За какво плащат клиентите при SEO и как се измерва свършената работа?

| Публикувана на
za-kakvo-plashtate-pri-seo-i-kak-se-izmerva
Преди няколко дни разговарях с потенциален клиент по телефона, след като вече му бях изпратил оферта за оптимизация на сайта му. Той ми каза, че в тяхната работа всичко е съвсем ясно - клиента му плаща за да свърши точно и конкретно задание, и ме помоли да му опиша в един имейл, за какво точно ще си даде той парите, в какво аджеба се състои това SEO и как можем да го измерим?

Тогава ми дойде идеята да напиша тази публикация, въпреки че в страницата ни за SEO като услуга е описан самия процес (съвсем стилизирано, без да изпадаме в конкретики), а пък най-долу пише какво точно прави оптимизатора. В тази публикация ще ви обясним по-подробно как и защо SEO помага на вашия онлайн бизнес и как се измерва нашата работа.

1. Високо класиране в органичните резултати на Гугъл за важните за бизнеса ключови думи и фрази


Доста често се случва клиентите ни да искат да обвържат договора за seo с конкретни позиции в класирането и срокове. За съжаление, това е нещо, което хем не зависи от нас, хем вече с персонализираното търсене, хората от различни места, биха виждали различни резултати. През мобилните устройства също се показва различна подредба на SERP-а, в сравнение с настолните компютри.

Преди години, както знаете имаше един основен показател за сила на сайт, а именно Пейдж ранк. Поради разни причини, Google спряха да го ползват и вече има може би 6 основни показателя за измерването на силата на даден уеб сайт (това е неофициално, но буквално всички оптимизатори ги ползват):

1. URL Rating (UR) - измерва силата на беклинк профила на определена страница; 
2. Domain Rating (DR) - силата на общия линк профил на целия сайт;
Можете да ги тествате с този инструмент.

3. Trust Flow (TF) - качествената характеристика на линк профила;
4. Citation Flow (CF) - популярността на дадена хипервръзка, без да се отчита качеството;
И двата можете да ги тествате с този инструмент.

5. Domain Authority (DA) - цялостен авторитет на домейна;
6. Page Authority (PA) - авторитет на ниво страница.
И двата можете да ги тествате с този безплатен инструмент.

Та, когато един сайт е направен добре, с ясен и чист код, правилна структура, релации, мета тагове, елементи, дизайн и ползваемост, има и добро съдържание, то оттук насетне остава да го засилим като показатели и той, едва ли не като страничен ефект ще започне да се класира добре на важните за него ключови думи. Това ще донесе много релевантен трафик и даже най-големия трафик канал за един сайт, преминал през процеса на оптимизация, би могъл да бъде точно този от органичното търсене.

Google Analytics > Придобиване > Целият Трафик > Канали
придобиване на трафик


Разбира се, че могат да се направят доста неща, които да помогнат този процес и добрия оптимизатор ще ги направи.

2. Добре направен, правилно структуриран сайт с хубав дизайн и UX


За да може един сайт да претендира за популярност, добри показатели и класиране, той трябва да отговаря на няколко условия. Това да бъде добре направен и правилно структуриран е едно от тях. Става дума за така наречената on-site оптимизация.

SEO специалистите рядко разбират от дизайн, но лесно разпознават кога един сайт е с лош дизайн, който обърква потребителя и прави лошо впечатление. Това е едно от първите неща, на които трябва да се обърне внимание. Следва правилен код, добра структура и елементи по самия сайт.

Една от първите задачи на оптимизатора, при поемане на нов клиент е, да направи пълен seo одит, който ще покаже моментното състояние на сайта, какво трябва да се направи и оправи, за да се получи една стабилна и правилна основа, на която да стъпи всичко останало.

3. Бързина


Бързодействието е много важна част от процеса, също е пряк и индиректен ранкинг фактор. Това е нещо, което още в самото начало трябва да му се обърне внимание и да се направи всичко възможно за подобряването на този показател, като част от успешната seo стратегия.

Ето ви няколко чудесни инструмента за тестване на бързината:

developers.google.com
https://gtmetrix.com
https://tools.pingdom.com

Ние направихме нашия сайт да бъде един от най-бързите сайтове в света. И знаете ли какво ни донесе това?

a) Получихме много хубави и силни линкове, и споменавания на бранда в чудесни медии.

b) Много нови хора научиха за нас и нашите способности. Това се отрази добре и финансово.

c) Засили се доверието към нашия бранд.

d) Всичко това директно и индиректно спомогна за подобряване на класирането по важните за нас ключови думи и фрази.

e) Поканиха ни по телевизията да говорим за това.


4. Релевантен трафик от връзките


Важна част от оптимизацията на сайтове за търсачки е изграждането на връзки към различни страници от сайта ви. Този процес се нарича линк билдинг.

През последните години алгоритмите на Google станаха доста сложни и комплексни, но и много по-правилни от преди. Сега, за да направите нещо добре, ще трябва да изглежда съвсем натурално. Ако преди години беше от значение количеството на линковете, то сега вече е качеството и релевантността. Съвсем нормално е да получите връзка към вашия сайт от друг, който е свързан тематично с вашия. Това значи, че и неговата аудитория би се заинтересовала от вашето съдържание (продукт, услуга). Респективно, тя би ви донесла добър, релевантен трафик към вашия сайт и може би потенциални клиенти.

Можете лесно и сами да проверявате кои сайтове са ви най-силни реферали в Google Analytics > Придобиване > Целият Трафик > Канали > Referral.

реферали

5. Търсене по изображения


„Едно изображение се равнява на хиляда думи“, беше казал някой. Има изследвания, които показват, че хората предпочитат да поемат и обработват информацията от изображение, от колкото от текст.

Оптимизирането на иозбражения за Гугъл има няколко големи ползи:
- Сайта ви става по-бърз;
- Потребителите са много по-склонни към покупка, ако има хубава, ясна снимка на съответния продукт;
- Много потребители вече търсят направо в Гугъл изображения;
- Визуалните елементи привличат повече кликове и взаимодействия.

От Гугъл свързаха шопинг резултатите с изображенията, тоест могат да се купуват продукти, директно при търсенията на изображения, представете си колко е важно това. Добрият оптимизатор, подобрявайки и оправяйки on-site оптимизацията, ще оптимизира и самите снимки.

6. Mаркетинг


Вече е почти задължително оптимизатора да разбира от маркетинг. Доста ми се налага да давам съвети на клиентите относно това, как трябва да бъде позициониран бранда, как да разделим пазара на сегменти и да подходим различно към различните групи. Какво да направим, за да налагаме и затвърдим бранда, и как да съчетаем SEO, брандинг и PR.

7. Мобилно търсене


Времето на настолните компютри бързо отминава. Предимствата на джаджите, които можем да си носим навсякъде с нас са безспорни. По всяко време и където и да се намира човек, би могъл да си извади смартфона, да потърси каквото му трябва и ДА СИ ГО КУПИ или да се сдобие с необходимата за него информация. Абсолютно задължително е всеки уважаващ себе си сайт и такъв, които иска да успее, да има добър мобилен изглед и да спазва правилата за мобилна оптимизация.

Сравнително от скоро Google решиха да дадат приоритет на мобилния индекс. Забелязали ли сте, че големите компании правят вече сайтовете си мислейки първо за мобилните устройства и чак след това и за десктоп компютрите.

мобилно търсене

Вече мобилното SEO е задължителна и неразделна част от целия оптимизационен процес.

8. Локално търсене


От известно време се говори, че няма такова нещо като точни резултати в търсачката и това е свързано с местоположението и персонализацията.

Самообучаващите се и вече безкрайно умни алгоритми на Гугъл, могат лесно да разберат какво харесвате и какво не. Могат да ви предложат услуга, от която се нуждаете, в близост до вашето физическо местонахождение.

Добрият оптимизатор ще обърне сериозно внимание на локалното seo, като част от цялостната услуга, която предлага.

9. Long-tail фрази


Когато искате да си закупите например Lenovo P2, със сигурност няма да потърсите фразата "мобилни телефони" или "смартфони", нали? Ще напишете директно "смартфон Lenovo P2". Това ви прави силен потенциален клиент, тип купувач.

Добрия оптимизатор ще направи проучване и ще намери правилните long-tail ключови думи, които биха ви донесли значителен ръст на конверсиите. Или казано по-простичко, SEO специалиста би могъл да ви донесе повече продажби.

В заключение


Сигурен съм, че нещата за които SEO помага са много и даже доста важни не споменах в материала, като сродните търсения, подсказките, нолидж графа, видеата и така нататък.

Ако съумеете да изработите правилно семантично ядро от важните ключови думи, които биха водили до повече продажби и след това да класирате сайта в топ резултатите по тези думи, то инвестицията която е била направена със сигурност ще си струва. И не забравяйте, че това е само едно от многото предимства, които SEO може да осигури в полза на вашия успешен онлайн бизнес!


Ако Ви харесва статията,
споделете я.