две страници са изключително важни. Те карат потребителите да се чувстват много по-спокойни, възползвайки се от техните услуги или продукти и помагат на сайтовете да се изгради довери към тях. Поради тази причина Google също много ги харесва.

Но не всички страници "За нас" и "Контакти" вдъхват доверие. На някои няма почти никаква съществена информация, ами просто са направени, защото собствениците са чули, че е добре да ги има. Постарайте се! Покажете, че зад този бизнес стоят истински, реални хора - познати професионалисти в бранша си.

Покажете в контактната страница реалния физически адрес, телефони, имейли и не забравяйте да докажете, че не сте някой случаен сайт, ами имате развити акаунти и в социалните мрежи.

Имайте предвид, че този алгоритъм в допълнение на Панда-та, никак не обича просто така някакво съдържание, колкото да има нещо... Ако имате подобно съдържание, задължително го пренапишете, като добавите стойност за читателите!

И за капак на всичко:

 Покажете отзиви от Ваши истински доволни клиенти;

 Не се скъпете да напишете подробната история на Вашата компания;

 Гордо накичете сайта с придобитите сертификати във Вашата индустрия;

 Винаги показвайте информация за автора на дадена статия, новина или текст;

 И съвсем не на последно място - стремете се да се превърнете в бранд! Ако Google реши, че сте бранд - нито един от алгоритмите му няма да Ви накаже, или поне ще бъде много слабо вероятно. Медикъл ъпдейтът със сигурност няма да Ви закача.


2. Произвеждайте качествено и полезно съдържание


Най-правилно е съдържание се създава с намерението на потребителя на преден план. Уверете се, че цялото съдържание отговаря на ясен потребителски въпрос, предоставяйки отговорите, които искат.

Инструменти като „Хората също питат“ на Google могат да помогнат да се определят полезни теми и заглавия.

Съдържанието е безполезно, ако потребителят не може да го намери. Уверете се, че всяко ново съдържание е логически поставено в архитектурата на сайта и достъпно чрез достатъчно вътрешни връзки.

Добавяйте смело връзки към изследвания, статистики и данни. Това увеличава доверието към сайта Ви и разбира се, предоставя интересна информация по темата за потребителите.


3. Бъдете в крак с най-добрите SEO практики



добри seo практики

Спазвайки най-добрите SEO практики, е първата стъпка към поддържане на високи позиции в SERP-а. Уверете се, че всички технически изисквания са в ред. Ето един бърз преглед на добрите практики, във връзка с медицинския ъпдейт:

 Избягвайте дублираното съдържание в сайта Ви. Не става дума за копиран текст от друг сайт. Тук иде реч за еднакво или доста сходно съдържание на различни страници от Вашия уеб сайт. Често съм виждал текст на началната страница и същият се повтаря на страницата "За нас". Това не е за предпочитане.

Ако имате две различни статии на една и съща тема, то по-добре ги съединете. Ако имате материал на определена тематика и след време желаете да напишете новото по темата? Не го правете в отделна статия - просто ъпдейтнете старата.

Не забравяйте и да напишете уникални тайтъл тагове за Вашите страници.

 Подгответе описателни мета дескрипшън тагове с ясни призиви за действие. Както знаете, Гугъл много харесва семантиката - да успеете да опишете така добре нещо, че ботовете недвусмислено по контекста да разберат за какво става дума.

Обаче, все още важи правилото, че в мета описанието трябва да фигурира важната ключова дума (фраза) за тази страница.

Избягвайте супер агресивни дескрипшъни! Медицинският алгоритъм не ги харесва.

 Структурирайте съдържанието на страниците си с логически подзаглавия (H хединги).

 Забързайте скоростта на отваряне на страниците от сайта Ви. И тук не става дума само за началната страница.

 Уверете се, че уеб сайтът Ви е удобен за мобилни устройства.

 Използвайте структурирани данни навсякъде, където е възможно. Винаги бихте могли да маркирате хлебните трохички (breadcrumbs навигацията), продуктите в магазин, локалния бизнес (сайтовете за услуги). Запознайте се с различните типове на Schema.org.

 Оправете си лошия линк профил.

 Не прекалявайте с рекламите.

 Не забравяйте за семантиката, релевантността и конкретността на текстовете.

 Добрият дизайн също влияе положително, за да не попаднете под ударите на ъпдейта. Респективно, лошият помага, за да получите такова наказание.

 Не пропускайте да добавите описателни алт тагове, поне на основните изображения.


Заключение


Ако сайтът Ви е бил засегнат от Медикъл ъпдейта, то ще искате да знаете как да се "излекувате" от него. Много е важно да разберете, че ако основната цел на уеб сайта се разминава с поведението на съдържанието му на ниво страница, то нещата няма да се получат.

Разбира се, има много добри практики, които повтарят същите стари техники за SEO - но много малко от гледна точка на практически стратегии, които можете да използвате, за да се възстановите от тази специфична актуализация:

 Идентифицирайте страниците, които трябва да подчертаят доверието и ги подобрете.

 Линквайте към повече авторитетни сайтове.

 Удвоете производството на авторитетно, полезно и висококачествено съдържание, за да демонстрирате Вашия опит и експертиза.

И нещо наистина важно - продължавайте да правите правилните неща, не забравяйте, че всичко е заради потребителите и не отделяйте дори секунда от времето си, за да измислите как да преметнете търсачката. Така със сигурност ще се възстановите бързо от наказанието на Медицинския ъпдейт.

Какво мислите за този материал?
Гласували: 8, рейтинг: 4

Ако Ви харесва статията,
споделете я.