Много хора мислят, че качвайки видеоклип в YouTube и след това се случва магия и вие ставате популярни, но всъщност не е точно така. Има доста неща, които можете да направите за да спомогнете това да се случи. Има технически процес и процедури, който трябва да следвате, за да оптимизирате видеоклипа си за търсачките. Ако е добре оптимизиран, той не само ще се появи преди много други в YouTube, но може да се покаже и в резултатите от търсенето на Google. Това може да доведе до огромни количества трафик към видеоклипа и уебсайта Ви.
YouTube е втората по големина търсачка в света, след Google, която също така я притежава. Като класирате добре видеоклиповете си на двете платформи, можете значително да увеличите видимостта и популярността на бранда си, и осведомеността на потребителите си за години напред.
В тази публикация ще научите как да направите SEO оптимизация за YouTube и важните фактори, които ще окажат влияние върху класирането ви. Действителната част от оптимизацията за YouTube е доста лесна: Състои се в това да изберете правилните ключови думи. Трудната част е да ги аранжирате добре, така че те да отговарят на важните търсения на потребителите.
Можете сами по себе си да насочвате ключовите си думи към YouTube, можете да намерите подходящи и много търсени в Google, за да донесете трафик към видеоклипа си, или можете да намерите невероятна ключова дума, която ще ви докара трафик през Google и има висока цена на клик (CPC) в YouTube.
Добър пример за ключови думи от видеоклипове в Google са от типа "Как да". Те са популярни, защото понякога най-подробните и ясни инструкции са от видеа и могат да бъдат по-добре представени визуално, отколкото да го прочетете на текстово съдържание. А пък и да не забравяме, че потребителите обичат видеата и за съжаление - все по-малко искат да четат...
На кой резултат бихте кликнали? Разбира се, че на видеото - там направо ще видите как се прави и ще ви спести време. Интересното тук е, че първия резултат е на сайт за видео споделяне и реално той е източника на видеото от втория резултат. Гугъл е разбрал и е зачел йерархията в случая. Как обаче, след като направите едно чудесно видео, с наистина полезна информация, то може да се появи напред при важните за неговите ключови думи търсения в YouTube, а още по-добре - да се покаже и в търсенето в Google?
Продължавайте да четете надолу и ще разберете.
Ако искате да правите така нареченото видео SEO, то първото нещо е да обърнете сериозно внимание на ключовите думи. Намерете най-добрата, най-подходящата, най-значимата дума или фраза, към която да се насочите. Добър вариант е да изберете long-tail ключови думи, а не съвсем общи. Например ако продавате мебели, не се насочвайте към думата мебели - тя е трудна, много обща и съвсем не водеща до конверсии. Насочете се към конкретни продукти, например: "Италианска спалня от дърво" - така ще има най-добър ефект и по-голям шанс да попаднете на правилните хора, които търсят точно този продукт. Същото се отнася и за Google.
Ако вашия канал в YouTube се нарича "Мебели" или "Само името на бранда ви", това няма да е най-правилно. Най-доброто решение за вас е да създадете канали за всяка отделна серия продукти. Можете да създадете и канал за съвети - интериорни или такива за дълго запазване на мебелите в свеж вид и т.н.
Ето ви още няколко SEO съвета:
- Важната ключова дума трябва да присъства в заглавието и описанието на клипа.
- Нека видеото ви не е по дълго от 10-15 минути.
- Добре е описанието ви да е подробно, описателно, ясно и нека важните ключови думи да се повтарят няколко пъти. Избягвайте измислени и нагодени писания, нека да са съвсем нормални и правилни изречения.
- Хубаво е в описанието да включите и свързани ключови думи/ синоними/ семантични вариации.
Изберете си някой клип, който според вас е добър и е на същата тематика, като вашата. Ако видеоклипът е с продължителност над 3 минути и ключовата дума е включена в заглавието и описанието, проверете колко преглеждания има. Смятате ли че броя показвания за този клип е добър? Вашият видеоклип по-добър ли е от този и може ли да бъде по-популярен?
Бъдете реалисти и искрени в мислите си. Ето например, долното видео за това "Как да наредим кубчето на Рубик" има малко над 400 преглеждания. Истината е, че аз нищо не разбрах от него, което значи, че може да се направи много по-добре и да се обясни много по-ясно, което може да донесе и повече преглеждания, ако се спазят seo съветите:
Това, че едно видео има много преглеждания, не значи, че потребителите са ангажирани с него, както и не значи, че имате много хора абонирали се за вашия канал. Така че, само защото видеото има много гледания, това не означава, че е популярно сред зрителите.
След като точно сте определили кои са вашите ключови думи, е време да пристъпите към оптимизирането на видеоклипа.
Оптимизация на видеоклип за YouTube
Сега, след като сте решили, че искате да знаете как да направите SEO в YouTube, нека да стигнем до основните елементи, които трябва да включите, за да помогнете на видеоклипа ви да има по-голям шанс за добро класиране.
Когато направите видеоклипа си и го запазвате на компютъра си, уверете се, че когато запишете видеоклипа на твърдия диск, вие ще го наречете така, че да съдържа най-важната ключова дума или фраза.
Поставете ключовата си дума в самото начало на заглавието и запълнете останалата част от наличното пространство с нещо, което е подходящо, но без да правите заглавието да звучи неестествено. Разбира се можете да ползвате такива думи, които привличат любопитството на аудиторията, като: как да, най-добрия, къде, новия, бърз, ръководство, лесно, упътване, съвети, ревю, повече, безплатно, трикове, много.....
"Най-добрите скейтборд трикове за 2017 - # 9 е лудост!"
Това е едно дяволски добро заглавие, което хем съдържа важната ключова дума (скейтборд), хем има цифра, която показва че тук има различни на брой трикове (не само един), съдържа и дума от горния списък и с последната част гъделичка любопитството на заинтересованите, те все по-силно желаят да видят каква е тази лудост :)
Това е текста под заглавието на видеоклипа ви, от който може да стане ясно за какво става дума. Още по-важно е, че това е текста, който YouTube чете, за да разбере какво има на видеото. Описанието ви трябва да съдържа важната ключова дума някъде в самото начало. Добре е описанието да е колкото се може по-дълго и подробно. Бихте могли да включите и връзка към вашия уеб сайт или конкретна страница от него, която отговаря смислово на това видео.
Колкото повече текст имате, който включва важни за вас ключови думи и семантични вариации, толкова е по-голям шанса видео търсачката да погледне по-благосклонно към вас. 300 думи би било една чудесна дължина за вашите описания, като тук важи почти същото като за Google - текста да бъде смислен, релевантен и да отговаря (да описва) добре видеото. В този обем можете спокойно да използвате 3-4 пъти най-важната ключова дума или фраза.
Етикетите са допълнителни ключови думи, които можете да добавите към видеоклипа си, за да помогнете на хората да намират съдържанието ви. Добавете няколко свързани маркера, за да покриете по-голямо поле на търсене, а пък и това помага за оптимизирането на самия клип.
Дължината на видеото ви оказва пряко влияние върху неговия ранг. YouTube харесва дълги и подробни видеоклипове, които дават стойност на зрителя. Няма да видите видеа под 3 минути, които да се класират добре, освен ако ключовата дума не е с ниска стойност (нещо, което много рядко или никак не се търси). Ще трябва да проучите конкуренцията си, за да видите каква е средната дължина за избраните от Вас ключови думи, но се препоръчва 5-минутен минимум.Степен на задържане на потребителя
Става дума за това колко дълго хората гледат вашите клипове. Дали ги гледат от начало до край или само в началото и след това ги сменят с друг или затварят страницата. След като натрупа някакви преглеждания видеото, данните от общия брой на зрителите се взема предвид от алгоритмите и оказва влияние на класирането и вашето SEO. Ако видеоклипът има много преглеждания, но лош рейтинг на задържане на потребителя, тогава YouTube може "да си помисли", че е с лошо качество и да не погледне благосклонно на видеоклипа ви.
Коментарите, абонатите и споделянията, които получават вашите видеоклипове, са от жизненоважно значение за вашите добри SEO резултати. Това означава, че вашето видео е популярно, значимо и интересно за потребителите и е възможно даже да "преборите" други стари видеоклипове, които са били на върха в продължение на години, като имате по-добра степен на ангажираност.
Миниатюрата за видео е изображението, което виждате на самия видеоклип в резултатите от търсенето. Миниизображението не е свързано много директно с YouTube, но добрата миниатюра привлича хората и ги кара да кликнат върху видеоклипа ви, което може да доведе до прегледи, абонати, коментари, споделяния и по-висока степен на задържане. Би било много по-добре ако изображението си е ваше, а не е свалено от нета - двете най-големи търсачки много харесват авторските изображения.
Не забравяйте да попълните и всичката допълнителна информация, която може. Изберете най-подходящата категория за вашия клип, посочете езика на който се говори в него и всички останали настройки, които биха могли да са полезни или са приложими към моментното видео.
Следвайте съветите за оптимизация в тази статия и може да сте сигурни, че ще видите подобрение във вашите видеоклипове и видеоканали. Това са основите, които трябва да следвате и знайте, че по някакъв начин влияят на вашето класиране. Оптимизацията за търсачки в YouTube не е толкова трудна, колкото изглежда, и е доста лесно да се изпълнят нещата, както можете да видите по-горе.
Не забравяйте да споделите тази статия в социалните мрежи, вече има доста хора, които се интересуват от това как се прави SEO в YouTube.
YouTube е втората по големина търсачка в света, след Google, която също така я притежава. Като класирате добре видеоклиповете си на двете платформи, можете значително да увеличите видимостта и популярността на бранда си, и осведомеността на потребителите си за години напред.
Начални стъпки
В тази публикация ще научите как да направите SEO оптимизация за YouTube и важните фактори, които ще окажат влияние върху класирането ви. Действителната част от оптимизацията за YouTube е доста лесна: Състои се в това да изберете правилните ключови думи. Трудната част е да ги аранжирате добре, така че те да отговарят на важните търсения на потребителите.
Можете сами по себе си да насочвате ключовите си думи към YouTube, можете да намерите подходящи и много търсени в Google, за да донесете трафик към видеоклипа си, или можете да намерите невероятна ключова дума, която ще ви докара трафик през Google и има висока цена на клик (CPC) в YouTube.
Добър пример за ключови думи от видеоклипове в Google са от типа "Как да". Те са популярни, защото понякога най-подробните и ясни инструкции са от видеа и могат да бъдат по-добре представени визуално, отколкото да го прочетете на текстово съдържание. А пък и да не забравяме, че потребителите обичат видеата и за съжаление - все по-малко искат да четат...
На кой резултат бихте кликнали? Разбира се, че на видеото - там направо ще видите как се прави и ще ви спести време. Интересното тук е, че първия резултат е на сайт за видео споделяне и реално той е източника на видеото от втория резултат. Гугъл е разбрал и е зачел йерархията в случая. Как обаче, след като направите едно чудесно видео, с наистина полезна информация, то може да се появи напред при важните за неговите ключови думи търсения в YouTube, а още по-добре - да се покаже и в търсенето в Google?
Продължавайте да четете надолу и ще разберете.
Съвети за успешно SEO в YouTube
Ако искате да правите така нареченото видео SEO, то първото нещо е да обърнете сериозно внимание на ключовите думи. Намерете най-добрата, най-подходящата, най-значимата дума или фраза, към която да се насочите. Добър вариант е да изберете long-tail ключови думи, а не съвсем общи. Например ако продавате мебели, не се насочвайте към думата мебели - тя е трудна, много обща и съвсем не водеща до конверсии. Насочете се към конкретни продукти, например: "Италианска спалня от дърво" - така ще има най-добър ефект и по-голям шанс да попаднете на правилните хора, които търсят точно този продукт. Същото се отнася и за Google.
Ако вашия канал в YouTube се нарича "Мебели" или "Само името на бранда ви", това няма да е най-правилно. Най-доброто решение за вас е да създадете канали за всяка отделна серия продукти. Можете да създадете и канал за съвети - интериорни или такива за дълго запазване на мебелите в свеж вид и т.н.
Ето ви още няколко SEO съвета:
- Важната ключова дума трябва да присъства в заглавието и описанието на клипа.
- Нека видеото ви не е по дълго от 10-15 минути.
- Добре е описанието ви да е подробно, описателно, ясно и нека важните ключови думи да се повтарят няколко пъти. Избягвайте измислени и нагодени писания, нека да са съвсем нормални и правилни изречения.
- Хубаво е в описанието да включите и свързани ключови думи/ синоними/ семантични вариации.
Изберете си някой клип, който според вас е добър и е на същата тематика, като вашата. Ако видеоклипът е с продължителност над 3 минути и ключовата дума е включена в заглавието и описанието, проверете колко преглеждания има. Смятате ли че броя показвания за този клип е добър? Вашият видеоклип по-добър ли е от този и може ли да бъде по-популярен?
Бъдете реалисти и искрени в мислите си. Ето например, долното видео за това "Как да наредим кубчето на Рубик" има малко над 400 преглеждания. Истината е, че аз нищо не разбрах от него, което значи, че може да се направи много по-добре и да се обясни много по-ясно, което може да донесе и повече преглеждания, ако се спазят seo съветите:
Това, че едно видео има много преглеждания, не значи, че потребителите са ангажирани с него, както и не значи, че имате много хора абонирали се за вашия канал. Така че, само защото видеото има много гледания, това не означава, че е популярно сред зрителите.
След като точно сте определили кои са вашите ключови думи, е време да пристъпите към оптимизирането на видеоклипа.
Оптимизация на видеоклип за YouTube
Сега, след като сте решили, че искате да знаете как да направите SEO в YouTube, нека да стигнем до основните елементи, които трябва да включите, за да помогнете на видеоклипа ви да има по-голям шанс за добро класиране.
Добре е в името на файла на вашето видео да присъства важната ключова дума
Когато направите видеоклипа си и го запазвате на компютъра си, уверете се, че когато запишете видеоклипа на твърдия диск, вие ще го наречете така, че да съдържа най-важната ключова дума или фраза.
Заглавие
Поставете ключовата си дума в самото начало на заглавието и запълнете останалата част от наличното пространство с нещо, което е подходящо, но без да правите заглавието да звучи неестествено. Разбира се можете да ползвате такива думи, които привличат любопитството на аудиторията, като: как да, най-добрия, къде, новия, бърз, ръководство, лесно, упътване, съвети, ревю, повече, безплатно, трикове, много.....
"Най-добрите скейтборд трикове за 2017 - # 9 е лудост!"
Това е едно дяволски добро заглавие, което хем съдържа важната ключова дума (скейтборд), хем има цифра, която показва че тук има различни на брой трикове (не само един), съдържа и дума от горния списък и с последната част гъделичка любопитството на заинтересованите, те все по-силно желаят да видят каква е тази лудост :)
Описание
Това е текста под заглавието на видеоклипа ви, от който може да стане ясно за какво става дума. Още по-важно е, че това е текста, който YouTube чете, за да разбере какво има на видеото. Описанието ви трябва да съдържа важната ключова дума някъде в самото начало. Добре е описанието да е колкото се може по-дълго и подробно. Бихте могли да включите и връзка към вашия уеб сайт или конкретна страница от него, която отговаря смислово на това видео.
Колкото повече текст имате, който включва важни за вас ключови думи и семантични вариации, толкова е по-голям шанса видео търсачката да погледне по-благосклонно към вас. 300 думи би било една чудесна дължина за вашите описания, като тук важи почти същото като за Google - текста да бъде смислен, релевантен и да отговаря (да описва) добре видеото. В този обем можете спокойно да използвате 3-4 пъти най-важната ключова дума или фраза.
Тагове (етикети)
Етикетите са допълнителни ключови думи, които можете да добавите към видеоклипа си, за да помогнете на хората да намират съдържанието ви. Добавете няколко свързани маркера, за да покриете по-голямо поле на търсене, а пък и това помага за оптимизирането на самия клип.
Дължина на видеоклипа
Дължината на видеото ви оказва пряко влияние върху неговия ранг. YouTube харесва дълги и подробни видеоклипове, които дават стойност на зрителя. Няма да видите видеа под 3 минути, които да се класират добре, освен ако ключовата дума не е с ниска стойност (нещо, което много рядко или никак не се търси). Ще трябва да проучите конкуренцията си, за да видите каква е средната дължина за избраните от Вас ключови думи, но се препоръчва 5-минутен минимум.
Степен на задържане на потребителя
Става дума за това колко дълго хората гледат вашите клипове. Дали ги гледат от начало до край или само в началото и след това ги сменят с друг или затварят страницата. След като натрупа някакви преглеждания видеото, данните от общия брой на зрителите се взема предвид от алгоритмите и оказва влияние на класирането и вашето SEO. Ако видеоклипът има много преглеждания, но лош рейтинг на задържане на потребителя, тогава YouTube може "да си помисли", че е с лошо качество и да не погледне благосклонно на видеоклипа ви.
Взаимодействие
Коментарите, абонатите и споделянията, които получават вашите видеоклипове, са от жизненоважно значение за вашите добри SEO резултати. Това означава, че вашето видео е популярно, значимо и интересно за потребителите и е възможно даже да "преборите" други стари видеоклипове, които са били на върха в продължение на години, като имате по-добра степен на ангажираност.
Миниатюри за корица на видеоклип
Миниатюрата за видео е изображението, което виждате на самия видеоклип в резултатите от търсенето. Миниизображението не е свързано много директно с YouTube, но добрата миниатюра привлича хората и ги кара да кликнат върху видеоклипа ви, което може да доведе до прегледи, абонати, коментари, споделяния и по-висока степен на задържане. Би било много по-добре ако изображението си е ваше, а не е свалено от нета - двете най-големи търсачки много харесват авторските изображения.
Разширени настройки
Не забравяйте да попълните и всичката допълнителна информация, която може. Изберете най-подходящата категория за вашия клип, посочете езика на който се говори в него и всички останали настройки, които биха могли да са полезни или са приложими към моментното видео.
Заключение
Следвайте съветите за оптимизация в тази статия и може да сте сигурни, че ще видите подобрение във вашите видеоклипове и видеоканали. Това са основите, които трябва да следвате и знайте, че по някакъв начин влияят на вашето класиране. Оптимизацията за търсачки в YouTube не е толкова трудна, колкото изглежда, и е доста лесно да се изпълнят нещата, както можете да видите по-горе.
Не забравяйте да споделите тази статия в социалните мрежи, вече има доста хора, които се интересуват от това как се прави SEO в YouTube.