Как да насочим Гугъл да класира напред определена страница по конкретни ключови думи

| Публикувана на
kak-da-pomognem-na-google-s-klasiraneto-v-topa
За да разберем най-добре целия процес, е хубаво да започнем от началото:

Как работи алгоритъмът за подреждане на резултатите в Google?

Кои са важните ранкинг фактори?


Има стотици/хиляди фактори за класиране. Google не ни казва какви са те в подробности, само ни дава насоки, посредством своите основни упътванияSEO Гайд и как работи търсачката.

От тях разбираме, че Google групира тези ранкинг фактори: съдържание, актуалност, качество, бързина, RankBrain, входящи линкове, структурирани данни ... и други.

Тези седем са реални фактори за класиране, на които можем да разчитаме (не са подредени по важност).

Всеки фактор включва множество сигнали, например "качеството", включва вътрешния PageRank, но също така съдържа и други сигнали, а "структурираните данни" включват не само Schema.org, но и таблици, списъци, семантичен HTML5 и със сигурност няколко други.

Google изчислява определен резултат (аз го наричам сила на страница/сайт) за всяка една страница, опирайки се на всеки от факторите за класиране.

резултати въз основа на различни ранкинг фактори
нещо такова

Разбира се, тези цифри, тук в тази статия са абсолютно хипотетични.


Как факторите за класиране допринасят за общия резултат?


Google взема индивидуалните резултати за коефициент на класиране и ги комбинира, за да изчисли общия резултат. На английски се използва думата Bid (предложение, оферта).

Например, въз основа на ранкинг факторите, алгоритъмът прави оферта на определена страница, къде точно ще се класира, по дадена дума (фраза) в SERP-а.

Важното е, че общата оферта се изчислява чрез умножаване на тези резултати. 

нещо такова

Google има изключително висок таван на максимална оценка за определена страница. Това означава, че търсачката може да продължи да добавя повече фактори и няма да има нужда да прекроява съществуващите резултати, за да направи място за новите.


Внимавайте – един единствен нисък резултат може да убие цялостното класиране


Фактът, че общият резултат се изчислява чрез умножение, е феноменална идея. Защо? Защото всеки един резултат (по определен ранкинг фактор) под 1, сериозно ще затрудни тази оферта, независимо от другите резултати. Тоест, силно ще дръпне страницата назад в класирането.



Погледнете как резултатът само на един фактор е паднал малко под 1. Това е достатъчно, за да прати тази страница далеч назад в класирането - вижте как това силно повлиява на общия резултат.

Ако съберете достатъчно точки (колкото имат тези на първата страница от търсенето), то тогава най-добрите резултати (да кажем 15) се изпращат към втори алгоритъм, предназначен да прецизира класирането и да премахне всички неприемливи резултати, които щъкат из мрежата.

Ако вторият алгоритъм прецени, че вашият резултат е истински и си заслужава потребителите да го видят на 1-ва страница, тогава вече измествате някой, който отива назад, и заемате заветната, така желана позиция.

Как може да помогнете и ускорите този процес

1. Тайтъл таг


Тайтълът е един от най-силните ранкинг фактори. Той има и някои изисквания - впишете важната ключова дума (фраза) там, но не я повтаряйте. Има и лимит на символите, около 50–60 знака. Ако държите заглавията си под 60 знака, едно изследване на Moz предполага, че можете да очаквате около 90% от заглавията ви да се покажат правилно.

2. Мета дескрипшън таг


Мета дескрипшън тагът не е пряк ранкинг фактор, но пък той силно може да повлияе върху степента на кликаемост (CTR), а това от своя страна да окаже влияние върху подредбата в класирането.

Нека да го кажа така - ако успеете да разбуните любопитството и желанието на потребителя да кликне върху вашия резултат, подтикнат от мета описанието, значи сте си свършили добре работата с него.

В описателния мета таг също трябва да присъства важната ключова дума или фраза (въпреки комплексните алгоритми, разбиращи все по-правилно семантичните вариации). В противен случай може Google да не намери толкова добра релевантност и сам да си избере част от текста на страницата за мета дескрипшън, тотално пренебрегвайки този, който сте му подали.

3. Подзаглавия (H хединги)


Джон Мюлер каза, че таговете могат да помогнат на Google да определи кои части от съдържанието вървят заедно. Ние знаем, че Google използва H хедингите, за да разбере по-добре контекста, като например „кои части от текста сформират едно цяло“, така че това определено би помогнало за по-добро класиране.

Дори той признава, че са ранкинг фактор, макар и от най-слабите.

4. Текстово съдържание


Обикновено една страница не се класира само на 1 дума, ами на много. И повечето са доста релевантни. За да помогнете на този процес, е хубаво фразите, на които искате да се класира, да ги има написани в текста.

Например, имате страница, която искате да класирате напред по думите зъболекар, стоматолог и зъболекарски кабинет. Както става ясно, не може всичко да сложите в тайтъл тага. Затова ще се погрижите тези ключови думи да присъстват в самото текстово съдържание на страницата. Разбира се, трябва да бъде написано интересно, информативно и разбираемо, а не някакси нагодено специално за SEO.

пример

Ако преди години години това е работело, то сега почти със сигурност ще ви донесе наказание. Това се нарича пренасищане с ключови думи и е едно от важните неща, които трябва да запомните и да избягвате.

В зависимост от дължината на текста, но все пак разположете на няколко места важните ключови думи, без да прекалявате. Ботът ще търси релевантност, той ще иска да е сигурен, че в тази статия става дума за Google, SEO, класиране, ранкинг фактори, а не за бебешки колички. И след като намери тази релевантност, това ще му помогне да класира страницата по правилните ключови думи.

Това е един чудесен инструмент за намиране на семантично подобни думи.

За максимални резултати, се възползвайте от всички възможности на семантичните варианти, доброто форматиране и все пак текстът трябва да бъде написан така, че поне да не се замислят потребителите, че звучи странно и не им допада.

Това проучване на Backlinko показва, че колкото по-дълъг е даден текст, толкова е по-вероятно да се класира по-напред. И респективно - такава публикация ще се класира на много повече ключови думи, в сравнение с по-къса.

5. Техническо SEO


Така нареченото on-site SEO, въпреки че повечето сайтове най-вероятно нямат подобни големи проблеми, то ако се борите за челни позиции, задължително трябва да му обърнете внимание. Защото, ако не е както трябва, може изцяло да съсипе доброто класиране на вашия сайт.

По-конкретно, ето три неща, за които да следите.

Първото нещо, което препоръчвам, е да проверите двукратно дали вашият сайт е 100% оптимизиран за мобилни устройства.

Не е трудно, все пак сме 2019 година.

Всичко, което трябва да направите, е да използвате URL адрес от уеб сайта си в инструмента за мобилно тестване на Google.

мобилно тестване

Ако виждате зеления надпис, значи всичко би трябвало да е наред.

удобна за мобилни устройства
В противен случай, има много за оправяне:

неудобна за мобилни устройства

Второто нещо, което ви съветвам, е да проверите колко бързо се зарежда вашият сайт.

Page Speed-a не е от най-значимите ранкинг фактори, но ако сайтът ви се зарежда за 8 секунди, със сигурност няма да сте измежду първенците.

Така че, обърнете му сериозно внимание, тествайте и със следните инструменти:
webpagetest.org, gtmetrix.com, и вземете мерки ако е необходимо.

Третият ми съвет към вас е, обърнете внимание на Сърч конзолата.

Отидете на Индекс > Покритие:

покритие в конзолата

Ако Google има проблеми с индексирането на вашия сайт, те ще ви уведомят тук.

грешки в покритието

Ако виждате нещо такова, то задължително трябва да оправите проблемите.


6. Алгоритъмът RankBrain

Намалете степента на отпадане


Защо това е толкова важно?

Google не обича да вижда хора, които кликат на определен сайт,... и бързо се връщат към резултатите от търсенето. Това е ясен сигнал за търсачката, че хората не са доволни. И ако потребителите не са доволни, можете да се сбогувате с доброто класиране.

Излишно е да казвам че, да осигурите съдържание, което да отговаря на намерението на потребителя, е ВЕЛИК начин за подобряване степента на отпадане.

В крайна сметка вие давате на търсещия това, което търси. Защо да не се задържат на сайта ви?

Освен намерение за търсене, има няколко прости неща, които можете да направите, за да подобрите степента на отпадане на сайта си.

Първо препоръчвам да разгледате секцията „Above The Fold“ на вашия сайт. Нещата, които се виждат като се отвори дадена страница, без да се скролира.

Според моя опит, хората решават дали да потърсят друг резултат или не до голяма степен от това, което виждат тук.

Първото нещо, което можете да направите, за да подобрите вашата "видима зона" е да избутате важното си съдържание до върха. По този начин търсещите в Google могат лесно да намерят това, което търсят.

Друго, което може да ви помогне, е да структурирате страницата си, така че да е лесно хората да намерят това, което търсят. Става дума за големи статии (или друго обемисто съдържание), в които можете да сложите линкове към всяко едно заглавие. Това е много удобно и спестява страшно скролиране.

Последно, но не и по важност - разнообразете с хубави изображения, видеа, чартове, инфографики и въобще всякаква форма на визуално съдържание.

Това прави съдържанието ви по-убедително и по-лесно за разбиране и възприемане. Много е ефективно за намаляне степента на отпадане.


Търсене по определени ключови думи и време, прекарано на сайта


Един от силните ранкинг фактори - потребителското поведение, дори още преди да са отишли на сайта ви.

Ако някой търси в Google по определена ключова дума (фраза), след това кликне на вашия резултат и се задържи в сайта, зачете се, отвори други страници и въобще направи действия, които недвусмислено да покажат на търсачката, че търсещият е доволен от това, че е попаднал на точно този резултат - това може да ви помогне много по пътя към върха.

От тук следва, че всички непряки фактори за ранкиране, като мета дескрипшъна например, които могат силно да повлияят на степента на кликаемост, всъщност биха могли да бъдат много ползотворни за вашия уеб сайт.


7. Публикувайте изключително висококачествено и полезно съдържание

висококачествено съдържание

И макар това да е вярно, също е супер трудно да се предприемат конкретни действия.

(В крайна сметка, какво всъщност означава "висококачествено съдържание"?)

Така че да, вие искате да публикувате страхотни неща на вашия сайт.

Но това трябва да бъде типът висококачествено съдържание, което хората споделят в социалните мрежи ... и да слагат линкове към него.

Това е така, защото, както може би вече знаете, алгоритъмът на Google до голяма степен се основава на входящи хипервръзки.

Колкото повече връзки има вашия сайт, толкова е по-вероятно да се класира по-напред. И най-добрият начин за изграждане на линкове е точно по този начин. Публикувайте съдържание, към което хората с удоволствие ще линкват. Разбира се, това за българския интернет е малко условно и трудно, но не е невъзможно, вече съм давал истински примери за обратното.

8. Изграждайте линкове към своя уеб сайт


Да, тази точка е свързана с предишната, но понеже не е добре да се разчита само на хората и да се молим те да видят отнякъде и да харесат нещата, които им предоставяме, то най-добре е и ние да осигурим малко качествени връзки.

Това е в лек разрез с правилата на Google, в които се казва, че не трябва да се купуват връзки. Добре, но като публикуваме нещо в собствената си фейсбук страница, това пак е линк от друг сайт. Ами ако сме собственици на доста сайтове и медии (както е в нашия случай), в които пак бихме могли да си сложим линкове? Ами ако пишем на блогъри, покажем им наш чудесен материал и ги помолим да го линкнат и те го направят?

Всичко това не е купуване на връзки. Как може Гугъл да разбере кое е? Така че, спокойно и с усмивка пренебрегнете това им "правило". В крайна сметка те са го написали, само и единствено, за да могат да печелят повече пари на гърба на оптимизаторите.

Гест постовете са още един чудесен вариант за линкове към вашия сайт. Ако сте експерт във вашата област и имате да кажете нещо интересно и полезно на потребителите, то вашите колеги с радост ще ви публикуват.

Много е важно гест постингите да са изключителни материали, а не такива, които са написани само за да вземете линк. Ако продължавате с подобна практика, скоро вашите колеги няма да искат да постват ваши публикации.

Ако успеете да предложите страници, в които сте събрали определени, много интересни ресурси, това също би могло да доведе до натурален линк билдинг.

Същото е и ако предлагате интересни услуги на самите страници, които не се срещат често. Например тук, бихте могли да проверите Domain и page authority на много сайтове наведнъж, много по-бързо от който и да било друг сайт.

9. Създайте поддържащо съдържание около най-важните си страници


Определете най-добрите си части от съдържанието (респективно, това са тези, които искате да се класират по важните ключови думи) и създайте свързани публикации, които ги допълват: допълнителна информация, алтернативни гледни точки, интервюта и видеоклипове.

Разбира се, винаги слагайте връзка към основната статия, и популяризирайте новите си публикации.

10. Анкър текстове


Анкър или котвените текстове са силен ранкинг фактор, който обаче може да подейства и в двете посоки. Ако не се работи с него с изключително внимание и опит, класирането може сериозно да се влоши и дори да доведе до наказание.

11. Изображения и alt атрибути


силни изображения

Да имаш изображения на страница, насочени по ключови думи, е разумно по много причини, не на последно място сред тях е, че те могат да помогнат пряко и косвено при класирането. Най-директно - вашето изображение има възможност да се покаже в резултат от търсенето на изображения, което напоследък е доста силно, особено при онлайн магазините.

За търсачките заглавието на изображението, името на файла, заобикалящият текст и алт атрибутът имат цялата материя от гледна точка на класирането. По-специално, което трябва да знаете е, че когато от изображението има линк, алт атрибутът се третира подобно на анкър текст.

12. Промотирайте съдържанието пред правилната аудитория


Тази стъпка е важна и трябва да дойде веднага след публикуването. Уверете се, че правите каквото можете, за да покажете съдържанието си пред колкото се може повече заинтересовани, преди дори да има шанс да се класира по ключовата дума.


Ако ви е харесал материалът, научили сте нови и полезни неща, моля ви да го споделите и да коментирате отдолу, за да се получи дискусия, от която отново можете да извлечете голяма полза за вашия успешен онлайн бизнес.


Ако Ви харесва статията,
споделете я.