Представете си следната ситуация: Установявате, че сайтът Ви се класира по една или няколко от целевите ключови думи. Повод за усмивки и вълнение, нали така? След това виждате, че страницата, която се ранква по тези ключови думи всъщност не е релевантна, не е тази, която целите да класирате или изобщо е грешната страница за конкретните ключови думи...
Често срещана ситуация, която обърква SEO специалистите, затова в тази статия ще Ви покажем няколко метода за справяне с това, как да насочвате трафика по важни за Вас ключови думи и фрази, към правилните целеви страници.
Преди всичко, най-важно е да изберете и обърнете внимание на заявките за търсене по ключови думи, които са най-важни за Вас и генерират най-много посещения (конверсии). Също така, обърнете внимание на URL адресите, които получават най-много трафик и направете съпоставка доколко ключовите думи и класираните URL адреси кореспондират по важност и релевантност.
*примерът е с илюстративна цел, която изключва месечни търсения и конкуренция
Да започнем оттук.
Нека разгледаме топ 3 в SERP-a по търсене “очила с метални рамки”. Виждаме два онлайн магазина и статия от специализиран сайт за оптика. С тази фраза, очевидно показваме намерението си, че търсим очила с метални рамки.
Забележете третия резултат. Ранква се по ключовата фраза, която дори не е спомената в целевата страница, освен това, на първи поглед не се вижда дали въобще предлагат такъв тип рамки.
Това е нагледен пример как една грешна страница може да се класира по важни ключови думи, от което следват няколко извода:
Да си в топ 3 и да не предоставяш на потребителя това, което търси е убийствено за CTR-a, което пък е силно негативен поведенчески сигнал (За справка: Google RankBrain);
Така нареченият pogo-sticking (влизане в определен сайт от SERP-a и моменталното му напускане, в следствие на нерелевантна информация), може да повлияе негативно на цялостното класиране на сайта;
Нереализираният и нетаргетираният трафик води до загуба на конверсии. Не един път се е случвало вторият или третият резултат по дадено търсене да осъществява повече конверсии, именно заради релевантността, която предоставя на потребителите.
Ето и как можете да се справите с този проблем, ако Google класира грешната страница по важните ключови думи, които могат да ви донесат посещения и дивиденти.
Едно от първите и най-важните неща е да проверите дали дадения сайт изобщо има подходяща целева страница по търсенето, по което се класира грешната такава. За тази цел използвайте оператора site:
В нашия случай, правим следното търсене:
“site:brandsoutlet.bg очила с метални рамки” (без кавичките)
Преглеждам резултатите и забелязвам, че повечето от тях са продукти, на които в описанието присъства “Материал: метал”, но тъй като това е онлайн магазин, нас ни интересува да класираме релевантна категорийна страница.
В случая, намирам такава страница, но тя е на определен бранд, което не върши работа. Изводът е, че:
А) На сайта не съществува релевантна страница, която да отговаря на съответното търсене. Ако не сте отговорни за съдържанието на сайта, говорете с екипа, който го поддържа и предложете създаването на такава страница.
Нека не забравяме, че в нашия пример, в категорията са смесени както мъжки, така и женски рамки, което може да доведе до създаването на две коренно различни лендинг страници.
Б) Съществува релевантна страница, но тя има проблеми с обхождането, индексирането, съдържанието или входящите към нея връзки. В този случай не е така, но би могло да бъде.
Както знаем, проблемът с обхождането и индексирането може да бъде причинен от директиви в robots.txt или meta robots таг (noindex).
Проблемът с обхождането на съдържанието, може да се състои в това, че Google не може да го парсне. Ето и няколко примера за това: съдържанието е под формата на изображение, генерира се от сложен JavaScript framework, зарежда се постфактум чрез Ajax или нещо друго, което Google не може да достъпи.
Друг основен проблем е, ако имате страница за “очила с метални рамки”, но на нея няма
- Достатъчно съдържание по темата;
- Достатъчно уникално съдържание;
- Достатъчно съдържание с добавена стойност.
В тази ситуация Google също няма да добави тежест към конкретната страница, съответно и да я класира подобаващо.
Проблемът може да е и във връзките. Страницата може да няма достатъчно входящи линкове, както външни, така и вътрешни, които да подскажат и покажат на Google защо тази страница е важна и за какво се отнася.
В) Възможно е проблемът да се корени във всички от гореизброените неща, но за нещастие има и трети вариант, а това е някоя друга страница от сайта да превъзхожда тази, която ни се иска да класираме по желаните ключови думи.
Представете си, че имаме страница за “женски рамки за очила”, която е богата на съдържание и там се споменава за “метални рамки”, “алуминиеви рамки”, какви са преимуществата им, защо да изберем точно такъв тип продукт и т.н.
Ако тази страница има и входящи връзки от други сайтове които са със силни SEO показатели, много е вероятно тя да се класира над тази, която искате да се класира.
Но не забравяйте, че причината може да бъде и в неправилния вътрешен линк билдинг. Ако целевата Ви страница не е правилно линкната от други релевантни страници, губите потенциални позиции в SERP-a. Затова - периодично проверявайте вътрешната свързаност в сайта си.
Ако нямате такава, създайте страница, която отговаря на кореспондиращите ключови думи. За целта, тази страница трябва да бъде подсилена със съответните ранкнинг сигнали:
Съдържание - имам предвид ключови думи. Също така - свързани фрази към тези ключови думи (LSI). Говорим за уникалност на съдържанието, добавена стойност, както и…
Вътрешна свързаност - преглеждайки линк профила на Вашия сайт, бъдете сигурни, че сте проверили както външните, така и вътрешните линкове. Вътрешната свързаност на страниците не е по-маловажна. Уверете се, че всеки линк сочи натам, накъдето е необходимо и полезно да сочи.
Потребителска информация - Всички знаем, че Google отчита в детайли поведенческите фактори на потребителя, с което може да се спекулира доста относно елементите, които са включени в класирането на даден сайт. Срещали сме доста случаи, в които поведенческите фактори са основен елемент, както и обратното. Затова, потребителят и потребителската информация са нещо, на което трябва да обръщате специално внимание.
Например, ако забележите, че страницата Ви за “очила с метални рамки”, получава по-малко посещения и конверсии, има висока степен на отпадане (bounce rate), спрямо страницата “женски рамки за очила”, разбира се че ще трябва да поработите над тази лендинг страница.
Входящи линкове - Преглеждайки Ahrefs, SEM Rush, Majestic и други подобни инструменти, запитайте се и анализирайте: Дали целевата ми страница получава правилните входящи линкове? Дали не трябва да изградя нови и по-силни такива? Дали не трябва да пренасоча някои от вече съществуващите?
Това е нещо доста нетипично и нестандартно за SEO средите. Тук ще пиша за понижаване на класирането на страницата, която не искаме да бъде на мястото на правилната в SERP-a, защото тя не е подходящата за там.
Въпреки че е методът е нестандартен, ето какви мерки бих предприел:
А) Бих премахнал конкретни ключови думи и свързани фрази, така че да е по-трудно на търсещите машини да “разберат” за какво се отнася конкретната страница.
В нашия случай, ако видя, че имам филтър “метал”, бих го забранил за индексиране, или бих го направил като хипервръзка от изображение (без насочващ алт таг).
Б) Другото, и по-важното нещо, което бих направил е, да проверя вътрешната свързаност на сайта, съответно да редактирам връзките, които сочат към нерелевантната страница. Ако установя, че имам връзки, които сочат към целевата страница с неподходящ анкър, то той трябва да бъде променен.
В) Следващият етап е да проверя външните линкове към целевата страница. Има вероятност различни източници (форуми, блогове) да са ме линкнали в грешен контекст и с неточни анкъри.
В тази ситуация, бих се свързал с тях, за да им кажа “благодаря, че линквате към мен, но тази страница не е релевантна”, или “благодаря за линка, но ще е по-полезен, ако води към тази страница <линк>”.
При наш клиент, с онлайн магазин за бебешки стоки, има страница, която е изключително интересна и информативна, с важна информация за столчета за кола: https://moebebe.com/shopping-help-stolcheta-za-kola. Респективно тази страница се класира на това търсене, а важната категорийна страница https://moebebe.com/stolcheta-za-kola не се класира, защото другата й пречи и Google я предпочита, заради по-богатото съдържание.
Ние взехме малко драстично, но много ефективно решение. Сложихме каноникъл релация (rel=canonical) на сегашната страница към важната, която искахме да се класира. Освен това сложихме и вътре в самата страница един линк към категорийната, защото е супер релевантна и поради още няколко причини, за които можете да прочетете тук.
Наложи се да вземем такова рязко и малко неестествено решение, поради това, че нищо от писанията по горе нямаше да проработи в този случай.
Резултата: на втория ден след нашите действия, правилната страница започна да се класира по това търсене.
Накрая, но не на последно място, ще разнищим какъв е изходът от ситуацията, ако никой от горните методи не Ви върши работа.
Въпреки че е краен вариант, последният изход е 301 redirect. Нека наречем нерелевантната страница, която се класира по целевите ключови думи “X”.
Създаваме нова страница (нека я наричаме “Y”).
Взимаме съдържанието от “X” изцяло го пресъздаваме, пренаписваме и въвеждаме на страница “Y” (съобразено с ключовите фрази и думите, по които искаме да се класираме).
Създаваме 301 редирект от “X” към “Y”. По този начин, насочваме търсачките към новата, богата на съдържание страница, която таргетира целевите ключови думи.
От друга страна, старата страница “X” трябва да я пресъздадем, но на нов адрес и с ново съдържание. Google не бива да отчита, че редиректнатата страница е със същото съдържание.
Новата страница “X” трябва да е с различно съдържание, наситеност на ключови думи и малко по-различни on-page фактори.
Когато пресъздавате тази страница, постарайте се да е различна и строго таргетирана, за да няма конфликти с пренасочената такава.
Това е проблем, който сме изследвали доста през годините. Но за съжаление, резултатите са странни и непостоянни.
При нов сайт би трябвало да е по-лесно да си направите нещата, както трябва.
Не слагайте много линкове към началната страница. Нийл Пател беше казал някъде за съотношение 20% към началната - 80% към вътрешните страници. Може и да не го спазвате точно така, но… схванахте идеята.
Анкър текстовете към основната страница трябва да са изключително преобладаващи брандови и вариации на домейна.
Не слагайте огромни текстове на началната ви страница. Тя е нещо като врата, на която пише кой е тук и какво предлага той. Не е пенкелер. Ако искате нещо, то тя е като гара разпределителна - от нея лесно би трябвало да може да се ходи там, на където сте се запътили.
Всъщност, не слагайте самоцелно огромни текстове и на другите страници, с мисълта, че това ще помогне за по-добро класиране. Би могло, но само и единствено, ако това, което сте написали не може да се каже с по-малко думи.
Мисълта ми е, че ако ще преразказвате всеки 2 изречения по различен начин, то Google бързо ще разбере какво сте направили, ще класифицира съдържанието като не особено качествено и никога няма да постигнете целта си.
Друга функция на началната страница е да представлява бранда. Тоест, тя трябва да се класира по брандови търсения. Не наблягайте там на ключовата дума, за която си имате отделна страница. Забележете, че казах “не наблягайте”, а не “не споменавайте”.
Ако бизнеса ви се занимава само с интериорен дизайн например, то това няма как да не се спомене на основната страница.
Преди няколко години имахме клиент, чиито уеб сайт ние изработихме и след това оптимизирахме по важна за неговия бизнес ключова фраза, за която сайта си имаше отделна страница, като услуга, която предлага.
Бизнесът беше от този тип, какъвто пример дадох малко по-горе, с една важна услуга, която не може да не се спомене и на началната страница. Спомням си че тогава реших, че ще оптимизираме главно вътрешната страница, която беше чудесна - с доста текстово съдържание, изображения от клиента, обяснения, дори имаше и видео.
Нямах съмнения, знаех че бързо ще се справим - така и стана. За сравнително кратко време сайта излезе на 1-ва страница по важната услуга. Странното беше, че се класираше по това търсене с началната страница…въпреки, че бяхме направили всичко, както трябва, в полза на вътрешната! И до ден днешен е така….
Сега, Google подтискат началната страница, за да не може да се класира по различни фрази, за които имате вътрешни страници. Но въпреки това, всичко е възможно...
Тук вече е по-трудно. При стария сайт, доста често се наблюдават остарели и грешни (изхождайки от днешните изисквания) решения.
Почти винаги началната страница на стари уеб сайтове е най-силната и е тази, към която са насочени повечето изходящи хипервръзки. Но, както вече знаем, за оптимизирането по ключови думи трябва да има отделни, конкретни страници, които чудесно да отговорят на точно това търсене и ако някой попадне на тях, да остане доволен от това, а не да си помисли: тази страница не ми предоставя това, което аз търся.
От тук идват и проблемите. Ако сайта вече има подходяща страница, за която да се класира по конкретна ключова дума, то тя ще бъде много по-слаба от началната.
Можете да се опитате да прехвърлите някои от най-подходящите линкове към нея. Можете да промените анкър текстовете на други, които са по-подходящи да сочат към началната, но досега са били с грешна котва, която е спомогнала за класирането по тази дума. Всичко това може да се направи, ако имате начин за достъп и редакция в чуждите сайтове, които линкват към вас.
Осигурете нови връзки, от външни, силни и релевантни сайтове към правилната страница. Помислете и за анкър текстовете и не прекалявайте с точното съвпадение.
Можете да осигурите (според вътрешната структура) тематични вътрешни връзки към важната страница. Както и да се възползвате и от останалите съвети в началото на статията.
Разбира се, както видяхме от някои примери, това съвсем не ви гарантира, че правилната страница ще започне да се класира по определеното за нея търсене.
Всъщност, решението е много просто. Оптимизирайте и двете страници, но наблягайте на правилната. “Най-лошите” варианти са да продължава да се класира началната страница, което може и да не е огромен проблем.
Друго, което може да се случи е, да започнат да се класират и двете страници, без това да ви донесе някакви негативи - все пак сте направили всичко, което трябва и според изискванията на търсачката…
Успех!
Често срещана ситуация, която обърква SEO специалистите, затова в тази статия ще Ви покажем няколко метода за справяне с това, как да насочвате трафика по важни за Вас ключови думи и фрази, към правилните целеви страници.
Преди всичко, най-важно е да изберете и обърнете внимание на заявките за търсене по ключови думи, които са най-важни за Вас и генерират най-много посещения (конверсии). Също така, обърнете внимание на URL адресите, които получават най-много трафик и направете съпоставка доколко ключовите думи и класираните URL адреси кореспондират по важност и релевантност.
*примерът е с илюстративна цел, която изключва месечни търсения и конкуренция
Да започнем оттук.
Нека разгледаме топ 3 в SERP-a по търсене “очила с метални рамки”. Виждаме два онлайн магазина и статия от специализиран сайт за оптика. С тази фраза, очевидно показваме намерението си, че търсим очила с метални рамки.
Забележете третия резултат. Ранква се по ключовата фраза, която дори не е спомената в целевата страница, освен това, на първи поглед не се вижда дали въобще предлагат такъв тип рамки.
Това е нагледен пример как една грешна страница може да се класира по важни ключови думи, от което следват няколко извода:
Да си в топ 3 и да не предоставяш на потребителя това, което търси е убийствено за CTR-a, което пък е силно негативен поведенчески сигнал (За справка: Google RankBrain);
Така нареченият pogo-sticking (влизане в определен сайт от SERP-a и моменталното му напускане, в следствие на нерелевантна информация), може да повлияе негативно на цялостното класиране на сайта;
Нереализираният и нетаргетираният трафик води до загуба на конверсии. Не един път се е случвало вторият или третият резултат по дадено търсене да осъществява повече конверсии, именно заради релевантността, която предоставя на потребителите.
Ето и как можете да се справите с този проблем, ако Google класира грешната страница по важните ключови думи, които могат да ви донесат посещения и дивиденти.
Стъпка 1: Опитайте се да установите основната причина
Едно от първите и най-важните неща е да проверите дали дадения сайт изобщо има подходяща целева страница по търсенето, по което се класира грешната такава. За тази цел използвайте оператора site:
В нашия случай, правим следното търсене:
“site:brandsoutlet.bg очила с метални рамки” (без кавичките)
Преглеждам резултатите и забелязвам, че повечето от тях са продукти, на които в описанието присъства “Материал: метал”, но тъй като това е онлайн магазин, нас ни интересува да класираме релевантна категорийна страница.
В случая, намирам такава страница, но тя е на определен бранд, което не върши работа. Изводът е, че:
А) На сайта не съществува релевантна страница, която да отговаря на съответното търсене. Ако не сте отговорни за съдържанието на сайта, говорете с екипа, който го поддържа и предложете създаването на такава страница.
Нека не забравяме, че в нашия пример, в категорията са смесени както мъжки, така и женски рамки, което може да доведе до създаването на две коренно различни лендинг страници.
Б) Съществува релевантна страница, но тя има проблеми с обхождането, индексирането, съдържанието или входящите към нея връзки. В този случай не е така, но би могло да бъде.
Както знаем, проблемът с обхождането и индексирането може да бъде причинен от директиви в robots.txt или meta robots таг (noindex).
Проблемът с обхождането на съдържанието, може да се състои в това, че Google не може да го парсне. Ето и няколко примера за това: съдържанието е под формата на изображение, генерира се от сложен JavaScript framework, зарежда се постфактум чрез Ajax или нещо друго, което Google не може да достъпи.
Друг основен проблем е, ако имате страница за “очила с метални рамки”, но на нея няма
- Достатъчно съдържание по темата;
- Достатъчно уникално съдържание;
- Достатъчно съдържание с добавена стойност.
В тази ситуация Google също няма да добави тежест към конкретната страница, съответно и да я класира подобаващо.
Проблемът може да е и във връзките. Страницата може да няма достатъчно входящи линкове, както външни, така и вътрешни, които да подскажат и покажат на Google защо тази страница е важна и за какво се отнася.
В) Възможно е проблемът да се корени във всички от гореизброените неща, но за нещастие има и трети вариант, а това е някоя друга страница от сайта да превъзхожда тази, която ни се иска да класираме по желаните ключови думи.
Представете си, че имаме страница за “женски рамки за очила”, която е богата на съдържание и там се споменава за “метални рамки”, “алуминиеви рамки”, какви са преимуществата им, защо да изберем точно такъв тип продукт и т.н.
Ако тази страница има и входящи връзки от други сайтове които са със силни SEO показатели, много е вероятно тя да се класира над тази, която искате да се класира.
Но не забравяйте, че причината може да бъде и в неправилния вътрешен линк билдинг. Ако целевата Ви страница не е правилно линкната от други релевантни страници, губите потенциални позиции в SERP-a. Затова - периодично проверявайте вътрешната свързаност в сайта си.
Стъпка 2: Създайте релевантна страница
Ако нямате такава, създайте страница, която отговаря на кореспондиращите ключови думи. За целта, тази страница трябва да бъде подсилена със съответните ранкнинг сигнали:
Съдържание - имам предвид ключови думи. Също така - свързани фрази към тези ключови думи (LSI). Говорим за уникалност на съдържанието, добавена стойност, както и…
Вътрешна свързаност - преглеждайки линк профила на Вашия сайт, бъдете сигурни, че сте проверили както външните, така и вътрешните линкове. Вътрешната свързаност на страниците не е по-маловажна. Уверете се, че всеки линк сочи натам, накъдето е необходимо и полезно да сочи.
Потребителска информация - Всички знаем, че Google отчита в детайли поведенческите фактори на потребителя, с което може да се спекулира доста относно елементите, които са включени в класирането на даден сайт. Срещали сме доста случаи, в които поведенческите фактори са основен елемент, както и обратното. Затова, потребителят и потребителската информация са нещо, на което трябва да обръщате специално внимание.
Например, ако забележите, че страницата Ви за “очила с метални рамки”, получава по-малко посещения и конверсии, има висока степен на отпадане (bounce rate), спрямо страницата “женски рамки за очила”, разбира се че ще трябва да поработите над тази лендинг страница.
Входящи линкове - Преглеждайки Ahrefs, SEM Rush, Majestic и други подобни инструменти, запитайте се и анализирайте: Дали целевата ми страница получава правилните входящи линкове? Дали не трябва да изградя нови и по-силни такива? Дали не трябва да пренасоча някои от вече съществуващите?
Стъпка 3: Понижете степента на стойността на нерелевантната страница
Това е нещо доста нетипично и нестандартно за SEO средите. Тук ще пиша за понижаване на класирането на страницата, която не искаме да бъде на мястото на правилната в SERP-a, защото тя не е подходящата за там.
Въпреки че е методът е нестандартен, ето какви мерки бих предприел:
А) Бих премахнал конкретни ключови думи и свързани фрази, така че да е по-трудно на търсещите машини да “разберат” за какво се отнася конкретната страница.
В нашия случай, ако видя, че имам филтър “метал”, бих го забранил за индексиране, или бих го направил като хипервръзка от изображение (без насочващ алт таг).
Б) Другото, и по-важното нещо, което бих направил е, да проверя вътрешната свързаност на сайта, съответно да редактирам връзките, които сочат към нерелевантната страница. Ако установя, че имам връзки, които сочат към целевата страница с неподходящ анкър, то той трябва да бъде променен.
В) Следващият етап е да проверя външните линкове към целевата страница. Има вероятност различни източници (форуми, блогове) да са ме линкнали в грешен контекст и с неточни анкъри.
В тази ситуация, бих се свързал с тях, за да им кажа “благодаря, че линквате към мен, но тази страница не е релевантна”, или “благодаря за линка, но ще е по-полезен, ако води към тази страница <линк>”.
Стъпка 4: Релация Каноникъл
При наш клиент, с онлайн магазин за бебешки стоки, има страница, която е изключително интересна и информативна, с важна информация за столчета за кола: https://moebebe.com/shopping-help-stolcheta-za-kola. Респективно тази страница се класира на това търсене, а важната категорийна страница https://moebebe.com/stolcheta-za-kola не се класира, защото другата й пречи и Google я предпочита, заради по-богатото съдържание.
Ние взехме малко драстично, но много ефективно решение. Сложихме каноникъл релация (rel=canonical) на сегашната страница към важната, която искахме да се класира. Освен това сложихме и вътре в самата страница един линк към категорийната, защото е супер релевантна и поради още няколко причини, за които можете да прочетете тук.
Наложи се да вземем такова рязко и малко неестествено решение, поради това, че нищо от писанията по горе нямаше да проработи в този случай.
Резултата: на втория ден след нашите действия, правилната страница започна да се класира по това търсене.
Стъпка 5: Ако нищо от гореизброените не работи
Накрая, но не на последно място, ще разнищим какъв е изходът от ситуацията, ако никой от горните методи не Ви върши работа.
Въпреки че е краен вариант, последният изход е 301 redirect. Нека наречем нерелевантната страница, която се класира по целевите ключови думи “X”.
Създаваме нова страница (нека я наричаме “Y”).
Взимаме съдържанието от “X” изцяло го пресъздаваме, пренаписваме и въвеждаме на страница “Y” (съобразено с ключовите фрази и думите, по които искаме да се класираме).
Създаваме 301 редирект от “X” към “Y”. По този начин, насочваме търсачките към новата, богата на съдържание страница, която таргетира целевите ключови думи.
От друга страна, старата страница “X” трябва да я пресъздадем, но на нов адрес и с ново съдържание. Google не бива да отчита, че редиректнатата страница е със същото съдържание.
Новата страница “X” трябва да е с различно съдържание, наситеност на ключови думи и малко по-различни on-page фактори.
Когато пресъздавате тази страница, постарайте се да е различна и строго таргетирана, за да няма конфликти с пренасочената такава.
Какво се прави ако началната страница се класира, вместо тази, която трябва?
Това е проблем, който сме изследвали доста през годините. Но за съжаление, резултатите са странни и непостоянни.
Когато имате нов уеб сайт
При нов сайт би трябвало да е по-лесно да си направите нещата, както трябва.
Не слагайте много линкове към началната страница. Нийл Пател беше казал някъде за съотношение 20% към началната - 80% към вътрешните страници. Може и да не го спазвате точно така, но… схванахте идеята.
Анкър текстовете към основната страница трябва да са изключително преобладаващи брандови и вариации на домейна.
Не слагайте огромни текстове на началната ви страница. Тя е нещо като врата, на която пише кой е тук и какво предлага той. Не е пенкелер. Ако искате нещо, то тя е като гара разпределителна - от нея лесно би трябвало да може да се ходи там, на където сте се запътили.
Всъщност, не слагайте самоцелно огромни текстове и на другите страници, с мисълта, че това ще помогне за по-добро класиране. Би могло, но само и единствено, ако това, което сте написали не може да се каже с по-малко думи.
Мисълта ми е, че ако ще преразказвате всеки 2 изречения по различен начин, то Google бързо ще разбере какво сте направили, ще класифицира съдържанието като не особено качествено и никога няма да постигнете целта си.
Друга функция на началната страница е да представлява бранда. Тоест, тя трябва да се класира по брандови търсения. Не наблягайте там на ключовата дума, за която си имате отделна страница. Забележете, че казах “не наблягайте”, а не “не споменавайте”.
Ако бизнеса ви се занимава само с интериорен дизайн например, то това няма как да не се спомене на основната страница.
Преди няколко години имахме клиент, чиито уеб сайт ние изработихме и след това оптимизирахме по важна за неговия бизнес ключова фраза, за която сайта си имаше отделна страница, като услуга, която предлага.
Бизнесът беше от този тип, какъвто пример дадох малко по-горе, с една важна услуга, която не може да не се спомене и на началната страница. Спомням си че тогава реших, че ще оптимизираме главно вътрешната страница, която беше чудесна - с доста текстово съдържание, изображения от клиента, обяснения, дори имаше и видео.
Нямах съмнения, знаех че бързо ще се справим - така и стана. За сравнително кратко време сайта излезе на 1-ва страница по важната услуга. Странното беше, че се класираше по това търсене с началната страница…въпреки, че бяхме направили всичко, както трябва, в полза на вътрешната! И до ден днешен е така….
Сега, Google подтискат началната страница, за да не може да се класира по различни фрази, за които имате вътрешни страници. Но въпреки това, всичко е възможно...
Когато имате стар уеб сайт
Тук вече е по-трудно. При стария сайт, доста често се наблюдават остарели и грешни (изхождайки от днешните изисквания) решения.
Почти винаги началната страница на стари уеб сайтове е най-силната и е тази, към която са насочени повечето изходящи хипервръзки. Но, както вече знаем, за оптимизирането по ключови думи трябва да има отделни, конкретни страници, които чудесно да отговорят на точно това търсене и ако някой попадне на тях, да остане доволен от това, а не да си помисли: тази страница не ми предоставя това, което аз търся.
От тук идват и проблемите. Ако сайта вече има подходяща страница, за която да се класира по конкретна ключова дума, то тя ще бъде много по-слаба от началната.
Можете да се опитате да прехвърлите някои от най-подходящите линкове към нея. Можете да промените анкър текстовете на други, които са по-подходящи да сочат към началната, но досега са били с грешна котва, която е спомогнала за класирането по тази дума. Всичко това може да се направи, ако имате начин за достъп и редакция в чуждите сайтове, които линкват към вас.
Осигурете нови връзки, от външни, силни и релевантни сайтове към правилната страница. Помислете и за анкър текстовете и не прекалявайте с точното съвпадение.
Можете да осигурите (според вътрешната структура) тематични вътрешни връзки към важната страница. Както и да се възползвате и от останалите съвети в началото на статията.
Разбира се, както видяхме от някои примери, това съвсем не ви гарантира, че правилната страница ще започне да се класира по определеното за нея търсене.
Какво да направим когато всичко сме опитали, но не се получава?
Всъщност, решението е много просто. Оптимизирайте и двете страници, но наблягайте на правилната. “Най-лошите” варианти са да продължава да се класира началната страница, което може и да не е огромен проблем.
Друго, което може да се случи е, да започнат да се класират и двете страници, без това да ви донесе някакви негативи - все пак сте направили всичко, което трябва и според изискванията на търсачката…
Успех!