В този материал ще ви разкажа за един наш клиент, с който се запознахме в клуб Мастерхак. Това е платен клуб с безценни практически ръководства по маркетинг, бизнес, психология и други. Съдържа още и полезни инструменти, ценни e-книги, курсове, безброй идеи и огромния личен опит на интелигентна и сплотена общност от над 400 човека.
Та там се запознах с Надя. Тя ми сподели, че имат нов сайт, който представя услугите на нейния мъж и ме помоли да помогнем с популяризирането на сайта.
Съпругът на Надя, д-р Софиен Риахи, е един от най-популярните и добри зъболекари в България. Това наистина е така, доктора е 10 кратен носител на най-престижната стоматологична награда – „Усмивка на годината“.
В самото начало ни бяха дали едни ключови думи, които според тях са най-подходящите за сайта им sofienriahi.com. По-важните от тях са зъболекар, стоматолог, фасети, керамични фасети, естетична стоматология, инвизалайн и протетика. Клиентът не винаги знае кои са правилните думи, но в този случай имаха право.
Както, може би някои от вас знаят, след появата на Google Medic Update, стана изключително трудно оптимизирането на случайни сайтове на здравна тематика. Търсачката иска да е сигурна, че зад определен здравен сайт стоят лекари и специалисти в областта, защото тази тематика пряко влияе на нашето здраве и с нея шега не бива.
Проблемът, който възникваше веднага беше, да накараме Google да повярва, че това е сайта на точно този лекар, защото той вече участваше в екипа на друга стоматологична клиника, чийто сайт е много стар и изключително силен.
Какво направихме:
1. SEO одит на сайта, който разкри всички слаби места и грешки. Дадохме анализа на компанията, която им беше изработила уебсайта. Много добри професионалисти – комуникацията с тях, се оказа истинска наслада. От тях не чухме някакви пазарлъци за нещата, които бяхме описали в одита, а само добра комуникация и коректно отношение.
Казвам го, защото ми се е случвало, когато програмистите не могат да извършат определени задания, изведнъж се превръщат в seo майстори и започват да спорят за seo, тоест, за неща които не разбират. За голямо наше удоволствие, тази фирма въобще не бяха такива. Те явно уважиха нашето професионално мнение и заедно много бързо коригирахме каквото имаше за оправяне по сайта.
2. Изработихме семантично ядро, с важните ключови думи и фрази, подходящи за уебсайта.
3. Поставихме правилни тайтъл тагове, според семантичното ядро и определихме кои страници за кои търсения ще отговарят. Може да го разгледате това на сайта, интересно е.
4. Където се налагаше редактирахме и/или добавихме още текстово съдържание.
5. Направихме минимално вътрешно свързване към по-важните страници, с избрани анкър текстове.
6. След това стартирахме off-site оптимизация.
- Първо исках да се убедя, че има Google My Business акаунт и че там всичко е коректно.
- Проверихме за лоши линкове. Имаше няколко линка общо, като половината от тях премахнахме (disavow links).
- Започнахме с линк билдинг, като не стартирахме с определен тип сайтове, ами направихме един микс в началото – директории, бизнес каталози, форумни отговори, както и няколко публикации в много силни здравни сайтове, като Framar.bg.
- Както споменах в началото, тук беше от изключително значение да се заемем и с малко брандинг (името на лекаря). Почти във всяка публикация, или в анкъра или на друго място в текста се споменава името на доктор Риахи.
- Относно стратегията ни за съдържание – на сайта те се справяха отлично, публикувайки различни казуси на пациенти, които вече са резрешили. Извън него, се опитахме да отговорим на някои интересни здравни въпроси, свързани със стоматологичните тематики, разбира се.
7. Като във всеки бизнес и при нас има някои seo малки тайни, които няма да разкрием, но те остават на разположение за нашите клиенти.
Резултати:
Както виждате, плана не е ядрена физика. Важното е да се изпълни добре, защото въпреки, че не изглежда сложен, има някои детайли, на които трябва да се обърне много сериозно, професионално внимание и да не се греши. Защото, повярвайте ми, разликата между успешна seo стратегия и наказание е съвсем малка и дори неопитно око може и да не разбере къде е бил проблема.
Най-големия резултат от нашите действия, с който се гордея е, че доктора напусна престижната клиника в която работеше и отвори собствена дентална практика.
По същество: първа страница на почти всички ключови думи + увеличена видимост и вече стабилен трафик към сайта от потенциални клиенти (пациенти). При изписване на имената на доктор Риахи, независимо дали на български или с латински букви, сайта им вече заема първите няколко места, измествайки много по-силния уебсайт на другата клиника.
Думите не бяха никак лесни. Някои от тях са с хиляди месечни търсения. Зъболекар - 5400, стоматолог – 2400.
Ето за 1 година, какви показатели придоби сайта според Ahrefs:
Едно от важните неща за успеха на този сайт е, че неговите собственици бяха търпеливи да дочакат резултатите. За съжаление, често се случва в България клиентите да са нетърпеливи, или да нямат достатъчно бюджет, за да стигнат до края.
За сравнение, ето как изглеждаха нещата преди половин година (снимка от сърч конзолата):
Личи си, че сме тръгнали в правилната посока, но също така става ясно, че има още доста работа...
Ето и какво сподели доктор Риахи с нас:
„Изключително съм доволен от вашата работа, за това искам да ми направите едно мобилно приложение за зъболекари (приложението всъщност е вече готово) и имам още един уебсайт, който искам да оптимизирате.“
За нас остава изключителното удовлетворение, че сме си свършили добре работата, че клиента е доволен и ще ни осигури още задачи, ще ни препоръча на приятели и колеги. Пък знае ли човек, може и да ни направи голяма отстъпка, когато решим да си оправим зъбите :)
Та там се запознах с Надя. Тя ми сподели, че имат нов сайт, който представя услугите на нейния мъж и ме помоли да помогнем с популяризирането на сайта.
Съпругът на Надя, д-р Софиен Риахи, е един от най-популярните и добри зъболекари в България. Това наистина е така, доктора е 10 кратен носител на най-престижната стоматологична награда – „Усмивка на годината“.
В самото начало ни бяха дали едни ключови думи, които според тях са най-подходящите за сайта им sofienriahi.com. По-важните от тях са зъболекар, стоматолог, фасети, керамични фасети, естетична стоматология, инвизалайн и протетика. Клиентът не винаги знае кои са правилните думи, но в този случай имаха право.
Както, може би някои от вас знаят, след появата на Google Medic Update, стана изключително трудно оптимизирането на случайни сайтове на здравна тематика. Търсачката иска да е сигурна, че зад определен здравен сайт стоят лекари и специалисти в областта, защото тази тематика пряко влияе на нашето здраве и с нея шега не бива.
Проблемът, който възникваше веднага беше, да накараме Google да повярва, че това е сайта на точно този лекар, защото той вече участваше в екипа на друга стоматологична клиника, чийто сайт е много стар и изключително силен.
Какво направихме:
1. SEO одит на сайта, който разкри всички слаби места и грешки. Дадохме анализа на компанията, която им беше изработила уебсайта. Много добри професионалисти – комуникацията с тях, се оказа истинска наслада. От тях не чухме някакви пазарлъци за нещата, които бяхме описали в одита, а само добра комуникация и коректно отношение.
Казвам го, защото ми се е случвало, когато програмистите не могат да извършат определени задания, изведнъж се превръщат в seo майстори и започват да спорят за seo, тоест, за неща които не разбират. За голямо наше удоволствие, тази фирма въобще не бяха такива. Те явно уважиха нашето професионално мнение и заедно много бързо коригирахме каквото имаше за оправяне по сайта.
2. Изработихме семантично ядро, с важните ключови думи и фрази, подходящи за уебсайта.
3. Поставихме правилни тайтъл тагове, според семантичното ядро и определихме кои страници за кои търсения ще отговарят. Може да го разгледате това на сайта, интересно е.
4. Където се налагаше редактирахме и/или добавихме още текстово съдържание.
5. Направихме минимално вътрешно свързване към по-важните страници, с избрани анкър текстове.
6. След това стартирахме off-site оптимизация.
- Първо исках да се убедя, че има Google My Business акаунт и че там всичко е коректно.
- Проверихме за лоши линкове. Имаше няколко линка общо, като половината от тях премахнахме (disavow links).
- Започнахме с линк билдинг, като не стартирахме с определен тип сайтове, ами направихме един микс в началото – директории, бизнес каталози, форумни отговори, както и няколко публикации в много силни здравни сайтове, като Framar.bg.
- Както споменах в началото, тук беше от изключително значение да се заемем и с малко брандинг (името на лекаря). Почти във всяка публикация, или в анкъра или на друго място в текста се споменава името на доктор Риахи.
- Относно стратегията ни за съдържание – на сайта те се справяха отлично, публикувайки различни казуси на пациенти, които вече са резрешили. Извън него, се опитахме да отговорим на някои интересни здравни въпроси, свързани със стоматологичните тематики, разбира се.
7. Като във всеки бизнес и при нас има някои seo малки тайни, които няма да разкрием, но те остават на разположение за нашите клиенти.
Резултати:
Както виждате, плана не е ядрена физика. Важното е да се изпълни добре, защото въпреки, че не изглежда сложен, има някои детайли, на които трябва да се обърне много сериозно, професионално внимание и да не се греши. Защото, повярвайте ми, разликата между успешна seo стратегия и наказание е съвсем малка и дори неопитно око може и да не разбере къде е бил проблема.
Най-големия резултат от нашите действия, с който се гордея е, че доктора напусна престижната клиника в която работеше и отвори собствена дентална практика.
По същество: първа страница на почти всички ключови думи + увеличена видимост и вече стабилен трафик към сайта от потенциални клиенти (пациенти). При изписване на имената на доктор Риахи, независимо дали на български или с латински букви, сайта им вече заема първите няколко места, измествайки много по-силния уебсайт на другата клиника.
Думите не бяха никак лесни. Някои от тях са с хиляди месечни търсения. Зъболекар - 5400, стоматолог – 2400.
Ето за 1 година, какви показатели придоби сайта според Ahrefs:
Едно от важните неща за успеха на този сайт е, че неговите собственици бяха търпеливи да дочакат резултатите. За съжаление, често се случва в България клиентите да са нетърпеливи, или да нямат достатъчно бюджет, за да стигнат до края.
За сравнение, ето как изглеждаха нещата преди половин година (снимка от сърч конзолата):
Личи си, че сме тръгнали в правилната посока, но също така става ясно, че има още доста работа...
Ето и какво сподели доктор Риахи с нас:
„Изключително съм доволен от вашата работа, за това искам да ми направите едно мобилно приложение за зъболекари (приложението всъщност е вече готово) и имам още един уебсайт, който искам да оптимизирате.“
За нас остава изключителното удовлетворение, че сме си свършили добре работата, че клиента е доволен и ще ни осигури още задачи, ще ни препоръча на приятели и колеги. Пък знае ли човек, може и да ни направи голяма отстъпка, когато решим да си оправим зъбите :)