Съвети за
успешен онлайн бизнес,
новини от бранша.

Видове резултати от търсенето в Google и как да се възползвате от тях

vidove-rezultati-ot-tarseneto-v-google-i-kak-da-se-vazpolzvate-ot-tiah
Спомняте ли си тези дни с Google резултати от старата школа? Каквото и да се пуснеше за търсене, човек получаваше списък от десетина сини линка. Сега, когато пуснете търсене в Google, и особено, ако това е нещо сравнително популярно, имате чувството, че сте станали част от бразилски карнавал, когато погледнете крайните резултати. Визуално удоволствие. Очите ви не могат да решат на къде да погледнат. Толкова много форми, толкова много предложения.

Докато потребителите се чувстват щастливи, изследвайки тези нови и оптимизирани опции при резултатите от търсене, ние трябва да разберем кои резултати могат да доведат до сериозен трафик, както и какво трябва да се направи, за да се постигне това (и дали си заслужава да се направи).

Направих ръководство за визуализация, с което съвсем точно да проуча основните резултати при търсене в Google и какъв е техния потенциал. Нарочно съм изпуснал някой, поради тяхната специфика и/или абсолютната непопулярност в България. Остана най-важното и най-интересното. 

Съдържание

Резултати от Граф на Знанието
1. Въртележка
2. Панел Граф на знанието
Реклами
3. AdWords реклами
4. Google shopping 
Местни резултати
5. Локален листинг
6. Локален Граф на Знанието
Обогатени резултати
7. Обогатен отговор
8. Отличително видео
Органични резултати
9. Органични резултати
10. Обогатени резултати
11. Видеа
Вертикални резултати в търсенето
12. Изображения
13. Социален листинг
14. Гугъл Новини

 
Каня ви да изследвате тези видове резултати при търсене и техните отличителни черти, както и възможностите за SEO - оптимизация на сайтове. 

Резултати от Графа на Знанието

1. Въртележка (Carousel)


ПотенциалМного нисък
Добър е за: Музеи, музиканти, туристически сайтове, летища, и т.н.
 
въртележка

Като правило, Google връща резултати като въртележка при некомерсиалните, информационни запитвания, за да удовлетвори намерението на търсещия за избор на опции.

Изглежда, че няма директен трафик или някакво SEO преимущество, което може да получите от настоящите представяния на въртележката. Списъците на въртележката не включват линкове към сайтове; кликването върху един от тях просто ще ви отведе към нова страница с резултати.

2. Граф на знанието панел за брандове (Brand Knowledge Graph panel)


ПотенциалВисок
Добър е за: Компании, които таргетират към ключови думи за марката 
 
граф на знанието за брандове

The Knowledge Graph panel обикновено се задейства от насочващи заявки, главно насочени към марката – магазини, книги, филми, музикални групи, и т.н. Настоящата версия на панела се състои от име на компанията, вид на бизнеса, лого, линк към сайта на компанията, описание, списък на социалните профили на предприятието, и секция "People also search for" /Хората също търсят и/.

Този вид резултати от търсене могат да бъдат много мощни по отношение на трафика и авторитета на марката – това привлича вниманието на търсещите и служи като силен индикатор за надеждността на компанията.

Как да го направите:

Трябва да кажа направо – няма сигурен начин как вашата марка да достигне до Графа на Знанието. Все пак, ние знаем точно какви ресурси използва Google за своята графика. Така че, ако следвате стъпките, написани по-долу, имате повече шансове да покажете вашия панел на света.

1. Качете го в Wikidata.

Google взима част от информацията от Wikidata, база знания, която се управлява от Wikimedia. Лесно е да създадете запис там – просто трябва да посочите няколко подробности за вашия бизнес. Това е чудесна отправна точка, ако планирате да влезете в Wikipedia. Проверете ръководството за Wikidata, за да започнете.

2. Направете статия в Wikipedia.

Wikipedia е основния работник на Knowledge Graph-а: описанията и официалния уебсайт на компанията почти винаги идват от там. Ако смятате да напишете статия за вашата компания, за да я качите в Wikipedia, може да го напарвате сам или да наемете опитен, надежден редактор, който да има опит с Wikipedia. Уверете се, че включвате линк във вашата статия към вашия листинг в Wikidata, тъй като това може да увеличи шансовете ви статията да бъде одобрена.

3. Използвайте Schema Markup за организации.

Schema markup е маркировка, базирана на спецификации за микроданни, които не са видими за посетителите, но помагат на търсачката да разбере документа по-добре. За заглавната страница на уеб сайта на вашата компания е препоръчително да се използва организационния вид на markup. Уверете се, че сте поставили вашето лого, информация за контакт, социални профили, страниците в Wikidata и Wikipedia – това е информацията, която Google най-вероятно ще изтегли от Knowledge Graph-а. Проверете инструкциите на Google за персонализиране на вашите markup елементи.

4. Верифицирайте акаунтите си в социалните мрежи.

верифицирана страници в социалните мрежи  

Ако Google не може да намери адреса на официалния ви сайт или ако вашият уеб сайт не използва markup структурни данни, той все още може да показва в Knowledge Graph panel за вашия бизнес. Въпреки това обаче, за да идентифицира правилно вашите социални профили, той има нужда да бъдат верифицирани от социалните платформи – синя верифицираща значка до името на профила.

В противен случай, той може да изтегли регионални или неофициални версии на вашите акаунти, или пък да не успее да покаже нито един. Всяка социална мрежа има своите насоки за верифициране на акаунта. Ето и някои чудесни съвети за верифициране на профилите ви в FacebookYouTube и Google+.

5. Поискайте редакция от Google.

Ако вече имате одобрен листинг в Графа на знанието и има някои неща, които не са правилни или се нуждаят от известна актуализация, можете или да се свържете с Google и да ги помолите да направят промени, или сами можете да направите редакцията, ако сте официален представител на уебсайта.

След като бъде направена промяната, Google ще я провери за точност и ще изпрати имейл за потвърждение на потребителя. Има и непряка опция за редактиране на резултата от Графа на знанието - опитайте се да оптимизирате източниците, които осигуряват информацията за вашия панел - Wikidata и Wikipedia.

Реклами

3. Google AdWords


ПотенциалВисок
Добър е за: Всичко

Гугъл адуърдс 

Рекламите в AdWords понастоящем се показват в блокове над или под резултатите от органичното търсене, маркирани ясно като "Реклами". Те могат да се показват във всички страници с резултати от Google, за всеки тип заявки, когато Google смята, че има съвпадение и релевантност.

Как да го направите:

Съвсем лесно е, започнете от тук AdWords акаунт и изберете подходящ рекламен формат. Въпреки, че е добре обяснено, не препоръчваме да го ползвате самостоятелно. Платформата е така направена, че ако не се настрои и следи от професионалист, няма да имате добра или никаква възвръщаемост на инвестицията. При всички положения няма да може да развиете максималния потенциал на рекламната кампания. 

4. Google shopping


ПотенциалСреден
Добър е за: Електронна търговия

гугъл пазаруване  

Понастоящем платените резултати за пазаруване се показват като блокове от изображения на продукти и връзки отдясно на органичните списъци или над тях. Този тип резултати от търсенето обикновено се показват за заявки със силно търговско намерение. Показва най-важната информация за даден продукт: име, цена, снимка и магазина, на който можете да закупите този продукт. Тези данни постоянно се актуализират. Google Пазаруване има доста сложни указания и правила, които може да се нуждаят от медитативно пресмятане, но обикновено е по-евтино от AdWords.
 
За съжаление шопинг кампаниите все още не работят за България.

Но, все пак ако се интересувате, ето как се прави:

Ще трябва да качите продуктите си в Google Merchant Center и да създадете кампания в Пазаруване в Google AdWords. Започнете от тук

Местни резултати

5. Локален листинг


ПотенциалВисок
Добър е за: Всякакъв бизнес с физическа локация

локални резултати 

Локалния пакет в Google се състои от карта и 3 листинга. Трите листинга, които виждаме зависят до голяма степен от тяхното местоположение; когато кликнете на едно от тях, то ви отвежда до Google Maps с разширена гледка на вашия бизнес.

Как да го направите:

1. Заявете вашия листинг в Гугъл /Google My Business listing/.

Google използва по-голяма част от информацията за местните бизнес листинги (включително адрес, телефонен номер, изображения, карти и т.н.) от тази страница. След като веднъж създадете вашия потребителски профил, уверете се, че:

 Добавяте дълго, уникално описание с линк към вашия официален уебсайт;
 Избирате правилната категория за вашия бизнес;
 Качете профилно изображение с висока резолюция и снимка на корицата;
 Проверете два пъти адреса, телефонния номер и работното време;
 Актуализирайте информацията, когато това е необходимо.

Попълнете всички възможни полета!

2. Събирайте положителни отзиви.

Отзивите от вашата бизнес страница - Google My Business page, могат да изиграят голяма роля в изпъкването на вашата обява при местно търсене, тъй като цялостната оценка от отзивите е включена в локалния пакет. Освен това, Google има опцията за търсещите да изберат само тези опции, които са над определен рейтинг. Опитайте се да окуражите доволните ви клиенти да оставят положителни отзиви за бизнеса ви в Google, например като им предложите безвредни стимули срещу техните отзиви.

Ако имате нужда от повече съвети за локално seo, ето ги тук.

6. Локален Граф на знанието (Local Knowledge Graph panel)


ПотенциалВисок
Добър е за: Всеки с физическо местоположение

локален граф на знанието 

Google обикновено показва местния Граф на знанието за запитвания за марка, които предполагат, че търсещия се интересува от бизнес в определено местоположение, а не от цялата информация за компанията. Този списък е един вид двойник на "Граф на знанието панел за брандове" (3 точка), но не извлича данни от едни и същи източници.

Локалния Граф на знанието обикновено включва:

 снимка;
 карта с отбелязка /pin/;
 линк към уебсайта на компанията;
 линк към Google Maps за упътване;
 оценка на отзивите в Google;
 вид на бизнеса;
 кратко описание;
 детайли за контакт;
 популярна графика за някои ниши;
 няколко извадки от отзивите в Google;
 секцията "Хората също търсят и".

Забавно е, че марките могат да имат и двете, както брандовия, така и локалния Граф на знанието /Knowledge Graph/, показани в заявката за търсене:

Как да го направите:

1. Настройте страницата Google My Business page.

Google My Business акаунта е задължителен, ако искате да получите вписване в локалния Граф на знанието. Уверете се, че представяте вярна и подходяща информация: адрес, карта, детайли за контакт и работни часове. Също така изберете качествена предпочитана снимка. Тази снимка не може да бъде лого и трябва да представя вашия бизнес. Опцията е за квадратна снимка, 250x250 пиксела или по-голяма.

2. Започнете Citation кампания.

Уверете се, че бизнесът ви се споменава във всички съответни местни и индустриални директории. Например, Yellowpages, Goldenpages и Ukazatel.bg. Booking.com и TripAdvisor за хотели, и т.н. Проверете два пъти дали данните ви са съгласувани във всички тези листинги. Това ще ви накара да изглеждате по-отличаващи се и заслужаващи доверие в очите на Google.

3. Получете положителни отзиви.

Google харесва отзивите и обича да ги включва навсякъде, където е подходящо. Опитайте се да получите поне 5 отзива в Google – той ще ви възнагради с жълта звезда, поставена под името на компанията ви. Ако видите щастлив клиент, опитайте се да го убедите да ви остави отзив, повишете желанието му да го направи като му предложите някои добри стимули. Тук може да проверите насоките за отзиви, които Google дава.

Обогатени резултати

7. Обогатен отговор (Rich Answer)


ПотенциалМного висок
Добър е за: Всеки 

 обогатен отговор

Този вид обогатени резултати, заслужават отделен блог пост, но има повече смисъл да се фокусирате върху тези, които имат SEO стойност и с тях има възможност да се донесе реален трафик. Това са предимно текстови отговори. Докато някои богати отговори изскачат като Knowledge Graphs (без линк), повечето от тях идват от източници от трети страни и включват линк към уебсайта.

Ако страницата ви получи отличителни откъси /featured snippet/, това може да доведе до сериозен ръст на трафика, тъй като линкът към вашия уебсайт ще бъде под номер едно в резултатите за търсене (така че CTR направо ще се изстреля).

Как да го направите:

1. Открийте въпроси, които могат да изградят съдържанието ви.

Може да го направите ефективно с метод за търсене на ключови думи, например SEO PowerSuite Rank Tracker's Common Questions. Отидете на модула Keyword Research /търсене на ключови думи/ и кликнете на Suggest Keywords /предложи ключови думи/. Изберете метода Common Questions /обичайни въпроси/, поставете вашите основни ключови думи, и в резултат ще получите тонове предложения, свързани с вашите ключови думи.

2. Отговаряйте директно на въпросите във вашето съдържание.

Опитайте се да включите въпроса и кратък, директен отговор към него. Структурата тук е много важна. Google може да избира правилно маркирани абзаци, списъци, и таблици от съдържанието ви (или да направи свои собствени списъци на вашите заглавия!). Нека отговорите ви във вашето съдържание да са ясно формулирани; ако съдържанието ви е в дълга форма, включете кратка TL; DR (Too long, didn't read) версия, с двойка въпрос-отговор. 

3. Оптимизирайте страницата.

Хайде да направим малко on-page SEO. Уверете се, че включвате всички ключови думи и свързани термини във вашето съдържание (заглавие, подзаглавия, самия текст, изображения...).  Ето и една малко старичка, но все още доста актуална статия за това как перфектно да се оптимизира една страница.

За съжаление, мисля че в Google.bg, обогатените отговори не работят все още

8. Featured video /отличително видео/


ПотенциалНисък
Добър е за: YouTube канали, посветени на филми, телевизия и музика

видео в уеб резултатите

Когато търсите в Google вашата любима песен или определен филм, може да видите голям вграден видеоклип над всички резултати от търсенето. Въпреки това, той не работи (или работи изключително рядко и е трудно да се покаже) при други възможни резултати за видео файлове. Докато музикалното видео, освен URL адрес, съдържа и поне още някаква информация относно албума, музиканта, жанра или нещо от падащото меню с предложения Хората също търсят /"People also search for"/, другите видеоклипове съдържат само URL. Плюс това, може да гледате видеото точно на SERP-а. Видеоклиповете може също така да се появят заедно с панела на Графа на знанието.

Положителното за възможния трафик е, че линкът не е задължително да ви отведе до официалния източник на това видео, както беше преди, а към трета страна като източник. Така че, можем предпазливо да си помислим, че Google е готов вече да даде място в резултатите и на неофициални източници на видеоклипове, които са качени в YouTube, или пък локални сайтове за видеосподеляне като vbox7, Videoclip.bg и т.н.

Как да го направите:

Тъй като не е съвсем ясно как Google избира видео източника, от който да вземе отрязък, и поради ограничения обхват на настоящото видео съдържание, няма абсолютно сигурен начин как да се стигне до там. Все пак, Google може да реши да разработи тази функция и да включи всякакъв вид видео съдържание. Знаете, че в началото този резултат от търсенето се появяваше само при музикалните видеа, сега изскача съвсем лесно и при съдържание свързано с видео файлове. Затова, ако искате да сте готови, в случай че тази функция се развие, ето няколко съвета как да използвате знанията си относно техниките за видео маркетинг:

 Първо, ако нямате акаунт в YouTube, направете си сега. Повечето видео откъси, които могат да се гледат, са изтеглени от YouTube;

 Оптимизирайте заглавието и мета описанието на вашите видеоклипове и ключови думи. Все пак не прекалявайте;

 Уверете се, че вашите видеоклипове са форматирани така, че да могат да се гледат от всякакви видове устройства (десктоп, телефон, таблет и т.н.);

 Публикувайте вашите видеоклипове и на двете места, на уебсайта ви и във вашия YouTube канал. Също така може да ги публикувате в социалните мрежи за по-добра видимост;

 Качете карта на видеото, така че Google да може да намери всички видеоклипове от вашия сайт;

 Може да обмислите и поставянето на името на вашия уеб сайт или бранд точно върху видеото ви (под формата на субтитри). Запомнете, немузикалните големи вградени видеоклипове се показват върху SERP само с линк. Така че, ако търсещите го гледат върху страницата с резултатите от търсене, те нямат идея от къде идва това видео. Но споменаването на името (домейна) на вашия сайт във видеото можа да им хване окото;

 Ако вашата индустрия не е свързана с музика или филми, може да създадете видеоклипове от типа „как да” за даден продукт или нещо, което е свързано с вашия бизнес. Това ще покаже вашия опит, който може да се класира в определена тема. Може да направите и интервюта, видео серии за някакъв процес, отзиви и т.н.

Вижте тук добрите практики за оптимизиране на вашите клипове в YouTube.

Органични резултати при търсене

9. Органични резултати


ПотенциалВисок
Добър е за: Всеки

органични резултати 

Как да го направите:

Използвайте добрата стара оптимизация на сайтове за тази цел. Първо, теория, после практика! Образовайте се по въпроса за SEO, за да разберете как протича целия процес. След това се уверете, че разполагате с пълния цикъл SEO инструменти, които ще ви помогнат да спестите време и оптимизацията ви ще е много по-изчерпателна.

ВНИМАНИЕ! Не е препоръчително да се занимавате със SEO, ако не сте професионалист. Би могло да доведе до тотално сриване на вашия онлайн бизнес. Ако искате да сте спокойни на тази тема, потърсете консултация със специалист

10. Обогатени резултати (Rich Snippets)


ПотенциалМного висок
Добър е за: Всеки

обогатени резултати 

Дните, когато редовните органични листинги изглеждащи по един и същи начин, вече са минало – структурираните markup данни се промъкнаха и добавиха някои атрактивни визуализации и „призиви за действие”.

Как да го направите:

Класическите Google списъци изглеждат еднакви докато не използвате някои маркировки, за да обогатите вашите SERP откъси с изображения, рейтинги и други специфични за индустрията данни (в добавка към класическото заглавие, URL, и описанието).

Благодарение на Google, не е нужно да сте уеб програмист, ако искате да маркирате структурираните данни на вашия уебсайт. Може да използвате Structured Data Markup Helper. Преди да добавите схемата за маркиране на HTML във вашите страници, запомнете, че трябва да визуализирате вашите откъси чрез копиране и поставяне на изходния код на страницата, в инструмента за тестване на Google .

11. Видеоклипове


ПотенциалВисок
Добър е за: Всеки, който е готов да произвежда видео съдържание

видеа 

Видео резултатите се интегрират в органичните резултати и имат персонализиран откъс. Те се състоят от миниизображение на видеото, дата на публикуване и име на видео канала. Ако мудлимедийното съдържание е ключова стратегия на вашата маркетингова кампания, то тогава трябва да помислите за техники, чрез които да увеличите вашите видео резултати в Google.

Как да го направите:

1. Създайте видео съдържание.

Ако сте нов във видео маркетинга, YouTube е чудесно начало. Видеата от типа как-да и видео ревютата вършат най-добра работа на тази платформа. Помислете за теми свързани с индустрията, които може да използвате, за да правите видеоклипове.

2. Оптимизирайте името на вашия видео файл, както и заглавието, описанието и таговете.

Първото нещо, което имате нужда от оптимизация е името на файла на вашето видео, което искате да качите: то трябва да е кратко, ясно и ориентирано към ключовите думи. Същото се отнася и за заглавието на видеоклипа (плюс това трябва да запомните, че то трябва да е достатъчно атрактивно, за да накара хората да кликнат върху него). Поставянето на ключовата дума в началото на заглавието се счита за най-добра практика. Що се отнася до описанието, запомнете, че трябва да включите линк към вашия сайт в горната му част. Още по-добре е дескрипшъна да е дълъг около 200+ думи и ясно да посочва за какво се отнася вашето видео.

3. Имайте предвид изживяването за потребителя.

Коментари, вдигнати палци и bounce rates /степента на отпадане/ са факторите, които отчитат както Google, така и YouTube, когато определят качеството на видеото. Може да видите изживяването за потребителя чрез поставяне на звезди в YouTube Analytics, за да видите кои области може да подобрите.

4. Промотирайте вашите видеа.

Показването им в социалните мрежи е добър вариант както за трафика към вашите видеоклипове, така и за вашето класиране в Google. Разпространете видеоклиповете си в социалните медии, други популярни сайтове за видео споделяне като vBox7, videoclip.bg, индустриалните форуми, поставете ги в блог постове, за да получите гледания и коментари.

Ето, как се прави SEO за YouTube

Вертикални резултати от търсенето

12. Изображения


ПотенциалСреден
Добър е за: Фотографски сайтове, фотографи, художници, блогъри

изображения в търсенето

Кутиите с резултати от изображенията се показват на първа страница в органичните резултати на Google, но все по-често са в долната й част заради изобилието от други видове резултати, като например въртележката, новините, неща за правене /Carousel, News, Things to do/ и т.н. Тези резултати се свързват директно с Google Images.

Как да го направите:

1. Оптимизирайте размера на изображението.

Google обича всичко да е бързо, затова изображенията ви трябва да са възможно най-малки по размер, като същевременно поддържате визуалната им естетика. Има много програми за намаляне на големината на снимките, без загуба на качеството или с минимална такава. Аз ползвам kraken.io, защото има вариант за "смачкване" без никаква загуба на качеството и друго с лека загуба, но пък изображението става много по-малко на размер. 

2. Използвайте само уникални и оригинални изображения.

По обясними причини, Google често поставя в класацията множество копия на едно и също изображение. За изображения, които се появяват в няколко сайта, те ще направят каквото могат, за да изровят от къде е оригиналната версия на изображението и ще го включат в резултатите при търсене.

3. Не забравяйте заглавията на изображенията и алтернативни средства.

Заглавията на изображенията и алт таговете могат да помогнат на Google да разбере какво означава вашата снимка (какво има на нея), затова се опитайте да ги използвате, за да накарате Google да разбере. Ако е подходящо, включете вашите таргетирани ключови думи както в заглавието така и в алт текста.

4. Оптимизирайте съдържанието и URL адреса на вашата страница.

Google анализира уеб страницата като цяло, за да определи приложимостта на изображенията към заявките за търсене. Затова уверете се, че сте включили вашите ключови думи в съдържанието и в URL адресите и оптимизирайте изцяло вашата страница. URL адресите трябва да бъдат описателни, в тях трябва да се използват само малки букви, цифри и средно тире, за разделител.

13. Социални листинги


ПотенциалСреден
Добър е за: Всеки с активно присъствие в социалните мрежи

социални листинги 

За сега, социалните листинги в SERP-а се представят само чрез Twitter, но може да се промени в бъдеще – резултатите в социалните мрежи се развиват много през последните няколко години. В текущото оформление на Twitter списъците, може да кликнете на последните туитове на акаунта, без да напускате Google.

За съжаление и те не работят все още за Google.bg. 

Как да го направите:

1. Използвайте схематичното маркиране за организация на вашата заглавна страница.

Не правете и стъпка без маркиране на структурираните данни – това е невероятно полезно за всички видове списъци на Google. Едно добро решение за по-високо класиране в Google е да използвате маркиране за организации на вашата заглавна страница.

2. Верифицирайте социалния си акаунт.

Google е по-вероятно да открива профили в социалната мрежа, ако те са верифицирани от съответната социална мрежа. Съвети за верифициране на вашите социални акаунти има по-нагоре във 2 точка - Граф на знанието панел за брандове.

14. Гугъл новини (Google news)


ПотенциалВисок 
Добър е за: Издатели, блогове

гугъл новини 

Блоковете с резултати от Google News "Водещи материали" се появява в отговор на заявки, когато Google успява да намери съответни постове с новини. Такива резултати обикновено се появяват на цяла първа страница в резултатите при търсене и имат до три линка. Линковете могат да бъдат подобрени с минимизирани изображения.

Как да го направите:

Ако създаването на съдържание е ключова част от вашата маркетингова стратегия и считате, че вашето съдържание е важно, може да станете издател в Google News. За да разбере дали сте достатъчно достоверен, проверете ръководството на Google за новите сайтове. Основното изискване е, че вашето съдържание трябва да е с високо качество, свежо, уникално и да не е промоционално.

Алтернатива е да обмислите да предлагате вашето съдържание да се публикува отново от по-големи издатели, които вече имат установено присъствие в Google News. Добра начална точка е да потърсите в Google News термини за вашата индустрия, които да отбележите като най-често срещани.

На този адрес е Центъра за издатели на Гугъл Новини. От там можете да предложите определен сайт за приемане в Google News.

Какво мислите за този материал?
Гласували: 10, рейтинг: 5

Ако Ви харесва статията,
споделете я.